Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Όταν οι καλές προθέσεις είναι πιο σημαντικές από το αποτέλεσμα.

Έκανα το παιδί μου να αισθάνεται ντροπή αντί να τα χτυπήσω στην πλάτη και να το επαινέσω για τις καλές του προθέσεις. Και αμέσως το μετάνιωσα γιατί έκανε το λάθος πράγμα αλλά για τους σωστούς λόγους – και αυτό είναι που θα πρέπει να μετράει. 

Όταν η 9χρονη κόρη μου επιστρέφει από το σχολείο, αρχίζει να μου λέει για τη μέρα της. Μολονότι μιλάει με 1.000 λέξεις το λεπτό, μπορεί να χρειαστεί 30 λεπτά για να μου πει μια ιστορία που ένα νευροτυπικό παιδί θα ολοκλήρωνε σε πέντε λεπτά. Αλλά πάντα χαμογελάω και την ακούω προσεκτικά. Μια από τις ιστορίες της με επηρέασε πολύ. Όχι τόσο η ίδια η ιστορία, όσο η αντίδρασή μου σε αυτή. 

Η κόρη μου μου είπε ότι στο διάλειμμα παρατήρησε ότι το καλαθάκι απορριμμάτων στην τουαλέτα των κοριτσιών είχε γεμίσει μέχρι επάνω και τα χαρτιά ήταν σκορπισμένα στο πάτωμα. Μάζεψε τα σκουπίδια και τα πίεσε έτσι ώστε να χωρέσουν στο καλαθάκι. Την ώρα που το έκανε αυτό, την είδε ένα παιδί και της είπε ότι είναι αηδιαστική. Ζητούσε από εμένα μια θετική αντίδραση, μια επιβεβαίωση ότι αυτό που έκανε ήταν σωστό, αλλά το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ ήταν τα μικρόβια με τα οποία ήρθε σε επαφή. Με μια τρομαγμένη έκφραση στο πρόσωπό μου της είπα : «Ήταν αηδιαστικό». Ξέσπασε σε κλάματα και αμέσως μετάνιωσα για την αντίδρασή μου. Αντί να επαινέσω την κόρη μου που πήρε πρωτοβουλία για να καθαρίσει τον χώρο, την μάλωσα. Μετέτρεψα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάτι για το οποίο ήταν περήφανη σε κάτι για το οποίο ντρεπόταν. Αμέσως ζήτησα συγνώμη και της είπα ότι ήμουν περήφανη για εκείνη που πήρε πρωτοβουλία να καθαρίσει τον χώρο και έδειξε τέτοια υπευθυνότητα. Από εκείνη την ημέρα προσπαθώ πάντα να βλέπω το καλό στις ενέργειες και την συμπεριφορά της. 

Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠΥ/ΔΕΠ) βρίσκουν συχνά τον μπελά τους κάνοντας λάθος πράγματα για σωστούς λόγους. 

Απόδοση του άρθρου When Good Intentions Mean More Than Great Outcomes

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου