Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

ScratchJr.: Εφαρμογή προγραμματισμού για παιδιά

Μπορούν τα παιδιά να μάθουν προγραμματισμό στην ίδια ηλικία που μαθαίνουν να δένουν τα κορδόνια τους;

Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τη δωρεάν εφαρμογή ScratchJr. που δημιουργήθηκε από ερευνητές στο ΜΙΤ Media Lab, στο πανεπιστήμιο Tufts, και την Playful Invention Company (PICO).

Με την εφαρμογή ScratchJr παιδιά ηλικίας πέντε έως επτά ετών μπορούν να προγραμματίσουν τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες και τα δικά τους παιχνίδια. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας μαθαίνουν πώς να δημιουργούν και να εκφράζονται μέσω του υπολογιστή.

«Για να ελέγξουν τους χαρακτήρες στην ιστορία τους στο Scratch Jr., τα παιδιά φτιάχνουν γραφικά σαν να παίζουν με Lego. Κάθε σύμβολο λέει στον χαρακτήρα τι να κάνει. Όταν ομαδοποιούν τα σύμβολα στην ουσία έχουν φτιάξει ένα πρόγραμμα για υπολογιστή», εξηγεί ο Μίτσελ Ρέζνικ, ερευνητής της εφαρμογής.

Η εφαρμογή ScratchJr έχει βασιστεί στη δημοφιλή γλώσσα προγραμματισμού Scratch (scratch.mit.edu), που δημιουργήθηκε από ερευνητική ομάδα του ΜΙΤ και έχει αξιοποιηθεί από εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως, άνω των 8 ετών.

Η δημιουργική ομάδα της εφαρμογής ScratchJr ανασχεδίασε το περιβάλλον και τη γλώσσα του προγραμματισμού, προκειμένου να ταιριάξει με την εκπαιδευτική, προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών.

«Έχει παρουσιαστεί αυξημένο ενδιαφέρον για να μάθουν τα παιδιά κώδικες των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Βλέπουμε ότι το Scratch Jr. είναι η πρώτη γλώσσα προγραμματισμού, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για πολύ μικρά παιδιά, ηλικίας πέντε ετών. Ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους και στις αναπτυξιακές τους δυνατότητες», επισημαίνει ο Μίτσελ Ρέζνικ.

Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο να μεταμορφώσει τη διαδραστικότητα των παιδιών από μία παραδοσιακή καταναλωτική πρακτική σε μία μορφή ψυχαγωγίας υψηλού επιπέδου.

«Είναι σαφές ότι μερικοί γονείς ανησυχούν πολύ που τα παιδιά τους κάθονται πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη και επίσης υπάρχουν και αρκετοί γονείς που είναι υποστηρικτές της τεχνολογίας. Πρέπει λοιπόν να προσαρμόσουμε τη νέα πρακτική στις απαιτήσεις των γονιών και στον τρόπο που θέλουν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους», λέει η Δρ. Σάντρα Κάλβερτ, διευθύντρια του κέντρου ψηφιακών μέσων για τα παιδιά στο πανεπιστήμιο Georgetown.

Ο προγραμματισμός είναι η νέα μορφή εκπαίδευσης για τα παιδιά, ένα νέο μέσο για την οργάνωση της σκέψης και την έκφραση ιδεών.

Στο παρελθόν ο προγραμματισμός ήταν πολύ δύσκολος για τους περισσότερους. Τώρα όμως απευθύνεται σε όλους, όπως και το γράψιμο.

Πηγή: euronews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου