Ακριβώς την παραμονή των τελευταίων εκλογών, στις 2 Οκτωβρίου 2009, εσπευσμένο Προεδρικό Διάταγμα επιχείρησε να ρυθμίσει τα της λειτουργίας των διάσπαρτων ανά την Ελλάδα κέντρων αποκατάστασης και υποστήριξης ΑμεΑ (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ), δέκα περίπου χρόνια μετά την σύστασή τους.
Ακριβώς την παραμονή των τελευταίων εκλογών, στις 2 Οκτωβρίου 2009, εσπευσμένο Προεδρικό Διάταγμα επιχείρησε να ρυθμίσει τα της λειτουργίας των διάσπαρτων ανά την Ελλάδα κέντρων αποκατάστασης και υποστήριξης ΑμεΑ (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ), δέκα περίπου χρόνια μετά την σύστασή τους.
Δυστυχώς, αυτό που το προεκλογικό Π.Δ. στην πράξη ρυθμίζει, είναι ο εκφυλισμός του ρόλου των 23 ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ σε κέντρα ρουσφετιού και αναξιοκρατίας.Το προεκλογικό Π.Δ.(ΦΕΚ 204/τεύχος Α) συστήνει οργανισμούς λειτουργίας για 3 μεγάλα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ της χώρας μας (Ρεθύμνου, Φθιώτιδας, Καρδίτσας), που προφανώς λειτουργούν ως πιλότοι – πυξίδες για όλα τα υπόλοιπα.
Η αναξιοκρατία που αναδύεται “βρωμάει απ’ το κεφάλι”. Συγκεκριμένα, για την θέση προέδρου ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ (που υποτίθεται ότι καλύπτει τις ανάγκες των ΑμεΑ νομών ολόκληρων...), δεν ορίζεται καν ως προϋπόθεση ένα minimum μορφωτικό επίπεδο. Το οποίον σημαίνει ότι πρόεδρος μπορεί να αναλάβει ο οποιοσδήποτε κομματάρχης, απόφοιτος δημοτικού ή συνταξιούχος. Καλή ώρα όπως είχε συμβεί την διετία 2006-2007 στο ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Αργολίδας, όταν πρόεδρος είχε αναλάβει τοπικός κονσερβοποιός και κομματάρχης. Ο συγκεκριμένος πρόεδρος είχε μετατρέψει - εκφυλίσει το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, από κέντρο παροχής υπηρεσιών αποκατάστασης σε ... εντευκτήριο – γυμναστήριο για τις πλούσιες κυρίες του νομού! Απομακρύνθηκε με χίλια ζόρια κατόπιν έντονων αντιδράσεων των αναπηρικών συλλόγων και μπαράζ δημοσιευμάτων στον τοπικό τύπο. Αν η περίπτωσή του αφορούσε το σήμερα η απομάκρυνσή του θα ήταν ακόμη δυσκολότερη, μιας και το τελευταίο προεκλογικό Π.Δ. θα τον όπλιζε επιπροσθέτως με το άλλοθι της νομιμότητας...
Αναξιοκρατίας και ρουσφετιού συνέχεια, τα επόμενα χυδαία αποκαλυπτήρια αφορούν τα περί αρμοδιοτήτων των προέδρων, όπως εξειδικεύονται φωτογραφικά από το κατάπτυστο Π.Δ. για την περίπτωση του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Ρεθύμνου. Ούτε λίγο ούτε πολύ, δια νόμου πλέον “ο πρόεδρος παρακολουθεί και ελέγχει τις λίστες αναμονής” των ανθρώπων με αναπηρία που απευθύνονται στο ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ για υπηρεσίες υποστήριξης – αποκατάστασης. Περαιτέρω σχόλια εδώ περιττεύουν. Δεν αποφασίζουν επιστήμονες ή επιστημονικές επιτροπές για το πως το πότε και το γιατί της παροχής υπηρεσιών. Αποφασίζει αποκλειστικά ο ... Μέγας Πρόεδρος, που δεν χρειάζεται κανένα άλλο προσόν να έχει από το να προεδρεύει! Για να μπορεί απερίσπαστος να υπηρετεί τα ρουσφέτια (υπάρχει άλλη λογική εξήγηση;) αυτών που τον έχουν επιλέξει.
Σε σχέση με τα πιο πάνω “αδιανόητα”, κάμποσα άλλα απλώς “απαράδεκτα” που περιλαμβάνονται στο τελευταίο νεοδημοκρατικό προεκλογικό Π.Δ. για τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ φαντάζουν πταίσματα. Ενδεικτικά : Ενώ όλα τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ της Ελλάδας διαθέτουν τεράστια και πολύπλοκα μηχανοστάσια (400 τ.μ. περίπου), δεν προβλέπεται καμία θέση συντηρητή (μπας και αυτή την δουλειά την αναλαμβάνει ο πρόεδρος;) αυτών των μηχανημάτων.
Επίσης, δεν προβλέπεται καμία θέση καθαρίστριας (μες’ την βρώμα κέντρα παροχής υπηρεσιών σε ΑμεΑ;), ούτε και τραυματιοφορέα! Δημιουργείται δίχως την παραμικρή πρόβλεψη για ιατρική ειδικότητα (έστω σε ρόλο επισκέπτη) τμήμα Ενημέρωσης – Διάγνωσης – Αξιολόγησης. Με εξαίρεση μία θέση παιδιάτρου ειδικά για το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Λαμίας που είναι 100% φωτογραφική. Ωσάν το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ να είναι ... Ειδικό Σχολείο που εξυπηρετεί τις ανάγκες παιδιών και όχι Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας που κατ’ εξοχήν καλύπτει τις ανάγκες ενηλίκων. Τέλος, για όλα τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ορίζεται ως εκ των αντικειμένων τους η εκπαίδευση και κατάρτιση ανθρώπων με αναπηρία, δίχως όμως να προβλέπεται ούτε μία για το θεαθήναι μόνιμη θέση ειδικού σχετικού με τα παραπάνω αντικείμενα.
Μόνο παράλογα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν όσα έχουμε παραθέσει αναφορικά με τα προβλεπόμενα για την λειτουργία των 23 ανά την Ελλάδα Κέντρων υποστήριξης και αποκατάστασης ΑμεΑ. Αντιθέτως, είναι πολύ λογικά. Αντανακλούν στο έπακρο, την καθολικά κυριαρχούσα σε τούτη τη χώρα λογική του ρουσφετιού και της αναξιοκρατίας. Η οποία, παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις που εύκολα διατυπώνονται, μοιάζει πολύ δύσκολο επί του πρακτέου να αλλάξει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου