Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Κόκκινο μελάνι σε κίτρινο χαρτί για ενίσχυση της μνήμης.

Πρόσφατα, συζητούσα με την Karen Hope, την συνιδρύτρια της Dyslexia Victoria Online, σχετικά με το πώς τα χρώματα βοηθούν τα άτομα με δυσλεξία να θυμούνται την ορθογραφία των λέξεων. Ανέφερε ότι οι έρευνες δείχνουν ότι το κίτρινο χαρτί και το μαύρο μελάνι για γραφή είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο στην ενίσχυση της μνήμης. Όταν μου το είπε αυτό, θυμήθηκα κάτι που είχα μάθει πριν από 10 χρόνια. 

Ήμουν σε ένα διετές πρόγραμμα Civil Engineering Technology. Όλο το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα έντονο με πολλά μαθήματα μικρής διάρκειας. Ακόμα θυμάμαι ότι ένιωθα να πνίγομαι από όλες τις νέες πληροφορίες που έπρεπε να μάθω. Ένας από τους καθηγητές μας επέμενε όλοι να κάνουμε υπολογισμούς και σχέδια σε κίτρινο χαρτί με κόκκινο στυλό. Ήμασταν 20 μαθητές στο τμήμα και κανείς μας δεν είχε συναντήσει ποτέ αυτό τον τρόπο καταγραφής των δεδομένων/ πληροφοριών. Μας είπε ο καθηγητής ότι ένας φίλος του ψυχολόγος του είχε πει ότι ο συνδυασμός κόκκινου και κίτρινου βοηθούσε σημαντικά την μνήμη. 

Η συνεργάτιδά μου επιβεβαίωσε ότι αυτό που μου είχαν πει ισχύει και αποδεικνύεται με μια σειρά από έρευνες που δείχνουν ότι όντως ο συνδυασμός κίτρινου και κόκκινου βοηθά τα άτομα να θυμούνται πληροφορίες. Αυτό φυσικά δεν αποδεικνύει ότι ο συνδυασμός κίτρινο- κόκκινο είναι καλύτερος από τον συνδυασμό κίτρινο- μαύρο, αλλά δείχνει το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα χρώματα στην ενίσχυση της μνήμης. Μολονότι δεν έχω δυσλεξία, στηρίζομαι στο δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου μου για να επεξεργάζομαι τις πληροφορίες και ο συγκεκριμένος τρόπος απομνημόνευσης πληροφοριών με βοήθησε σημαντικά να περάσω το μάθημα με καλό βαθμό και να θυμάμαι ακόμα και σήμερα πολλά από τα πράγματα που έμαθα τότε. 

Απόδοση του άρθρου  Using Red Ink on Yellow Paper for Memory Enhancement

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου