Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

Περιορισμένες οι γνώσεις που αποκτούν οι προπτυχιακοί φοιτητές των Τμημάτων Ψυχολογίας στις ΗΠΑ σχετικά με την αναπηρία.

Τα μαθήματα ψυχολογίας των περισσότερων πανεπιστημίων δεν δίνουν την απαιτούμενη προσοχή στην έννοια της αναπηρίας, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να εκπαιδεύσουν τους νέους πάνω στον επιθυμητό και κατάλληλο τρόπο αλληλεπίδρασης με το συγκεκριμένο πληθυσμό, αναφέρουν οι ερευνητές. 

Αναλύοντας 700 τάξεις από 98 κορυφαία πανεπιστήμια που προσφέρουν προπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Ψυχολογίας στις ΗΠΑ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συζητήσεις σχετικά με την αναπηρία ήταν περιορισμένες. 

“Περίπου 57 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ έχουν κάποια αναπηρία και είναι πολύ πιθανό όλοι μας να αλληλεπιδρούμε με κάποιο άτομο με αναπηρία σε σταθερή βάση” εξηγεί η Kathleen Bogart, επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας στο Oregon State University και συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύθηκε περιοδικό Teaching of Psychology. «Ωστόσο, διδάσκουμε για αναπηρία, πολύ λιγότερο από ότι διδάσκουμε τις άλλες μειονοτικές ομάδες. Δεν προετοιμάζουμε σωστά τους φοιτητές μας για να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τα άτομα με αναπηρία». 

Συνολικά, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα τα πανεπιστήμια πρόσφεραν μαθήματα σχετικά με τις ψυχιατρικές διαταραχές, αλλά μόλις 8 από αυτά είχαν μαθήματα που εστίαζαν στις σωματικές αναπηρίες, μολονότι αυτές οι καταστάσεις είναι πιο συνηθισμένες. Λιγότερο από το 20% των προγραμμάτων ψυχολογίας έδινε στους φοιτητές την ευκαιρία να μάθουν για τις σωματικές, αισθητηριακές και νοητικές αναπηρίες. 

Σύμφωνα με την Bogart, τα ευρύματα υποδεικνύουν την ανάγκη για να βελτιώσουμε την εκπαίδευση που παρέχεται στα πανεπιστημιακά τμήματα της ψυχολογίας όσο αφορά τα θέματα αναπηρίας και να προσφέρουμε περισσότερους πόρους σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τέτοιου είδους θέματα στα τμήματά τους. 

“Στην ιδανική περίπτωση, η αναπηρία πρέπει να εγχέεται σε όλο το πρόγραμμα σπουδών ψυχολογίας, και, ειδικότερα, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στα εισαγωγικά μαθήματα και στα μαθήματα κοινωνικής ψυχολογίας», δήλωσε η Bogart. «Πρέπει να βλέπουμε περισσότερα θέματα αναπηρίας στα μαθήματα των πανεπιστημίων».

Απόδοση του άρθρου College Psychology Classes Often Overlook Disabilities

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδιή Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου