Το να μιλάει κανείς περισσότερες από μία γλώσσες μπορεί να προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα σε παιδιά με Αυτισμό και μάλιστα όχι μόνο στον τομέα της επικοινωνίας. Τα δίγλωσσα παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού παρουσιάζονται πιο ικανά να αλλάζουν ταχύτερα δραστηριότητες σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που μιλούν μια μόνο γλώσσα, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο περιοδικό Child Development.
“Πρόκειται για ένα νέο και μη αναμενόμενο εύρημα» λέει η Aparna Nadig του McGill University του Montreal μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Ορισμένοι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι, σε περιπτώσεις διγλωσσίας όπου το άτομο καλείται ασυνείδητα να κινείται μεταξύ των δύο γλωσσών (αλλάζοντας από τη μια στην άλλη) προκειμένου να ανταποκρίνεται κατάλληλα στο γλωσσικό περιβάλλον στο οποίο λαμβάνει χώρα η επικοινωνία, παρατηρείται παράλληλα και αύξηση της γνωστική ευελιξίας του. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν υπάρχει δημοσιευμένη έρευνα που να αποδεικνύει ότι το συγκεκριμένο πλεονέκτημα επεκτείνεται και στα παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού».
Οι ερευνητές ζήτησαν από 40 παιδιά ηλικίας 6 με 9 ετών (τα μισά από τα οποία είχαν Αυτισμό) να κάνουν μια σειρά ασκήσεων στον υπολογιστή. Κάθε ομάδα ήταν χωρισμένη στα παιδιά που ήταν δίγλωσσα και σε αυτά που μιλούσαν μια μόνο γλώσσα. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ταξινομήσουν αντικείμενα στην οθόνη τους αρχικά κατά χρώμα και μετά κατά σχήμα. Τα δίγλωσσα παιδιά με Αυτισμό είχαν καλύτερη επίδοση από τα άλλα παιδιά που βρίσκονταν στο Φάσμα, αναφορικά με την ικανότητά τους να περνούν από το ένα έργο στο άλλο, σύμφωνα με την έρευνα. Θέλοντας να προχωρήσουν περισσότερο, οι ερευνητές ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να παρακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια τα παιδιά με Αυτισμό που συμμετείχαν στη μελέτη για να διαπιστώσουν αν οι διαφορές που παρατηρήθηκαν στις χορηγούμενες δοκιμασίες θα διατηρηθούν και σε συνθήκες πραγματικής ζωής καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν.
«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε περισσότερες αποδείξεις επί του θέματος προκειμένου να βοηθήσουμε τις οικογένειες να πάρουν σημαντικές αποφάσεις σχετικά με την εκπαίδευση και τη φροντίδα των παιδιών τους, καθώς υποστηρίζεται συχνά ότι η έκθεση ενός παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού σε περισσότερες από μια γλώσσες επιδρά αρνητικά στη γλωσσική του εξέλιξη και επιδεινώνει τις δυσκολίες του στο συγκεκριμένο τομέα» αναφέρει η Ana Maria Gonzalez- Barrero, που συμμετείχε στην έρευνα στο McGill University.
Απόδοση του άρθρου Being Bilingual May Be A Plus For Kids With Autism της Michelle Diament
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου