Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κρατάει ακόμα… αποστάσεις από πολλούς μαθητές. Δάσκαλοι και καθηγητές δίνουν μάχη με σκοπό να εξαλείψουν τις ανισότητες που δημιουργεί η τηλεκπαίδευση.
Παιδιά χωρίς λάπτοπ και ἰντερνετ, παιδιά με ειδικές ανάγκες, προσφυγόπουλα… Παιδιά ενός κατώτερου Θεού, μαθητές… δεύτερης διαλογής, που ένα μήνα μετά την ανακοίνωση του «λουκέτου» στα σχολεία δεν έχουν ακόμα τη δυνατότητα, όπως άλλοι συνομήλικοί τους, οι περισσότεροι ευτυχώς, να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους από το σπίτι.
Κι ενώ κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ακόμα πότε θα ξαναχτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη των «κανονικών» μαθημάτων, η εκπαίδευση εξ αποστάσεως για τους μαθητές που διαθέτουν λάπτοπ και πρόσβαση στο ίντερνετ μπορεί να είναι ακόμη και διασκεδαστική όταν τα σύστημα δεν… πέφτει, για τα παιδιά όμως που δεν διαθέτουν φορητό υπολογιστή το «ραντεβού» με το σχολείο εξακολουθεί να είναι αδύνατο. Το ίδιο ισχύει και με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Κι αυτό γιατί με τις διαδικασίες που μέχρι τώρα έχουν τεθεί σε λειτουργία η πρόσβαση στην εκπαίδευση σε συνθήκες κορονοϊού δεν έχει ακόμη καταστεί εφικτή για τις παραπάνω «κατηγορίες» μαθητών.
«Επιτελική κοροϊδία» η εκπαίδευση εξ αποστάσεως για όλους;
Κι ενώ το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας διατρανώνει τις επιτυχίες του σε αυτό το μείζον ζήτημα και εμφανίζεται να αφουγκράζεται την ανάγκη μεγάλου αριθμού μαθητών που δεν διαθέτουν λάπτοπ στέλνοντας στους διευθυντές εγκύκλιο κατά την οποία τους ζητά να συλλέξουν τα ονόματά τους, μια νέα εγκύκλιός του τα αναιρεί όλα χωρίς να έχει διευκρινιστεί μέχρι στιγμής τι ακριβώς θα κάνουν οι μαθητές που δεν έχουν το μέσο για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. «Η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)» αναφέρει η διευκρινιστική εγκύκλιος.
«Για ακόμα μια φορά καλούμε την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσουν σε άμεση παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς που στερούνται την πρόσβασή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, που κάνει λόγο για «επιτελική κοροϊδία» από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τη δωρεάν παροχή ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Έτσι το «μπαλάκι» έρχεται πάλι σε εκείνους που πραγματικά έχουν ξεπεράσει τους εαυτούς τους ώστε να μπορέσει και το τελευταίο παιδί να έρθει σε επαφή με το σχολείο του. Στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης που κάνουν ένα προσωπικό αγώνα και που ο σπουδαίος ρόλος τους αμφισβητείται πολύ συχνά.
Ξεπερνώντας κατά πολύ το ωράριό τους, αναζητούν εναλλακτικές λύσεις που θα διευκολύνουν γονείς και παιδιά ώστε να μη νιώσουν ότι «εξαιρούνται» από τις ευκαιρίες που έχει η πλειοψηφία των μαθητών.
Όπως μας εξηγεί ο Θόδωρος Μαλαγάρης, αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, «για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τους έγκλειστους, τους πρόσφυγες δεν υπάρχει καμία απολύτως μέριμνα από το υπουργείο Παιδείας για να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Εμείς δεν θεωρούμε ότι κάποιο παιδί είναι κατώτερου θεού δεν πρέπει να αποκλείεται κανένα από αυτήν τη διαδικασία».
Καθηγητές στις πλατφόρμες της τηλεκπαίδευσης
Σε κάθε περίπτωση, είτε μέσω viber είτε με email ή ακόμη και τηλεφωνικά, δάσκαλοι και καθηγητές προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους μαθητές όταν οι πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας λυγίζουν μπροστά στην ταυτόχρονη επισκεψιμότητα χιλιάδων μαθητών και καθηγητών. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που λένε δάσκαλοι στο Documentο είναι ότι η πανδημία θα αφήσει στα χέρια της παιδείας ένα εργαλείο που μπορεί να μην αντικαθιστά την πραγματική παρουσία στην τάξη αλλά μπορεί να αποτελέσει τη λύση σε ανάλογα δύσκολες συνθήκες αλλά και επικουρικό εκπαιδευτικό εργαλείο.
Οι καθηγητές πληροφορικής είναι αυτοί που έχουν βάλει πλάτη ώστε να «συνδέσουν» εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν διαθέτουν υπολογιστές και ιντερνετ.
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής λέει στο Documento: «Η ΔΟΕ έχει δώσει κατεύθυνση στους δασκάλους να συνεχίσουν με όποια μέθοδο θεωρούν καταλληλότερη διότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές υπολογιστές και διαδίκτυο. Ετσι πολλοί δάσκαλοι χρησιμοποιούν είτε τις πλατφόρμες του υπουργείου είτε τα mail των μαθητών είτε viber».
«Είναι τεράστια η συμβολή των εκπαιδευτικών πληροφορικής. Δεν ζητάμε χειροκροτήματα, ζητάμε την αναγνώριση του έργου που κάνει ο εκπαιδευτικός. Να μη βρίσκονται άνθρωποι που υποβαθμίζουν το έργο τους» επισημαίνει κ. Κικινής. «Το δίκτυο είναι πολύ φορτωμένο και μας πετάει απέξω ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ο αποκλεισμός όλων εκείνων των μαθητών που δεν έχουν υπολογιστή και πρόσβαση το διαδίκτυο» σημειώνει ο κ. Μαλαγάρης.
Η χρήση της πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας δεν είναι η πιο εύκολη υπόθεση. Μπορεί η κατάσταση να έχει ελαφρώς βελτιωθεί το τελευταίο διάστημα, όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά τις περισσότερες ώρες της ημέρας η χρήση της αποτελεί άθλο. «Ξημερώνουν για να μπορούν να ανεβάσουν στις πλατφόρμες του υπουργείου τις ασκήσεις ώστε τα παιδιά να τις βρουν την άλλη μέρα. Εκπαιδευτικοί σηκώνονται 3.00 και 4.00 το βράδυ για να είναι λιγότερα φορτωμένο το δίκτυο» επισημαίνεται.
Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία των ιδιωτικών σχολείων πραγματοποιεί ήδη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με επιτυχία ακόμα και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, με πολλή προσωπική δουλειά των εκπαιδευτικών, ωστόσο οι γονείς των μαθητών καλούνται να διαπραγματευτούν οι ίδιοι με τους σχολάρχες την αναπροσαρμογή των διδάκτρων του τρέχοντος σχολικού έτους – συνήθως έχουν προπληρωθεί!
Πηγή: documento
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου