![]() |
| Theresa Scovil |
Απαντάει η ψυχολόγος Lauren Elder
Την ίδια δυσκολία με εσάς έχουν πολλοί γονείς. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι συμβαίνει, αλλά η συζήτηση πρέπει να είναι κατάλληλη για την ηλικία και το επίπεδο ανάπτυξής τους. Αν είστε ανοιχτοί, το παιδί σας θα νιώθει άνετα για να σας κάνει ερωτήσεις
Συνιστώ μια σειρά από συνεχείς συζητήσεις αντί για μια μεμονωμένη.
Διαβάστε μερικές ιδέες για να ξεκινήσετε τη συζήτηση και να προετοιμάσετε απαντήσεις σε ερωτήσεις που μπορεί να κάνει ο γιος σας:
Εξηγήστε τον αυτισμό με βάση τα δυνατά και αδύνατα σημεία του παιδιού σας
Μπορείτε να εστιάσετε σε αυτά στα οποία είναι καλό και στη συνέχεια να συζητήσετε τι το δυσκολεύει. Μπορείτε να εξηγήσετε ότι η αξιολόγηση που έγινε στα πλαίσια της διάγνωσης παρείχε σημαντικές πληροφορίες για το πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δυνατά του σημεία για να αντιμετωπίσει όσα το δυσκολεύουν. Εστιάστε στο γεγονός ότι ο καθένας μας έχει δυνατά και αδύνατα σημεία. Δώστε μερικά παραδείγματα για εσάς, τα αδέλφια του και άλλα άτομα που γνωρίζει.
Παρέχετε βασικές πληροφορίες για τον αυτισμό
Ανάλογα με την ωριμότητα και την κατανόηση του γιου σας, ίσως θελήσετε να συνεχίσετε μιλώντας για το τι σημαίνει αυτισμός. Είναι σημαντικό να του δώσετε μια θετική αλλά ρεαλιστική εικόνα.
Μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να ακούσει ότι ο αυτισμός είναι συχνός και ότι υπάρχουν πολλά παιδιά σαν αυτό. Έτσι μπορεί να ανοίξει μια συζήτηση σχετικά με τα δυνατά σημεία και τις προκλήσεις που μοιράζονται πολλά παιδιά με αυτισμό. Μπορείτε επίσης να συζητήσετε πώς τα άτομα με αυτισμό τείνουν να διαφέρουν από άλλα παιδιά.
Για παράδειγμα, μπορείτε να εξηγήσετε ότι πολλά παιδιά με αυτισμό είναι πολύ καλά στο να θυμούνται πράγματα. Μερικά διαπρέπουν στην κατασκευή αντικειμένων ή στα μαθηματικά. Επίσης, πολλά παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται να κάνουν φίλους και να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους.
Μην τα συνδέετε όλα με τον αυτισμό
Είναι σημαντικό να τονίζετε ότι τα δυνατά και αρνητικά σημεία του γιου σας που σχετίζονται με τον αυτισμό είναι απλώς μέρος του ποιος είναι και γιατί τον αγαπάτε. Φροντίστε να επισημάνετε μερικές από αυτές τις ιδιαίτερες ιδιότητες που δεν έχουν καμία σχέση με τον αυτισμό του. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί σας να καταλάβει ότι ο αυτισμός είναι κάτι που έχει, όχι το σύνολο του ποιος είναι.
Διαβεβαιώστε το παιδί σας ότι θα έχει πάντα την υποστήριξη που χρειάζεται
Εξηγήστε στον γιο σας γιατί λαμβάνει τις υπηρεσίες που λαμβάνει. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να του πείτε ότι βλέπει έναν λογοθεραπευτή για να τον βοηθήσει να επικοινωνήσει πιο καθαρά ή ότι βλέπει έναν θεραπευτή συμπεριφοράς για να βελτιώσει τον τρόπο που κάνει φίλους. Βοηθήστε τον να καταλάβει πώς εσείς, οι θεραπευτές του και οι δάσκαλοί του θέλετε να τον βοηθήσετε. Μπορείτε να επισημάνετε ότι όλοι χρειαζόμαστε βοήθεια για να γίνουμε όσο το δυνατόν καλύτεροι. Μερικά παιδιά χρειάζονται επιπλέον βοήθεια για να μάθουν να διαβάζουν. Κάποια λυπούνται πολύ και χρειάζονται βοήθεια σε αυτόν τον τομέα, κ.λπ.
Να είστε έτοιμοι ότι θα επαναλάβετε αυτές τις συζητήσεις
Όλα τα παιδιά - και ιδιαίτερα εκείνα με αυτισμό - χρειάζονται να ακούσουν κάποιες πληροφορίες πολλές φορές. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει τι του έχετε πει. Αντίθετα, η επανεξέταση αυτών των θεμάτων μπορεί να είναι ένα σημαντικό μέρος της επεξεργασίας των πληροφοριών από μέρους του.
Βρείτε πρότυπα και συνομηλίκους
Είναι σημαντικό για τα παιδιά με αυτισμό να περνούν χρόνο με συνομηλίκους τυπικής ανάπτυξης. Ωστόσο, για παιδιά στην ηλικία του γιου σας και μεγαλύτερα, είναι υπέροχη εμπειρία να περνούν χρόνο με άλλα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Σκεφτείτε να γράψετε τον γιο σας σε μια ομάδα παιχνιδιού ή σε μια ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων ειδικά για παιδιά με αυτισμό.
Απόδοση του άρθρου Parents seek help discussing autism with newly diagnosed 9-year-old
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
.png)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου