Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς τέθηκαν σε λειτουργία και τα 24 πρότυπα σχολεία, ολοκληρώνοντας έτσι ένα καινοτόμο κατασκευαστικό έργο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το οποίο θα αναβαθμίσει την εμπειρία διδασκαλίας για συνολικά 6.500 μαθητές σε όλη την Αττική.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν, τα -πρωτοποριακά για τα ελληνικά δεδομένα- κτίρια ανώτερης ενεργειακής βαθμίδας παρέχουν άριστες υποδομές και συνθήκες για τη δημόσια εκπαίδευση. Φέρνουν την καινοτομία στον τομέα των σχολικών υποδομών στην Ελλάδα διαθέτοντας τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές όπως εγκαταστάσεις για μαθητές ΑΜΕΑ, φυτεμένες στέγες, διαχείριση βρόχινου νερού, φωτοβολταϊκά στις οροφές, πλωτές σκάλες, ανακύκλωση νερού, θερμομόνωση σε εξωτερικούς τοίχους και δάπεδα αλλά και συνθετικά δάπεδα για τους χώρους άθλησης.
Τα πρώτα σχολεία που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο του έργου λειτούργησαν την άνοιξη του 2016, ενώ τα τελευταία, σε Θησείο (Σχολείο Ειδικής Αγωγής), Κερατσίνι (Καλλιτεχνικό Σχολείο), Ακαδημία Πλάτωνος (Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο) και Ωρωπό (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό & Γυμνάσιο), ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τοντρέχοντα μήνα.
Πιο αναλυτικά, τα 24 σχολεία είναι τα παρακάτω:
· 51ο Γυμνάσιο Αθηνών (Ακαδημία Πλάτωνος)
· 50ο Λύκειο Αθηνών (Σεπόλια)
· 61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών (Σεπόλια)
· Μουσικό Γυμνάσιο Αθηνών (Ακαδημία Πλάτωνος)
· Μουσικό Λύκειο Αθηνών (Ακαδημία Πλάτωνος)
· Ειδικό Σχολείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Δήμου Νέου Ηρακλείου
· Τ.Ε.Ε. – Σ.Ε.Κ. Δήμου Μεγάρων
· Δημοτικό, Νηπιαγωγείο Δήμου Ωρωπού
· Γυμνάσιο Δήμου Ωρωπού
· 42ο Λύκειο Αθηνών
· 31ο Δημοτικό Σχολείο Δήμου Αθηναίων
· Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δήμου Ιλίου
· 6ο Δημοτικό Σχολείο Δήμου Γέρακα
· 6ο Νηπιαγωγείο Δήμου Γέρακα
· Δημοτικό Σχολείο Δήμου Πεντέλης
· Νηπιαγωγείο Δήμου Πεντέλης
· Κλειστό Γυμναστήριο Δήμου Πεντέλης
· ΤΕΕ Δήμου Κερατσινίου
· ΤΕΕ Δήμου Περιστερίου
· Δημοτικό Σχολείο Δήμου Κρωπίας
· Γυμνάσιο - Λύκειο Δήμου Κρωπίας
· Νηπιαγωγείο Δήμου Κρωπίας
· 9ο Γυμνάσιο Δήμου Αθηναίων
· Γυμνάσιο - Λύκειο Εικ. Τεχνών Δήμου Κερατσινίου (Λ. Παλατζιάν)
Το έργο ΣΔΙΤ των 24 σχολικών υποδομών έχει συνδυάσει χρηματοδότηση από το χρηματοδοτικό εργαλείο JESSICA, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ιδιωτικούς πόρους.
Έχει βραβευτεί ως Συμφωνία της Χρονιάς στον τομέα της εκπαίδευσης από το διεθνές περιοδικό World Finance λόγω του πανευρωπαϊκά καινοτόμου τρόπου χρηματοδότησης και της αξιοποίησης ευρωπαϊκών πόρων με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Ο κ. Πάνος Καρβούνης, Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα δήλωσε σχετικά: «Το πρότυπο αυτό έργο αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα της αποτελεσματικότητας της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την Ελληνική οικονομία και την κοινωνία, αλλά και υπόδειγμα συνεργασίας του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Η ανάπτυξη στη χώρα θα έρθει μέσα από τέτοιες επενδύσεις και είμαστε χαρούμενοι που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στέκεται στο πλευρό της Ελλάδας με αυτήν την προσπάθεια, τόσο με πόρους όσο και με τεχνογνωσία».
Ο κ. Νίκος Μαντζούφας, Ειδικός Γραμματέας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ) ανέφερε σχετικά: «Μέσω ΣΔΙΤ υλοποιήθηκαν εξαιρετικής ποιότητας δημόσια σχολεία, για τα οποία οι ιδιώτες ανάδοχοι έχουν την ευθύνη να συνεχίσουν να διατηρούνται στα ίδια υψηλά επίπεδα καθ’ όλη την 25ετή διάρκεια της σύμβασης.
Για την επιτυχή υλοποίηση των έργων συνέπραξαν, επί αρκετά χρόνια, πλήθος θεσμικών και ιδιωτικών φορέων (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΤΕπ, Κτηριακές Υποδομές, Δήμοι, εμπορικές τράπεζες, ιδιώτες ανάδοχοι κ.ά.) και ένα από τα στοιχήματα το οποίο κερδήθηκε είναι ο επιτυχής συντονισμός όλων των εμπλεκομένων προς επίτευξη αυτού του αποτελέσματος. Αυτή η μακροχρόνια προσπάθεια όλων των φορέων επιβραβεύεται, τελικώς, από τα χαμόγελα των μαθητών και από την όρεξη των δασκάλων να προσφέρουν ακόμα καλύτερο εκπαιδευτικό έργο στις εξαιρετικές αυτές υποδομές».
Η κα Ελισσάβετ Μερκούρη, Διευθύντρια του Γυμνασίου στο Κορωπί δήλωσε σχετικά: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που προΐσταμαι ενός τέτοιου σχολείου, είναι ένα από τα πρώτα που προέκυψαν από τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Μέσα σε ένα τόσο προηγμένο περιβάλλον η συμπεριφορά των μαθητών μας έχει αλλάξει προς το καλύτερο, καθώς το άρτια κατασκευασμένο και σύγχρονο κτίριο υποβάλλει στα παιδιά την ανάγκη να συμπεριφέρονται καλύτερα. Αισθανόμαστε τυχεροί που έχουμε ένα τόσο αποτελεσματικό εργαλείο εκπαίδευσης στα χέρια μας».
Πηγή: euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου