Στο «νέο σχολείο» που οραματίζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από φέτος κιόλας «καθιερώνεται ο θεσμός της φιλαναγνωσίας»: Ενα πρόγραμμα που θα εφαρμόζεται στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, με στόχο τη «σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης των μικρών μαθητών με το λογοτεχνικό βιβλίο».
Από μόνη της, η κίνηση είναι καλοδεχούμενη. Ποιο είναι όμως το γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται; Και κατά πόσο μια τέτοια παρέμβαση μπορεί ν' απαλλάξει την ανάγνωση από τη ρετσινιά της αγγαρείας;
Τους κερδίζει ο υπολογιστής (...)
Σύμφωνα με έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας γύρω από τη σχέση των παιδιών με τις νέες τεχνολογίες, που πραγματοποιήθηκε το 2008, το 88% των εφήβων μεταξύ 12 και 15 ετών και το 94% εκείνων μεταξύ 16 και 19 έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Για τις μικρότερες ηλικίες δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, αλλά είναι σίγουρο ότι τα κομπιούτερ βρίσκουν θέση σ' όλο και περισσότερα νοικοκυριά. (...)
Στη γειτονική Κύπρο, σκονισμένα στα ράφια των βιβλιοπωλείων παραμένουν σπουδαία βιβλία της παγκόσμιας λογοτεχνίας για την πλειοψηφία των Κυπρίων. Οι περισσότεροι Κύπριοι αποστρέφονται μεγάλους κλασικούς λογοτέχνες όπως τον Νίκο Καζαντζάκη, τον Γιάννη Ρίτσο, τον Κωνσταντίνο Καβάφη, για να στραφούν προς τα πολυδιαφημιζόμενα βιβλία, τα οποία είτε δραματοποιούνται στην τηλεόραση μέσω σειρών είτε γίνονται Best Seller, ίσως όχι γιατί αξίζουν πραγματικά, αλλά επειδή είναι «εύπεπτα», ευκολοκατανόητα και δεν απαιτούν βαθύ στοχασμό και περισυλλογή. (...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου