Χιλιάδες οδηγοί στην Ελλάδα φαίνεται πως αγνοούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με την ελεύθερη και ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και πολιτών σε αναπηρικά αμαξίδια.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ, μόνο στη δυτική Ελλάδα καταγράφηκαν περισσότερες από 3.500 παραβάσεις από τον περασμένο Φεβρουάριο έως και το τέλος Σεπτεμβρίου.
Σε πεζοδρόμια, ράμπες ΑμεΑ και χώρους στάθμευσης για αναπηρικά οχήματα
Οι κυριότερες παραβάσεις που καταγράφηκαν αφορούν στάση και στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείας και ειδικά ερείσματα που προορίζονται, για πεζούς και ποδηλατοδρόμους (1.444), στάση και στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων και πάνω σ' αυτούς (1.114) και στάση και στάθμευση μπροστά από ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ, καθώς και σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, εντός υπαίθριων και υπόγειων χώρων στάθμευσης (311).
Εκατοντάδες ήταν και οι παραβάσεις για παράνομη κίνηση σε πεζοδρόμους και πεζοδρόμια (345) και στάση και στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών και σε απόσταση μικρότερη των πέντε μέτρων από αυτές (233).
Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για τις παραβάσεις σε ράμπες διάβασης και χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, ο πρόεδρος της περιφερειακής ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και νότιων Ιονίων Νήσων, Αντώνης Χαροκόπος, σχολίασε ότι «αντικατοπτρίζουν μία λυπηρή πραγματικότητα, η οποία έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του ατόμου με αναπηρία και δυσχεραίνει την απρόσκοπτη διέλευσή του.»
«Αναλογιζόμενοι ότι σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Δυτικής Ελλάδας οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ δεν καλύπτουν τις ανάγκες, η παράνομη κατάληψή τους αποκλείει εντελώς το άτομο με αναπηρία», προσθέτει, τονίζοντας ότι «πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι οφείλουν να σέβονται τους νόμους και τους κανονισμούς, καθώς η προσβασιμότητα, ως αναφαίρετο δικαίωμα που προσφέρει ασφάλεια και ανεξαρτησία, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται συλλογική και ατομική ευθύνη.»
Οι ευθύνες της Πολιτείας
«Εάν το περιβάλλον στο οποίο ζει και κινείται ένας πολίτης, είτε άτομο με αναπηρία, είτε ηλικιωμένος, είτε γονέας με καροτσάκι, δεν είναι προσβάσιμο, πρωτίστως την ευθύνη την έχει η πολιτεία, η οποία με τους νόμους και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει θα πρέπει να επιβάλει τις απαραίτητες κυρώσεις στους παραβάτες, ενώ η τοπική αυτοδιοίκηση Α' και Β' βαθμού, θα πρέπει να υλοποιεί έργα καθολικής προσβασιμότητας», καταλήγει ο κ. Χαροκόπος.
Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου