«Οι κοινωνικές υπηρεσίες είναι υπέρ των φυσικών γονιών. Λες και κάποιος που κακοποιούσε το παιδί του μπορεί να αλλάξει. Η επιμέλεια σε αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να αφαιρείται άμεσα. Αλλά το σύστημα δεν λειτουργεί παιδοκεντρικά και κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη», εξηγεί η δικηγόρος κ. Ελένη Γκλεγκλέ. Ετσι, τα παιδιά μένουν στα ιδρύματα για χρόνια. Οταν τελικά λήξει η διαδικασία, τα παιδιά έχουν φτάσει πλέον στην προεφηβεία, οπότε, βέβαια, η υιοθεσία τους είναι από δύσκολη έως αδύνατη.
Στην Παιδόπολη του «Aγίου Ανδρέα», στο –όπως φαίνεται– μόνιμο σπίτι πολλών νηπίων, τα πράγματα το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν δυσκολέψει περισσότερο. «Από τις 27 Αυγούστου που έληξαν όλες οι συμβάσεις έχουμε μείνει με ελάχιστο προσωπικό», λέει η πρόεδρος του ιδρύματος κ. Κατερίνα Λεωτσάκου.
Συνολικά η Παιδόπολη διαθέτει μόνο τέσσερις παιδαγωγούς που εργάζονται με βάρδιες, γιατί, βέβαια, τα παιδιά δεν μπορούν να μείνουν χωρίς φύλαξη το βράδυ και δύο κοινωνικές λειτουργούς, εκ των οποίων η μία είναι αποσπασμένη από το ΠΙΚΠΑ. Επίσης, τα παιδιά τρέφονται από κέτερινγκ, καθώς μεταξύ των άλλων έληξε και η σύμβαση του μάγειρα. Φυσικά, το κέτερινγκ κοστίζει περισσότερο από τον μισθό ενός μάγειρα, αλλά το υπουργείο λέει όχι στις προσλήψεις λόγω... Mνημονίου.
Με αυτό το προσωπικό, οι δυνατότητες απασχόλησης των παιδιών είναι ελάχιστες. Ικανοποιούνται οι βασικές ανάγκες τους από ανθρώπους που είναι διαρκώς στα όρια. Κάθε ένα από αυτά τα παιδιά έχει υποστεί μεγάλο σοκ, ακόμα κι αν πρόκειται για μια «απλή» περίπτωση παραμέλησης ή εγκατάλειψης. Για να το ξεπεράσει και να έχει πιθανότητες να ζήσει κάποια στιγμή μια κανονική ζωή χρειάζεται να ακολουθήσει ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα αποκατάστασης. Φυσικά, αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει, καθώς οι ανάλογες υποδομές είτε δεν υπάρχουν είτε είναι υποστελεχωμένες.
Οι εθελοντές
Το μόνο παρήγορο είναι ότι από φέτος, με κονδύλια εθελοντών δύο καθηγητές παρακολουθούν τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο έτσι ώστε να «κάνουν τα μαθήματά τους». Ωστόσο, τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν παρά ελάχιστη επαφή με τον εκτός ιδρύματος κόσμο, γιατί το προσωπικό δεν επαρκεί για να συνοδεύσει τα παιδιά σε κάποια δραστηριότητα εκτός Παιδόπολης.
Οι εθελοντές
Το μόνο παρήγορο είναι ότι από φέτος, με κονδύλια εθελοντών δύο καθηγητές παρακολουθούν τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο έτσι ώστε να «κάνουν τα μαθήματά τους». Ωστόσο, τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν παρά ελάχιστη επαφή με τον εκτός ιδρύματος κόσμο, γιατί το προσωπικό δεν επαρκεί για να συνοδεύσει τα παιδιά σε κάποια δραστηριότητα εκτός Παιδόπολης.
Στην Παιδόπολη λειτουργεί πρόγραμμα εθελοντών, οι οποίοι προκρίνονται μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία σε συνεργασία με τους υπευθύνους του ιδρύματος. Ετσι υπάρχουν άτομα που βγάζουν τα παιδιά βόλτα ή οργανώνουν κάποια δραστηριότητα εντός του ιδρύματος. Ωστόσο, η καθημερινή λειτουργία της Παιδόπολης είναι φανερό ότι δεν είναι δυνατόν να στηριχθεί στον εθελοντισμό.
Πηγή: Καθημερινή
Διαβάστε, επίσης, σχετικά «Στο ίδρυμα χάνεται ό,τι θετικό έχουν αποκομίσει» και Ενας «σταθμός» για μια ολόκληρη ζωή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου