Ένα από τα σημαντικότερα θέματα στην εκπαίδευση, που απαιτούν ίσως τη μεγαλύτερη προσοχή και στήριξη του κράτους, απασχόλησε τη χθεσινή ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε στο ειδικό δημοτικό σχολείο Νεάπολης, από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λάρισας σε συνεργασία με το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ν. Λάρισας και αφορούσε στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και με αναλυτικότερη αναφορά στο ρόλο των σχολείων, σε μεθόδους προσέγγισής τους και στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξή τους.
«Οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής δεν αποτελούν χώρο θεραπείας ή φύλαξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, αλλά χώρο εκπαίδευσης και μάθησης…», υποστήριξε σε ομιλία της η κ. Μπόνια Βελησσαρία, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ν. Λάρισας και αναφερόμενη σε εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά με νοητική υστέρηση, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι σύγχρονες συνθήκες εκπαίδευσης και ένταξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο σχολείο, στην εργασία και συνολικά στην κοινωνία, αναδεικνύουν επιτακτικά την ανάγκη για ουσιαστική και συστηματική προσέγγιση της εκπαίδευσή τους.
Όμως για να είναι εφικτή η υλοποίηση μιας συστηματικής, επιστημονικής και κατάλληλης εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη η ύπαρξη κατάλληλων αναλυτικών προγραμμάτων, που να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε κατηγορίας.
Τα παιδιά με νοητική υστέρηση συνιστούν μια από τις πλέον ανομοιογενείς και εκπαιδευτικά απαιτητικές ομάδες ατόμων, λόγω των ποικίλων και πολύ σοβαρών μαθησιακών προβλημάτων που παρουσιάζουν στους περισσότερους από τους τομείς της λειτουργικότητάς τους. Για το λόγο αυτό αποτελούσαν πάντοτε και εξακολουθούν να αποτελούν , μια πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα γενικά και την ειδική παιδαγωγική».
Στο θέμα της ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης και ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων στην οικογένεια και το σχολείο, αναφέρθηκε σε ομιλία της κ. Τέλιου Μαρία, ψυχολόγος του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ν. Λάρισας, η οποία τόνισε ότι: «Τα συναισθήματα και οι διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας επηρεάζονται και αλλάζουν ανάλογα με τα προβλήματα που εμφανίζονται, πχ. η γέννηση παιδιού με κάποια μορφή αναπηρίας θα κλονίσει και θα διαταράξει την ισορροπία των σχέσεων, λόγω των διαφόρων πιέσεων -και όχι μόνο συναισθηματικών- που θα δεχτεί. Καθώς όμως το παιδί μεγαλώνει, τα διάφορα στάδια που θα περνάει -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- θα αλλάζουν και οι σχέσεις μεταξύ τους.
Όλες αυτές οι αλλαγές που συμβαίνουν δημιουργούν άγχος και συχνά απογοήτευση τόσο στους γονείς όσο και στο ίδιο το παιδί, γιατί όχι και στο σχολείο-στους εκπαιδευτικούς. Σημαντικό ρόλο σε όλη αυτή την πορεία παίζουν οι σχέσεις μεταξύ όλων των εμπλεκομένων προσώπων που συμμετέχουν στην πορεία ενηλικίωσης του παιδιού (οικογένεια, σχολείο, κοινωνία)».
Για το πώς η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει και να βοηθήσει την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρουσίασε σε ομιλία του ο κ. Δημ. Κολοκοτρώνης, σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής ν. Λάρισας, ο οποίος αρχικά, αναφέρθηκε στην πληθώρα των ιστοσελίδων που υπάρχουν στο Διαδίκτυο και που προτείνουν συγκεκριμένα λογισμικά για την ειδική αγωγή (όλα ελεύθερα και δωρεάν), όπως π.χ. η παλιά σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η σελίδα «Σχεδι@ζω για όλους», prosvasimo.gr, η σελίδα του e-yliko.gr, η Συλλογή ΑΘΗΝΑ, η ιστοσελίδα του έργου ΕΠΙΝΟΗΣΗ καθώς και τα έργα “Ευ-Δομή” και “Υπερ-Δομή”.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε σαράντα πέντε τίτλους ειδικού και προσβάσιμου εκπαιδευτικού λογισμικού, οι οποίοι βρίσκονται στα ειδικά σχολεία και είναι χρήσιμοι στην εκπαιδευτική διαδικασία και περιέγραψε ενδεικτικά κάποια από αυτά τα λογισμικά.
Το τελευταίο μέρος της ομιλίας του κ. Κολοκοτρώνη αφορούσε στη χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας δηλαδή ειδικών συσκευών και περιφερειακών Η/Υ, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ευχέρεια από άτομα με προβλήματα στην επικοινωνία, όπως με προβλήματα όρασης, κινητικά προβλήματα κ.ά.
Επίσης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ενημέρωση για τη λειτουργία και το ρόλο του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) της Λάρισας, έκανε η διευθύντρια αυτού
την κ. Στεργιανή Λιάπη, αναφέροντας ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες, το προσωπικό του προσπαθεί να ανταποκριθεί τα μέγιστα στις απαιτήσεις και στις ανάγκες των μαθητών του για τους οποίους αποτελεί μια πολύτιμη στέγη εκπαίδευσης.
ΛΕΝΑ ΚΙΣΣΑΒΟΥ
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου