Το παρόν άρθρο αναφέρεται στον αντίκτυπο των καινοτομιών στον χώρο της πληροφορικής και την αλληλεξάρτησή τους με τη δια βίου μάθηση. Σήμερα, το αντικείμενο της γνώσης και της μάθησης βασίζεται όλο και περισσότερο στις ψηφιακές πληροφορίες.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταβληθεί σοβαρή προσπάθεια προκειμένου να οικοδομηθεί μια νέα κουλτούρα δια βίου μάθησης. Αφενός, οι τεχνολογικές και πληροφοριακές δυνατότητες δημιουργούν νέες ευκαιρίες για μάθηση, προσφέροντας πρόσβαση σε έναν κόσμο ανοικτής και ευέλικτης γνώσης. Αφετέρου, είναι υψίστης σημασίας για τα άτομα να μαθαίνουν με ποιο τρόπο μπορούν να προσεγγίσουν αυτή την ανοικτή γνώση. Είναι σαφές ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο εμφανίζονται σημαντικές προκλήσεις για την εκπαίδευση. Πέρα από τις νέες δεξιότητες, η κουλτούρα μιας καινοτόμου δια βίου μάθησης απαιτεί νέους ρόλους στη μαθησιακή διαδικασία. Αυτή η νέα πραγματικότητα προϋποθέτει ουσιαστικές αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς φορείς, δεδομένου ότι θεωρεί τις ικανότητες στον τομέα της πληροφορικής ως τις κύριες ικανότητες που απαιτεί η δια βίου μάθηση.
Οι συλλογισμοί μας για τον ρόλο των εκπαιδευτικών και των μαθητευόμενων μας οδήγησαν στην επανερμηνεία του παραδοσιακού τριγώνου διδασκαλίας. Στην παρούσα δημοσίευση επιχειρούμε να επιληφθούμε μιας νέας παιδαγωγικής αντίληψης, η οποία βασίζεται στις δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο για τη γένεση και την κατανομή της γνώσης. Η σύλληψη της έννοιας για τις νέες σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητευόμενων βασίζεται στην ιδέα ενός αυτάρκους μαθητευόμενου και ενός εκπαιδευτικού σε ρόλο υποστηρικτή, ο οποίος καθοδηγεί τους μαθητευόμενους στην επιτυχή πρόσβαση και χρήση των πληροφοριών που τους παρέχονται on-line. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η καινοτομία στη δια βίου μάθηση βαδίζει χέρι-χέρι με την επιτυχή εκμετάλλευση των νέων δυνατοτήτων της πληροφορικής. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να επέλθουν αλλαγές στους ρόλους των παιδαγωγών και να δημιουργηθεί μια κουλτούρα δια βίου μάθησης.
Πηγή: elearningpapers
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου