Τα συμπληρώματα ω-3 λιπαρών οξέων δεν βοηθούν ή δεν βελτιώνουν την ικανότητα ανάγνωσης ή τη λειτουργία της μνήμης των παιδιών σχολικής ηλικίας με χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο PLOS ONE.
Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενη μελέτη από την ίδια ομάδα που είχε χρησιμοποιήσει και το ίδιο δείγμα.
Στην παρούσα μελέτη, λοιπόν, οι ερευνητές των Πανεπιστημίων του Μπέρμινγκχαμ και της Οξφόρδης διαπίστωσαν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα με αυτά που είχαν προκύψει από την έρευνά τους το 2012, όπου τα ω-3 λιπαρά οξέα τότε είχε φανεί να έχουν επωφελή επίδραση στην ικανότητα ανάγνωσης και τη λειτουργική μνήμη των παιδιών σχολικής ηλικίας με μαθησιακά προβλήματα, όπως η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).
Αφού επανεξέτασαν 376 παιδιά, 7-9 ετών, που μάθαιναν ανάγνωση, αλλά βρίσκονταν στο κατώτερο τέταρτο της ικανότητάς τους, διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα ιχθυελαίου δεν είχαν κάποια ή ελάχιστη επίδραση στην ικανότητα ανάγνωσης ή τη λειτουργική μνήμη και άλλες συμπεριφορές.
Να σημειωθεί ότι τα μισά είχαν πάρει ω-3 λιπαρά οξέα και τα άλλα εικονικό συμπλήρωμα διατροφής για 16 εβδομάδες.
Οι ικανότητες ανάγνωσης και η λειτουργική μνήμη των παιδιών είχαν ελεγχθεί πριν και μετά τη μελέτη, από τους γονείς κατ' οίκον και από τους δασκάλους στο σχολείο και δεν προέκυψαν ουσιαστικές διαφορές.
«Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά που έχουν δυσκολίες στο σχολείο και δυστυχώς τα μέσα είναι περιορισμένα. Πρέπει λοιπόν να επενδύσουμε σε πιο υποσχόμενες παρεμβάσεις. Δυστυχώς στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν έχουμε ουσιαστικά οφέλη», εξηγεί ο καθηγητής Πολ Μοντγκομερι, από το Πανεπιστήμιο του Μπερμινγκχαμ και επικεφαλής της μελέτης.
Μαίρη Μπιμπή
Πηγή: health.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου