Οι Περίπατοι Μάθησης (Learning Walks) είναι μια μέθοδος επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, κατά την οποία ομάδες εκπαιδευτικών ή διοικητικών στελεχών επισκέπτονται τις τάξεις για να παρατηρήσουν τη διδασκαλία και τη μαθησιακή διαδικασία.
Η περιήγηση στις τάξεις της σχολικής μονάδας ανατροφοδοτεί τον ατομικό στοχασμό, καθώς προσφέρει ευκαιρίες προβληματισμού, δίνει παραδείγματα και νέες ιδέες στην πράξη και αναδεικνύει πιθανές δυνατότητες για συνεργασία.
Οι περίπατοι μάθησης προσφέρουν μια αυθεντική ματιά στις πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης σε ένα σχολείο ή μια περιοχή. Λίγα λεπτά παρατήρησης σπάνια λένε την πλήρη ιστορία της μάθησης σε μια τάξη, αλλά το στιγμιότυπο είναι συχνά αρκετό για να αρχίσουμε να γιορτάζουμε τα φωτεινά σημεία και να εντοπίζουμε τις τάσεις, καθώς οι περίπατοι μάθησης, κυριολεκτικά, μας ανοίγουν την πόρτα για να:
• εντοπίσουμε τις βέλτιστες πρακτικές για να γιορτάσουμε με τους εκπαιδευτικούς,
• δημιουργήσουμε κοινή κατανόηση των μαθητοκεντρικών στρατηγικών στην πράξη,
• συνδεθούμε με τους μαθητές για να κατανοήσουμε καλύτερα τη σχολική τους εμπειρία,
• ανακαλύψουμε ευκαιρίες για μελλοντική επαγγελματική μάθηση και
• αποκαλύψουμε τις συνθήκες που επιτρέπουν ή εμποδίζουν μια μαθητοκεντρική προσέγγιση
• έρθουμε σε επαφή με το κλίμα τάξεων του σχολείου μας και τις συνήθεις τεχνικές των
συναδέλφων μας
• έχουμε συνολική εικόνα των συνθηκών που επικρατούν μέσα στις τάξεις της σχολικής μονάδας
• αποκτήσουμε ολιστική οπτική του εκπαιδευτικού έργου
• εξοικειωθούμε με ήπιο τρόπο με την πρακτική των «ανοιχτών» τάξεων
• εξοικειώσουμε τους μαθητές τους με την παρουσία παρατηρητών στην τάξη τους
Κατά τη διάρκεια ενός μαθησιακού περιπάτου, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να λάβουν εποικοδομητική κριτική σχετικά με τις μεθόδους διδασκαλίας και το περιβάλλον της τάξης τους και να συνεργαστούν με τους συναδέλφους τους για να ανταλλάξουν ιδέες και βέλτιστες πρακτικές. Αυτού του είδους η ανατροφοδότηση είναι απαραίτητη για την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη, καθώς επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν σχετικά με τις διδακτικές τους πρακτικές και να προβούν σε βελτιώσεις όπου χρειάζεται.
Τα βήματα διεξαγωγής ενός Περιπάτου Μάθησης:Σχεδιασμός: Καθορίζονται οι στόχοι της παρατήρησης (π.χ. τεχνικές διδασκαλίας, συμμετοχή μαθητών).
Παρατήρηση: Οι συμμετέχοντες επισκέπτονται σύντομες συνεδρίες διδασκαλίας (5-15 λεπτά).
Καταγραφή Στοιχείων: Σημειώνουν παρατηρήσεις χωρίς να παρεμβαίνουν.
Ανατροφοδότηση: Συζήτηση των ευρημάτων με στόχο τη βελτίωση.
Τα Learning Walks δεν είναι αξιολογητικά αλλά μια διαδικασία διαρκούς μάθησης και ανάπτυξης.
Πηγή: edweek
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου