Μπορεί κάποιο άτομο με αναπηρία (ΑμεΑ) να ανέβει στον Λευκό Πύργο ή στο Παλαμήδι του Ναυπλίου; Αυτό το ερώτημα απαντά το Human Access, μια εφαρμογή made in Greece με επίκεντρο την προσβασιμότητα! Επιστρατεύοντας ταυτόχρονα την τεχνολογία και την κοινωνική ευαισθησία οι δημιουργοί του application καλούν τους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία ενός χάρτη, ο οποίος θα αξιολογεί/πληροφορεί για τη δυνατότητα πρόσβασης σε χώρους ποικίλου ενδιαφέροντος.
Η διαδικασία είναι απλή: Αν έχετε Android κινητό, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πληκτρολογήσετε Human Acess Caretta και να εγκαταστήσετε τη δωρεάν εφαρμογή. Χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό σας σε Facebook ή Foursquare κάνετε στη συνέχεια log in και είτε να ψάχνετε τα σημεία ενδιαφέροντός σας είτε αξιολογείτε εσείς κάποιο σε μία κλίμακα 1-5 αστεριών. Τέλος, αποθηκεύοντας την αξιολόγηση, αυτή είναι διαθέσιμη στους υπόλοιπους χρήστες. Η «Αττική free press» συνομίλησε με τον Χρήστο Κουρουπέτρογλου από την εταιρεία τεχνολογίας πίσω από την εφαρμογή CNT (Caretta-Net Technologies), ο οποίος εξήγησε τη σημασία του Human Access.
Τα πρώτα βήματα του Human Access και η αποδοχή
«Η βασική ιδέα για την εφαρμογή προέκυψε από τον συνδυασμό δύο ερεθισμάτων. Το πρώτο ήταν η εμπειρία μου σε σχέση με τα ΑμεΑ και τις ανάγκες που έχουν όσον αφορά την πρόσβασή τους στο Web. Αυτό αποτέλεσε το θέμα της διδακτορικής μου διατριβής και το έναυσμα για την ενασχόληση με τον χώρο της προσβασιμότητας γενικότερα σε σχέση με την τεχνολογία», εξηγεί ο κ. Κουρουπέτρογλου για την ιδέα ανάπτυξης του Human Access.
«Το δεύτερο έναυσμα ήταν μία καθαρά προσωπική παρατήρηση. Όλο και περισσότερος κόσμος πλέον χρησιμοποιεί πλατφόρμες και εφαρμογές δήλωσης παρουσίας (chek-in)», σημειώνει συμπληρώνοντας ότι «η ιδέα ήταν να χρησιμοποιήσουμε την πληροφορία που αυτά τα συστήματα μας παρέχουν σήμερα για να την εμπλουτίσουμε με πληροφορία που θα ενδιέφερε ιδιαίτερα τα ΑμεΑ, αλλά και κατ΄ επέκταση όλους μας». Αν και βρίσκεται σε «βρεφικό» στάδιο, η εφαρμογή μετρά ήδη αξιολογήσεις για130 σημεία ενδιαφέροντος από περίπου 80 χρήστες, οι οποίοι την εμπλουτίζουν λειτουργώντας σε ρόλο χαρτιβιστή (ακτιβισμού μέσω χαρτογράφησης).
Ο χρήστης σε ρόλο χαρτιβιστή
«Μέχρι στιγμής φαίνεται πως πολλοί χρήστες δεν στέκονται στη μία και μοναδική αξιολόγηση, που κάποιος θα κάνει απλά για να πειραματιστεί μία φορά με την εφαρμογή. Θα χρειαστεί χρόνος για να εμπλουτιστεί η βάση με τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά πιστεύουμε ότι οι χρήστες θα μείνουν σύμμαχοι και συνοδοιπόροι στο δρόμο αυτό. Η μέχρι στιγμής ανταπόκριση με όσους έχουμε μιλήσει είναι πολύ θετική και θερμή», εξηγεί ο κ. Κουρουπέτρογλου.
«Θέλουμε να αναπτύξουμε την εφαρμογή με βάση τις ανάγκες των χρηστών μας και όχι μόνο με βάση τις δικές μας ιδέες, ώστε να είναι μια πραγματικά χρήσιμη εφαρμογή για τον τελικό χρήστη. Το επόμενο διάστημα σκοπεύουμε να οργανώσουμε δράσεις χαρτιβισμού για να συγκεντρώσουμε ακόμα περισσότερα δεδομένα. Σκεφτόμαστε επίσης να τις συνδυάσουμε με δράσεις, όπου οι φίλοι μας θα μπορούν να βιώσουν τα προβλήματα στην κίνηση των ανθρώπων με αναπηρία, ώστε να μπορούν να αξιολογήσουν καλύτερα τα διάφορά μέρη και να αντιληφθούν ακόμη πιο έντονα την βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν με ένα κλικ», συμπληρώνει.
Αναφορικά με το μέλλον της εφαρμογής εξηγεί ότι ένα από τα σχέδια είναι η ενσωμάτωση και χρήση δεδομένων από το Foursquare, αναλύοντας δεδομένα από τα check in ενός χρήστη. «Στην επόμενη έκδοση έχουμε ήδη προγραμματίσει να υπάρχει η δυνατότητα sharing της αξιολόγησης ενός μέρους σε κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Google+ κτλ.)», τονίζει προσθέτοντας: «Περιμένουμε ιδέες για νέες ιδιότητες που σκοπεύουμε να ενσωματώσουμε στις αξιολογήσεις. Επίσης σκοπεύουμε να παρέχουμε ιδιαίτερες ιδιότητες αναλόγως με την κατηγορία μίας τοποθεσίας (πχ. δωμάτια για ΑμεΑ σε ξενοδοχεία κ.τ.λ.) και θέλουμε να αναπτύξουμε και τον δικτυακό τόπο της εφαρμογής παρέχοντας σχετικές πληροφορίες. Μια άλλη ιδέα είναι αν υπάρχουν αρκετά δεδομένα από μία πόλη να διαμορφώνονται αυτόματα και να ανακοινώνονται στο site «Hall of fame» και «Hall of shame» επιχειρήσεων, όσον αφορά την προσβασιμότητά τους για να ευαισθητοποιηθούν επαγγελματίες και κοινωνία περισσότερο».
Τελικά πόσο προσβάσιμοι είναι οι χώροι;
Ερωτώμενος για τα μέχρι στιγμής συμπεράσματα σχετικά με την προσβασιμότητα των χώρων ο κ. Κουρουπέτρογλου απαντά: «Η αλήθεια είναι πως στο μικρό χρονικό διάστημα ζωής του Human Access δεν μπορούμε να έχουμε ακόμα σαφή εικόνα και συμπεράσματα για την προσβασιμότητα σε δημόσιους χώρους. Ευελπιστούμε, ότι τόσο η εφαρμογή όσο και οι διάφορες δράσεις που σκοπεύουμε να οργανώσουμε, θα μπορέσουν να ευαισθητοποιήσουν τόσο όλους μας σαν χρήστες όσο και τους ίδιους του καταστηματάρχες και υπεύθυνους χώρων ώστε να βοηθήσουν στην βελτίωση της προσβασιμότητας».
Τέλος, ξεκαθαρίζει ότι «θέλω να πιστεύω ότι κανένας ιδιοκτήτης δεν θέλει να αποκλείει ανθρώπους από τον χώρο του. Αν λοιπόν το Human Access γίνει αυτό το ερέθισμα που θα οδηγήσει κάποιους να προσφέρουν καλύτερη πρόσβαση, για εμάς θα είναι τεράστια επιτυχία».
της Σέβης Σαλαγιάννη (salagianni@attikipress.gr)
Πηγή: attikipress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου