Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Φοιτητές σε διαγωνισμό ...καινοτόμων ιδεών

Χρειάστηκαν μόλις 54 ώρες, ο χρόνος αυτός ήταν αρκετός για να βρουν και να αναπτύξουν μία καινοτόμο ιδέα, να σχηματίσουν μία ομάδα με άτομα που πρώτη φορά έβλεπαν, να καταθέσουν επιχειρηματικό πλάνο και τελικά να παρουσιάσουν το πρότζεκτ τους στο κοινό. Αυτός ήταν ο στόχος δεκάδων νέων, οι οποίοι πήραν μέρος το περασμένο Σαββατοκύριακο στο 1ο Start Up Weekend University, αποκλειστικά για φοιτητές.

Το ενδιαφέρον για τη διοργάνωση φάνηκε από νωρίς, καθώς, όπως εξηγεί η Λήδα Τσενέ, μία εκ των διοργανωτών, η ανακοίνωση για το Start Up Weekend University έγινε στα τέλη Αυγούστου και λίγες μέρες μετά η εκδήλωση ήταν... sold out.

«Λέγαμε στον κόσμο πως εάν έχουν μία ιδέα ή δεξιότητες και ικανότητες, με τις οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μία ομάδα, να έρθουν και να τις μοιραστούν. Και ήρθαν φοιτητές από πανεπιστήμια της Αθήνας αλλά κι από την περιφέρεια. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ότι νέοι άνθρωποι, οι οποίοι μέχρι πρότινος δε γνωρίζονταν μεταξύ τους, χρειάζεται να συνεργαστούν και να φέρουν εις πέρας την αρχική τους ιδέα», τονίζει.

Οι υπεύθυνοι άκουσαν 42 ιδέες, μετά από ψηφοφορία έμειναν αυτές 15 ομάδων και τελικά αναδείχθηκαν τρεις νικήτριες, με ιδέες που θα μπορούσαν από την επόμενη κιόλας μέρα να είναι κερδοφόρες.

Η μελισσοκομία τους ανέβασε στην πρώτη θέση.

Το θέμα της πτυχιακής εργασίας του σπουδαστή Γιάννη Αχλαδιώτη ήταν κι αυτό που έδωσε την ιδέα στην ομάδα.

Ο νεαρός σπουδάσει στη Γεωπονική σχολή και η εργασία του έχει να κάνει με τη μελισσοκομία.

«Είδα, λοιπόν, από κοντά πως δουλεύει ένας μελισσοκόμος, ποιες προκλήσεις και ποια προβλήματα αντιμετωπίζει. Έτσι, όταν πήρα μέρος στο Start Up Weekend πρότεινα ιδέα με θέμα, βγαλμένο από τα... μελίσσια», λέει.

Η ομάδα BeeEasy έφτιαξε, λοιπόν, μία εφαρμογή, με την οποία ο μελισσοκόμος θα μπορεί να προγραμματίζει τις εργασίες του, θα κρατά δεδομένα ενώ θα μπορεί μέσω της εφαρμογής να παίρνει συμβουλές.

Τα 10 μέλη της ομάδας - φοιτητές από διάφορους κλάδους, όπως νομική, πληροφορική και μάρκετινγκ - εξέλιξαν την ιδέα «και μπορεί αργότερα μέσω της εφαρμογής να μπορούν οι παραγωγοί να πωλούν ακόμη και το εμπόρευμά τους.

Μία ιδέα βασισμένη στον εθελοντισμό ήταν αυτή που πρότεινε η ομάδα Glovo (Global Volunteers) και πήρε τη δεύτερη θέση στη διοργάνωση.

«Συμμετέχοντας σε συνέδρια και εκδηλώσεις ως εθελοντής τα τελευταία χρόνια, αυτό που διαπίστωσα είναι ότι είτε ο αριθμός των εθελοντών σε αυτά είναι μη επαρκής είτε οι εθελοντές δεν είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση για το συνέδριο. Γι΄αυτό και ρίξαμε την ιδέα μίας πλατφόρμας, η οποία θα φέρει κοντά όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν ως εθελοντές σε συνέδρια και εκείνους, οι οποίοι διοργανώνουν τις εκδηλώσεις αυτές.

Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι θα συμπληρώνουν μία αίτηση και στην πλατφόρμα θα δημιουργείται μία "δεξαμενή" εθελοντών. Έτσι, θα στέλνουμε σε κάθε συνέδριο, τον κατάλληλο εθελοντή», εξηγεί ο Κωσταπάνος Μηλιαρέσης, ένας εκ των 6 της ομάδας.

Το Geembo ήταν αρχικά ένα παιχνίδι, όπου οι προγραμματιστές ανάλογα με τα πόσα πρότζεκτ έκαναν και με το ποιες τεχνολογίες ασχολούνταν θα ανέβαιναν τα αντίστοιχα επίπεδα.

Τα έξι μέλη της ομάδας, που κατέλαβε την τρίτη θέση, με την καθοδήγηση ειδικών που βρίσκονταν στη διοργάνωση, κατάλαβαν ότι αυτό το παιχνίδι θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο προφίλ για κάθε προγραμματιστή, συλλέγοντας πληροφορίες από όλα τα σημεία που υπάρχει η δουλειά του.

«Και τελικά να καλύψει μια πραγματική ανάγκη της αγοράς διευκολύνοντας όλους όσους ψάχνουν κάποιον για την εταιρεία τους, την επιχείρησή τους ή το πρότζεκτ τους», λένε τα μέλη, φοιτητές από τον τομέα της πληροφορικής και του μάρκετινγκ. 
 
Πηγή: Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου