"Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις". Τα παραπάνω αναφέρονταν στην εγκύκλιο που απέστειλε το καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας για την Παράλληλη Στήριξη.
Η Παράλληλη Στήριξη- Συνεκπαίδευση είναι μια μέθοδος διδασκαλίας και υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σύμφωνα με το Ν.3699/2008 άρθρο 6 "η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών...".
Στην εγκύκλιο του 2014-15 το Υπουργείο ανέφερε ότι στην περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης ή στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΔΔΥ υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.
Η Παράλληλη Στήριξη παρέχεται μετά από αίτηση που καταθέτουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες του μαθητή το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2014.
Το news.gr επικοινώνησε με τον δράστηριο Πρόεδρο του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Στερεάς Ελλάδας κ. Βούγιας για το θέμα της Παράλληλης Στήριξης. Ο κ. Βούγιας, που σημειωτέον είναι και υποψήφιος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μας ανέφερε ότι τα αιτήματα των γονέων για την Παράλληλη Στήριξη έφθασαν τις 5.500(!) και το Υπουργείο μπορεί να διαθέσει μόνο 1.700 πιστώσεις.
Από τον αριθμό των πιστώσεων γίνεται αντιληπτό ότι σχεδόν οι μισοί μαθητές θα μείνουν χωρίς Παράλληλη Στήριξη οδηγώντας σε απόγνωση τους γονείς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βούγιας μας ανέφερε ότι η φετινή χρονιά είναι χειρότερη για την "Ειδική Αγωγή" συγκριτικά με την προηγούμενη. Οι ΕΔΕΑΥ είναι σχεδόν άδειες και το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΔΥ είναι ελάχιστο.
Το Υπουργείο έχει ελάχιστες πιστώσεις για προσλήψεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΔΥ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ενώ ελάχιστες είναι και οι πιστώσεις που διαθέτει, σύμφωνα με τον κ. Βούγια, για την κάλυψη κενών σε Ειδικό Βοηθητικό και Επιστημονικό Προσωπικό που θα προκύψουν λόγω προβλημάτων υγείας κ.α.
1,5 μήνα μετά την έναρξη των σχολείων ο ευαίσθητος τομέας της Ειδικής Αγωγής είναι στον αέρα. Μπορεί το Υπουργείο να έκανε προσλήψεις αρκετών αναπληρωτών αλλά οι ανάγκες είναι αρκετά μεγαλύτερες. Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη εύρεσης νέων κονδυλίων για την ενίσχυση των δομών της Ειδικής Αγωγής με προσωπικό.
Καλόγηρος Βασίλειος
Πηγή: news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου