Υποτίθεται ότι το σκληρό σύστημα αξιολόγησης υποψηφίων φοιτητών ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι και στέλνει στα ΑΕΙ τους πιο καταρτισμένους και τους πιο έξυπνους. Στη Νότια Κορέα διαπίστωσαν ότι τέτοια «αυστηρότητα» μπορεί να στείλει τους υποψηφίους και στον τάφο, ως αυτόχειρες, ενώ συγχρόνως διογκώνει το φαινόμενο που εμείς εδώ αποκαλούμε «παραπαιδεία».
Η Repubblica έγραψε ότι οι νοτιοκορεάτες νεολαίοι αντιμετωπίζουν υπερανταγωνιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο πλέον κατηγορείται ως η κύρια αιτία των πολλών κρουσμάτων κατάθλιψης και αυτοκτονιών (26 νέοι στους 100.000). Γενικότερα, η αυτοκτονία καταγράφεται ως η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου των νέων, όμως στη Νότια Κορέα είναι πρώτη στις ηλικίες μεταξύ 10 και 30 ετών.
Αυτό το εξεταστικό σύστημα, λοιπόν, θα καταργηθεί, αφού δημιούργησε σοβαρότερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι θα επέλυε. «Είναι η πιο δύσκολη εξέταση στον κόσμο, αφού περιλαμβάνει ‘‘δολοφονικά θέματα’’, εκτός διδαχθείσας ύλης. Οι ερωτήσεις είναι αδύνατον να απαντηθούν από τα παιδιά που δεν έχουν πάει σε ιδιωτικό φροντιστήριο».
Οι εξετάσεις διενεργούνται κάθε Νοέμβριο και λέγονται Suneung. Διαρκούν εννιά ώρες και αφορούν τα Μαθηματικά, την Εθνική Γλώσσα, την Ιστορία, τις Επιστήμες, τις Ξένες Γλώσσες. Οσο διαρκεί η εξέταση των παιδιών λαμβάνονται έκτακτα μέτρα, όπως απαγόρευση κορναρίσματος στους δρόμους, ενώ αλλάζουν τα ωράρια εργασίας στα καταστήματα κ.λπ.
Ολη η χώρα κινητοποιείται για αυτό το θεμελιώδους σημασίας βήμα στη ζωή των νέων, από την έκβαση του οποίου δεν εξαρτάται μόνο η μελλοντική καριέρα τους, αλλά και η προοπτική του γάμου τους! Τα «δολοφονικά θέματα» εννοείται ότι δεν έχουν διδαχθεί στα δημόσια σχολεία. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τα καταργήσει με σκοπό να διώξει το άγχος από τα παιδιά και να περιορίσει το φαινόμενο των φροντιστηρίων.
«Θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου ώστε να εξαλειφθούν όλες αυτές οι ερωτήσεις από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και να γίνουν οι εξετάσεις πιο δίκαιες» ανακοίνωσε ο νοτιοκορεάτης υπουργός Παιδείας. Πρέπει, εξάλλου, να μειωθεί και η φροντιστηριακή επιβάρυνση των νοικοκυριών με 300 ευρώ κάθε μήνα. Σε αυτά τα φροντιστήρια τα παιδιά περνούν ατέλειωτες ώρες μελετώντας για τις εξετάσεις.
Δείγματα «δολοφονικών θεμάτων» έδωσε η Repubblica: «Στη Γλώσσα οι υποψήφιοι πρέπει να απαντήσουν όχι σε θέματα Λογοτεχνίας, ας πούμε, αλλά σε θέματα οικονομικού περιεχομένου και μάλιστα Τραπεζιτικής Επενδυτικής. Ολα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με όσα έχουν διδαχτεί στο δημόσιο σχολείο». Η όλη διαδικασία επικρίνεται και από τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, αφού αναγνωρίζουν το παράλογο της υπόθεσης. Το «ωραίο» είναι ότι τα «δολοφονικά θέματα» μετρούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στη βαθμολόγηση.
Πηγή: Protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου