Το αδιέξοδο των καταλήψεων διαπιστώνουν ολοένα και περισσότεροι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να ανοίξουν τα πανεπιστήμια, ανεξάρτητα από τις αντιθέσεις που διατυπώνονται κατά του νέου νόμου.
Μετά τις εκκλήσεις για ανοιχτά πανεπιστήμια που δημοσιοποίησαν προχθές οι καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας και οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), ανάλογα κείμενα υπέγραψαν χθες εκατοντάδες πανεπιστημιακοί από το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, το Πολυτεχνείο της Αθήνας και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.
Στο κείμενο με τον τίτλο «Ανοιχτό μυαλό, Ανοιχτό ΑΠΘ», 125 καθηγητές από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αναφέρουν μεταξύ των άλλων: «Οι καταλήψεις νεκρώνουν το πανεπιστήμιο, το μετατρέπουν σε έρημη χώρα και επιτείνουν την απαξίωσή του. Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι απειλούνται επειδή θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Ασχετα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με το σύνολο ή με πλευρές του νέου νόμου, θεωρούμε αυτονόητο ότι οι νόμοι που ψηφίζει η Βουλή πρέπει να εφαρμόζονται και οι αδυναμίες τους να δοκιμάζονται στην πράξη. Ζητούμε από όλους τους θεσμικούς παράγοντες του ΑΠΘ και ιδιαίτερα τις πρυτανικές αρχές να συμβάλουν στη διεξαγωγή των εξετάσεων, στην έναρξη των πανεπιστημιακών παραδόσεων, στην προστασία του σύνθετου εκπαιδευτικού έργου, αλλά και να αναλάβουν την ομαλή υλοποίηση των νομικών τους υποχρεώσεων».
Σε άλλο κείμενο, 142 καθηγητές του Πολυτεχνείου της Αθήνας εκφράζουν έντονη διαφωνία «για τις αδιέξοδες καταλήψεις και τις ανέξοδες απεργίες που οδηγούν το Πολυτεχνείο σε κατάσταση απαξίωσης» και υπογραμμίζουν: «Θεωρούμε ότι τα ανοιχτά πανεπιστήμια με πλήρεις ακαδημαϊκές λειτουργίες είναι δημοκρατική κατάκτηση και αποτελούν επιταγή της κοινωνίας, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία. Οι όποιες επιφυλάξεις ή/και αρνητικές εκτιμήσεις για τις πρόσφατες θεσμικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν αποτελούν άλλοθι για τις συνθήκες ακαδημαϊκής εκτροπής που υπονομεύουν το μέλλον των σπουδαστών μας, ενώ δυσφημούν το δημόσιο πανεπιστήμιο και το σύνολο των πανεπιστημιακών. Η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει την ευθύνη για μια ουσιαστική αξιοποίηση, αποτίμηση και βελτίωση του νέου θεσμικού πλαισίου στην πορεία εφαρμογής του».
Επίσης, ο σύλλογος καθηγητών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου αναφέρει ότι, παρά το γεγονός πως ο νέος νόμος για την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της ακαδημαϊκής κοινότητας, αυτή οφείλει να εργαστεί για την αξιοποίηση των θετικών διατάξεών του και να αποτρέψει τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματά του.
Η υπουργός Παιδείας, από την πλευρά της, απαντώντας χθες σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Αμανατίδου-Πασχαλίδου, υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τον νέο νόμο, «εάν δεν υπάρξει εγγραφή σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα ο φοιτητής θα διαγράφεται αυτομάτως».
Πηγή: Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου