Αυτό το μήνα, στο τεύχος του Ιουνίου, ξεχωρίσαμε δύο πολύ όμορφα και ενδιαφέροντα άρθρα που άπτονται του κόσμου της εκπαίδευσης.
Το πρώτο («Ο Όμηρος στη στενή», σελ. 40- 43) αφορά τη διδασκαλία κλασικών συγγραφέων στις αμερικανικές φυλακές, προκειμένου να βοηθήσουν στην κοινωνική επανένταξη και την επαγγελματική αποκατάσταση των κρατουμένων μετά την αποφυλάκισή τους, αλλά και να μειώσουν τον κίνδυνο υποτροπής και επιστροφής τους στην φυλακή με την πάροδο του χρόνου. Οι κρατούμενοι μαθαίνουν να σκέφτονται, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να διαφωνούν χωρίς λεκτική ή σωματική βία, να ψάχνουν αιτίες και συνέπειες, δεξιότητες που οι περισσότεροι αποκτούν για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Το δεύτερο μικρό άρθρο («Οικοτροφείο ενάντια στη σχολική διαρροή», σελ. 56) αναφέρεται στην σκληρη πραγματικότητα των παιδιών σε πολλά χωριά της Κένυας που αναγκάζονται να παρατούν το σχολείο, αφού η πρόσβασή τους σε αυτό είναι σχεδόν αδύνατη λόγω των αντίξοων συνθηκών (μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις που πρέπει να καλύπτονται με τα πόδια από τους μικρούς μαθητές σε περιβάλλοντα με πολλούς κινδύνους, όπως τα φίδια). Λύση στο μεγάλο πρόβλημα της σχολικής διαρροής αποτελούν τα δημόσια οικοτροφεία που έχουν πλέον αρχίσει να λειτουργούν σε αυτές τις περιοχές, αυξάνοντας σημαντικά το ποσοστό των παιδιών και ιδιαίτερα των κοριτσιών που δέχονται εκπαίδευση, μένοντας «προστατευμένα» από τις πολιτισμικές πρακτικές των πρόωρων γάμων και της κλειτοριδεκτομής που τους επιφυλάσσει η οικογένειά τους.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου