Μία εφηβική σχέση ξεκινάει πλέον με την αλλαγή στο status του Facebook, ενώ το τηλέφωνο αποτελεί πλέον μέσο κοινωνικοποίησης Η επικοινωνία μέσω γραπτών μηνυμάτων είναι ικανοποιητική, αλλά δεν αντικαθιστά τις συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο.
Στην Ericsson θεωρούν ότι ο τρόπος με τον οποίο οι έφηβοι προτιμούν να επικοινωνούν και να συναναστρέφονται μεταξύ τους θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για το μέλλον των συσκευών και της τεχνολογίας.
Από τον Ιούνιο έως και τον Νοέμβριο του 2011, το ConsumerLab της Ericsson πραγματοποίησε έρευνα για το ποιο θα είναι αυτό το αντίκτυπο. Η Ann-Charlotte Kornblad, Σύμβουλος στο Ericsson ConsumerLab δήλωσε: «Η συμπεριφορά έχει δυναμική και αλλάζει, καθώς οι άνθρωποι περνούν από διαφορετικά στάδια στη ζωή τους. Καθώς μεγαλώνουν, οι έφηβοι αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία επικοινωνίας με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν και οι ενήλικες. Σύμφωνα με την έρευνα θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα `δικά τους εργαλεία', όπως είναι η αποστολή γραπτών μηνυμάτων, το Facebook και το video chat, αλλά ταυτόχρονα κατανοούν την ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους και το e-mail, δεδομένου ότι μπαίνουν στο επόμενο στάδιο της ζωής τους».
Η έρευνα δείχνει ότι η κοινή χρήση των γραπτών μηνυμάτων και του Facebook έχουν αλλάξει τη δυναμική του «φλερτ» μεταξύ των εφήβων. Οι μεγαλύτερες αλλαγές είναι διακριτές στη διαδικασία του φλερτ, όπου ο τελικός στόχος είναι να ζητήσει κάποιος από ένα άτομο να βγουν ραντεβού. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι η αλλαγή της προσωπικής σου κατάστασης στο facebook σε "Σε σχέση" ή "Ελεύθερος/η" θεωρείται πλέον από τους φίλους σαν επίσημη δήλωση.
Πρώτη επιλογή επικοινωνίας αποτελούν τα γραπτά μηνύματα για τους έφηβους, όταν δεν μπορούν να συναντηθούν από κοντά. Πρόκειται για ένα εργαλείο που δεν διακόπτει τη ροή της καθημερινότητας. Από την άλλη πλευρά οι έφηβοι θεωρούν τις φωνητικές κλήσεις πιο κατάλληλη μορφή επικοινωνίας για τους ενήλικες.
Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι τα ποσοστά κατοχής smartphones και συμβατών κινητών τηλεφώνων είναι περίπου τα ίδια για τους έφηβους που βρίσκονται κοντά στην ηλικία των 17. Είναι χαρακτηριστικό για το μέλλον ότι οι έφηβοι που βρίσκονται κοντά στην ηλικία των 13, ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο να πάρουν ένα smartphone, αν δεν έχουν ήδη. Η συμπεριφορά των εφήβων, όπως καταγράφτηκε στην έρευνα εμφανίζεται και σε πολλές άλλες χώρες
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν σχεδόν 2.000 ερωτηθέντες μεταξύ 13 και 17 ετών, οι οποίοι αντιπροσώπευσαν το σύνολο των εφήβων που ζουν στις των ΗΠΑ. Επιπλέον για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 44 ποιοτικές συνεντεύξεις.
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου