Tις τέσσερις προϋποθέσεις για τη μείωση των μαθητών σε τμήματα όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρουσιάζει έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών που στάλθηκε προς τα στελέχη εκπαίδευσης και τα σχολεία.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία στο 4ο εδάφιο της υποπερίπτωσης ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με τη παρ. 15, του άρθρου 28, του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α’ 193) προβλέπεται : «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.»
Από τη διατύπωση προκύπτει σαφώς ότι για την εφαρμογή της διάταξης είναι απαραίτητες οι εξής προϋποθέσεις:
1. Να έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών στο τμήμα, ως φυσικός αριθμός και όχι ως πλασματικός με προσαύξηση
2. Να έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός στα τμήματα της ίδιας τάξης, αφού οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης
3. Να υπάρχει απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, από την οποία να προκύπτει η ανάγκη εφαρμογής της διάταξης και
4. Έγκριση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος ως υπεύθυνος παιδαγωγικής καθοδήγησης της σχολικής μονάδας τεκμηριώνει περαιτέρω τους λόγους εφαρμογής της διάταξης. Β. Η ΥΑ 102357/Γ6/1-10-2002 (ΦΕΚ Β 1319) έχει καταργηθεί καθόσον έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 1 παρ. 20 περ. α του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78/τ. Α714-3-2000), η οποία έχει καταργηθεί μετά την εφαρμογή του ν. 3699/2008 ΦΕΚ Α 199), άρθρο 35.
Το ΥΠΠΕΘ καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης όπως προβούν άμεσα σε έλεγχο για την απαρέγκλιτη τήρηση και εφαρμογή των ανωτέρω προϋποθέσεων σε όσα τμήματα δημιουργήθηκαν ή θα δημιουργηθούν με την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου