Πρόγραμμα σχολικής διαμεσολάβησης στην προσχολική εκπαίδευση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Επιστημονική Ομάδα του 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί και την ομάδα συγγραφής του Οδηγού Υλοποίησης της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο Νηπιαγωγείο.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση της επιστημονικής ομάδας
Το πρόγραμμα «Μικροί Διαμεσολαβητές» αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική παρέμβαση για την εισαγωγή και εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στην προσχολική εκπαίδευση.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιήθηκε πιλοτικά το σχολικό έτος 2024-2025 από το 1ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε 8 νηπιαγωγεία (3ο Νηπ. Ν. Ραιδεστού, 2ο Νηπ. Περαίας, 2ο Νηπ. Καλαμαριάς, 9ο Νηπ. Καλαμαριάς, 1ο Νηπ. Πανοράματος, 1ο Νηπ. Πυλαίας, 4ο Νηπ. Πυλαίας, 9ο Νηπ. Πυλαίας) και συνεχίζεται και για το σχολικό έτος 2025-2026 με τη συμμετοχή 9 νηπιαγωγείων (3ο Νηπ. Νέας Ραιδεστού, 1ο Νηπ. Πυλαίας, 9ο Νηπ. Καλαμαριάς, 2ο Νηπ. Ν. Μηχανιώνας, 3ο Νηπ. Επανομής, Νηπ. Μεσημερίου, 27ο Νηπ. Καλαμαριάς, 7ο Νηπ. Περαίας και 1ο Νηπ. Πανοράματος).
Η αρχική υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος σχολικής διαμεσολάβησης, πραγματοποιήθηκε στο 3ο Νηπιαγωγείου Νέας Ραιδεστού κατά το σχολικό έτος 2023-2024 από την κα Γιατράκου Ανδρομάχη, νηπιαγωγό του τμήματος ένταξης και την Ε.Δ.Υ. του σχολείου.
Μετά την πετυχημένη υλοποίηση του προγράμματος, διαπιστώθηκαν σημαντικά οφέλη στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων, την ομαλή λειτουργία της ομάδας, την απόκτηση σημαντικών δεξιοτήτων για την αρμονική διαχείριση και επίλυση συγκρούσεων και τις τεχνικές διαμεσολάβησης. Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με το έντονο ενδιαφέρον από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (γονείς, εκπαιδευτικοί, παιδιά) για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και την εύρεση μεθόδων διαχείρισης των συγκρούσεων από την προσχολική ακόμη ηλικία, ανέδειξαν την αναγκαιότητα οργάνωσης και υλοποίησης του προγράμματος «Μικροί Διαμεσολαβητές» στην προσχολική εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Επιστημονική Ομάδα του 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί και την ομάδα συγγραφής του Οδηγού Υλοποίησης της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο Νηπιαγωγείο.
Η παρούσα έκδοση αποτελεί τον πρώτο Οδηγό Υλοποίησης της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο Νηπιαγωγείο, βασισμένο στη μεθοδολογία και την εμπειρία του εν λόγω πιλοτικού προγράμματος. Απευθύνεται σε νηπιαγωγούς και μέλη των Ε.Δ.Υ. που επιθυμούν να εφαρμόσουν παρόμοιες πρακτικές στα σχολεία τους, προσφέροντας θεωρητική τεκμηρίωση, αναλυτικά παιδαγωγικά βήματα, έτοιμο εκπαιδευτικό υλικό, παραδείγματα και πρακτικές οδηγίες εφαρμογής.
Η σύνταξη του οδηγού υπαγορεύτηκε από την ανάγκη συστηματοποίησης της εμπειρίας και τη διάχυση καλών πρακτικών που αποδεδειγμένα ενισχύουν την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, βελτιώνει το σχολικό κλίμα και ενδυναμώνει τους εκπαιδευτικούς με σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης της σχολικής ζωής.
Ευχαριστούμε θερμά, τις νηπιαγωγούς και τα μέλη των Ε.Δ.Υ. των νηπιαγωγείων που συμμετείχαν προαιρετικά στην επιμόρφωση και υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος «Μικροί Διαμεσολαβητές», για το εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησαν και συμπεριλήφθηκε στον οδηγό, για να εμπλουτιστούν οι καλές πρακτικές εφαρμογής του.
Η Επιστημονική Ομάδα
Ανδρομάχη Γιατράκου, Μετ. Νηπιαγωγός Τ.Ε. 3ου Νηπιαγωγείου Νέας Ραιδεστού.
Ευδοξία Παναγιωτίδου, Μετ. Ψυχολόγος 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης
Πέτρος Σταγιόπουλος, Δρ Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Προϊστάμενος 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης
Πηγή: www.especial.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου