Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Παρακαταθήκη φωτογραφιών των παιδιών από τους γονείς στο Facebook

H μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο ανακοίνωσε την δυνατότητα δημιουργίας συλλογών φωτογραφιών των παιδιών των μελών του, με την προσθήκη ετικετών.

Συγκεκριμένα, η υπηρεσία ανακοίνωσε ότι αποτελεί αίτημα των μελών του να έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν οργανωμένα άλμπουμ φωτογραφιών στις οποίες εμφανίζονται τα παιδιά τους. Σε αυτό το αίτημα απαντά η υπηρεσία με το Scrapbook, ένα λεύκωμα φωτογραφιών στο οποίο εισάγονται αυτόματα φωτογραφίες στις οποίες ο χρήστης έχει προσθέσει την ίδια ετικέτα -το όνομα του παιδιού που επισημάνθηκε με ετικέτα στην φωτογραφία (tag), τα αρχικά του ή ένα χαριτωμένο όνομα. 

Ο δημιουργός του scrapbook μπορεί να μοιραστεί το scrapbook με τον/την σύντροφό του, επιτρέποντας παράλληλα στους φίλους του/της να βλέπουν τις φωτογραφίες του παιδιού. Επίσης, μπορεί να προσθέτει φωτογραφίες στο ίδιο scrapbook, κάθε φορά που ανεβάζει στο δικό του/της προφίλ φωτογραφίες με την ίδια ετικέτα -το όνομα/ψευδώνυμο του παιδιού. Μόνο εσείς και ο/η σύντροφός σας μπορείτε να εισάγετε την ετικέτα του παιδιού στην φωτογραφία, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ακόμα, στο scrapbook του παιδιού δεν προστίθενται οι φωτογραφίες που το εμφανίζουν όταν πρόκειται για φωτογραφίες από κάποια κλειστή ομάδα (group).

Για να δημιουργήσει κανείς ένα scrapbook θα πρέπει να επισκεφτεί το προφίλ του στο Facebook, να μεταβεί στις Πληροφορίες (About) και στην συνέχεια στην ενότητα Οικογένεια και Σχέσεις, όπου αναμένεται να δει μια πρόσκλησηγια την δημιουργία scrapbook για τις φωτογραφίες του παιδιού. 

Η νέα αυτή λειτουργία αφορά προς το παρόν μόνο τους χρήστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και εισάγεται σταδιακά -ως εκ τούτου, δεν έχουμε την δυνατότητα να την εξερευνήσουμε σε βάθος. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί πάντως, είναι εάν ο χρήστης καλείται να δημιουργήσει λογαριασμόκαι για το παιδί του στην υπηρεσία. Ως τώρα για να προστεθεί ένα μέλος στους συγγενείς αναζητείται κατά την εισαγωγή στο κοινωνικό δίκτυο και καλείται να επιβεβαιώσει την συγγενική σχέση. 

Στην ανακοίνωση πάντως δεν αναφέρεται κάτι σχετικό, αν και στις σελίδες βοήθειας στις οποίες παραπέμπει γράφεται πως θα πρέπει να προηγηθεί η εισαγωγή του εν λόγω προσώπου στην ενότητα Οικογένεια και Σχέσεις. Δοκιμάζοντας τη λειτουργία της εισαγωγής μέλους στην Οικογένεια, είδαμε ότι μπορούμε να προσθέσουμε ένα μέλος, χωρίς να υπάρχει σχετικό προφίλ, χωρίς ωστόσο κάποια χρησιμότητα. Συνήθως, η δημιουργία ενός κύκλου συγγενικών προσώπων εξυπηρετεί την ανάγκη να περιορίσει κανείς τα δημοσιεύματά του σε αυτόν τον κύκλο -στην προκειμένη περίπτωση το "Παιδί" δεν έχει λογαριασμό/προφίλ -θυμηθείτε ότι για να έχει κανείς λογαριασμό στο Facebook πρέπει να είναι άνω των 13 ετών. 

Σε σχετική ερώτηση από το TechCrunch.com προς την υπηρεσία, αναφέρεται πως η εταιρεία αναζητά τρόπους για να μεταβιβάσει την κυριότητα του Scrapbook στο παιδί όταν γίνει 13 ετών, οπότε μπορεί σύμφωνα με τους όρους της υπηρεσίας να αποκτήσει λογαριασμό στο Facebook.Επίσης, σε ένα δαιδαλώδες ήδη σύστημα προστασίας των δυνητικά ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών, γονείς και κηδεμόνες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με την έκταση της δημοσιοποίησης της φωτογραφίας του παιδιού. Κι αυτό καθώς, γονείς και κηδεμόνες θεωρούνται οι μόνοι που μπορούν να εισάγουν tag σε φωτογραφίες που εμφανίζονται τα παιδιά τους, μπορούν όμως να το κάνουν και σε φωτογραφίες που ανέβασαν τρίτοι στο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν πια τον πλήρη έλεγχο του κοινού που μπορεί να τις δει -μπορεί να είναι δημόσιες ή ορατές στους φίλους αυτού που τη δημοσίευσε. Κάθε φορά που προστίθενται ετικέτες σε μια φωτογραφία, το κοινό στο οποίο απευθύνεται αλλάζει, γράφει το εγχειρίδιο της υπηρεσίας. Ως υποσημείωση αναφέρεται τέλος, πως θα ειδοποιηθείτε εάν καταστεί δημόσια η φωτογραφία στην οποία έχετε επισημάνει την εμφάνιση του παιδιού σας.

Σε κάθε περίπτωση, από την δημιουργία scrapbook είναι φανερό ότι η εταιρεία αποκομίζει μια ακόμα πληροφορία -την γονεϊκή ιδιότητα των μελών του, πληροφορία δυνητικά χρήσιμη στους διαφημιζόμενους στο δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου