Ο Οδυσσέας, ο Ηρακλής, ο Μέγας Αλέξανδρος και η γοργόνα βρίσκονται στον κορυφή του καταλόγου των προτιμήσεων των παιδιών του 10ου δημοτικού σχολείου Αλεξανδρούπολης ως προς τους αγαπημένους τους ήρωες και θρύλους. Οι μαθητές κλήθηκαν να τους επιλέξουν στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουν, επίσης, μαθητές δημοτικών σχολείων από την Ισπανία, τη Σλοβακία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Τουρκία και την Ιταλία, με στόχο να αναδείξουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας τους. Βέβαια σε μια πρώτη συζήτηση με τους δασκάλους τους, τα παιδιά από την Αλεξανδρούπολη ανέφεραν αρχικά τα ονόματα του Αστερίξ, του Μπάτμαν και άλλων σύγχρονων υπερηρώων των κόμιξ… Ωστόσο, στη συνέχεια, όπως λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο συντονιστής, από την ελληνική πλευρά, του ευρωπαϊκού προγράμματος διά βίου μάθησης Comenius 2010 - 2012, Χρήστος Ντόλιος, όταν άρχισε η συζήτηση για τους ήρωες στα παλαιότερα χρόνια, οι απαντήσεις των μαθητών εστιάστηκαν σε πρόσωπα από την ιστορία, τη μυθολογία και τους αντίστοιχους θρύλους. «Είναι πολύ διαδεδομένη η παράδοση που παρουσιάζει τη γοργόνα ως αδερφή του Αλέξανδρου να ρωτά τους ναυτικούς αν 'ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος' και να δέχεται σαν απάντηση μόνο το 'ζει και βασιλεύει'», σημειώνει ο κ. Ντόλιος και τονίζει ότι στις αναφορές των παιδιών συναντήθηκε συχνά το όνομα του Ιάσονα και της αργοναυτικής εκστρατείας, αλλά και του Προμηθέα, καθώς δόθηκε έμφαση στην προσφορά της φωτιάς στον άνθρωπο. Στις συζητήσεις που έγιναν στις σχολικές τάξεις κυριάρχησε, επίσης, η ιστορία της δεκαοχτούρας, της φτωχής κοπέλας που η πεθερά της την κατηγόρησε, επειδή επέστρεψε στο σπίτι φέροντας από το φούρνο 18 καρβέλια αντί για 19. Η δεκαοχτούρα δέχτηκε σφοδρή επίθεση, όμως η Παναγιά τη λυπήθηκε και την έκανε πουλί. Η ελληνική δοξασία για τους καλικάντζαρους, τα δαιμόνια που μετά τα Χριστούγεννα βγαίνουν από τη γη για να πειράξουν τους ανθρώπους, συμπληρώνει τα λεγόμενα των μικρών μαθητών της Αλεξανδρούπολης για τους θρύλους και τους ήρωες. Επόμενο βήμα είναι η επιλογή των πιο δημοφιλών μύθων και θρύλων ώστε να προβληθούν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ως οι πιο αντιπροσωπευτικοί για την ελληνική κουλτούρα. Μάλιστα, τα παιδιά θα συμμετέχουν και σε θεατρικό δρώμενο με την αντίστοιχη θεματολογία. «Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των μικρών μαθητών είναι μεγάλα και συνεχώς περιμένουν με ανυπομονησία την επόμενη φάση του προγράμματος» σημειώνει ο κ. Ντόλιος, ο οποίος στα τέλη Οκτωβρίου επισκέφθηκε μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς την Αντάκεια της Τουρκίας. Εκεί βρέθηκαν αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών από όλους τους εταίρους του προγράμματος, οι οποίοι παρουσίασαν τις εργασίες και τις ζωγραφιές κάθε σχολείου στο πλαίσιο μιας πρώτης γνωριμίας. Το δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης έστειλε ζωγραφιές, στις οποίες κυριαρχούν ο φάρος και οι ποδηλατόδρομοι της πόλης, το δάσος της Δαδιάς και το Δέλτα του Έβρου. Οι μαθητές της Ισπανίας επέλεξαν να προβάλουν τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος της πληροφορικής στο σχολείο τους, της Τουρκίας ένα θεατρικό δρώμενο, της Σλοβακίας τις δράσεις της χορευτικής ομάδας για το μουντιάλ ποδοσφαίρου, της Ρουμανίας το κάστρο του Κόμη Δράκουλα, της Πολωνίας τις φυσικές της ομορφιές και της Ιταλίας το κλασσικό κτίριο του σχολείου έξω από τον Τάραντα. Ενόψει των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, τα σχολεία θα ανταλλάξουν κάρτες και ευχές, θα δημιουργήσουν αφίσες και θα επισκεφθούν μουσεία της περιοχής τους, ενώ η επόμενη συνάντηση των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθεί, το Φεβρουάριο, στην Ισπανία. Π.Γ.
Πηγή: google
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου