Αν έχετε μαθητές που δυσκολεύονται πολύ στο μέτρημα με τα δάχτυλα όταν το άθροισμα ξεπερνά το 10 πχ (9+9), τότε μπορείτε να τους δείξετε ένα κόλπο για να αποκτήσουν περισσότερα «δάχτυλα».
Ζητήστε από τα παιδιά να ανοίξουν την παλάμη τους προς τα κάτω και πείτε τους αντί να μετρούν δάχτυλα, να μετρούν φάλαγγες (οι φάλαγγες είναι ευδιάκριτες χάρη στις φυσικές γραμμές του χεριού, αλλά μπορούν να γίνουν ακόμα πιο έντονες αν το παιδί λυγίσει ελαφρώς τα δάχτυλα του). Έτσι, στον αντιχείρα έχουμε 2 και σε κάθε άλλο δάχτυλο έχουμε από 3. Σύνολο 14 σε κάθε χέρι. Σε ένα άθροισμα του τύπου 6+7, το παιδί μετράει αρχικά 6 φάλαγγες και στη συνέχεια άλλες 7 (ξεκινώντας απο εκεί που σταμάτησε προηγουμένως).
Ένας εύκολος τρόπος για τα παιδιά που δεν μπορούν να «κρατούν» έναν αριθμό στο μυαλό τους (πρώτος όρος του αθροίσματος ή ο μεγαλύτερος από τους δύο) και να βγάζουν τον άλλο στα δάχτυλα.
Το ίδιο μπορεί να γίνει και στις αφαιρέσεις αριθμών μέχρι το 28 πχ 14-5. Μετράμε αρχικά 14 φάλαγγες και μετά «γυρνάμε πίσω» 5 φάλαγγες και μετράμε πόσες έχουμε ακόμα για να φτάσουμε στην πρώτη φάλαγγα του αντίχειρα.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου