Αδιάβατοι είναι οι πεζόδρομοι, τα πεζοδρόμια, οι πλατείες και οι περισσότεροι δημόσιοι χώροι που, κατά τα άλλα, προορίζονται για τους πεζούς. Τα εμπόδια για όσους κυκλοφορούν με τα πόδια στη Θεσσαλονίκη είναι αμέτρητα.
Διαβάσεις που έχουν γίνει... αδιάβατες, ποδηλατόδρομοι κατειλημμένοι από αυτοκίνητα, ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες αποκλεισμένες από δίκυκλα παράνομα σταθμευμένα, διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, είναι μερικές από τις εικόνες ντροπής που συνθέτουν το αφιλόξενο για τους πεζούς σκηνικό.
Τα εμπόδια στην κίνηση των πεζών χαρτογράφησε ομάδα από τη Θεσσαλονίκη, η οποία έκανε και σχετική έρευνα. Τα μέλη της ταξινόμησαν τα εμπόδια σε 28 κατηγορίες και εντόπισαν αμέτρητα από αυτά στις γειτονιές της πόλης.
Το γκάλοπ που έκαναν σε 1.500 άτομα έδειξε ότι το 77% των πολιτών δεν αισθάνονται ασφαλείς από τα τροχοφόρα. Επιπλέον, σε ποσοστό 90% δεν είναι ικανοποιημένοι από την κατάσταση των πεζοδρομίων και γενικά των δημόσιων χώρων στην πόλη. Περισσότερη ανασφάλεια νιώθουν οι γυναίκες, ενώ πιο «παραμελημένες» είναι περιοχές της περιφέρειας παρά του κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Η ομάδα κατέληξε ότι είναι ανάγκη να ληφθούν μέτρα αλλά και να υπάρξει αστυνόμευση για να μπορέσει να βελτιωθεί η κατάσταση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι όμως, όπως τονίζουν, και οι οδηγοί να αλλάξουν νοοτροπία και να σέβονται τους πεζούς, τις ράμπες αναπήρων, τον οδηγό τυφλών και τις διαβάσεις πεζών.
Την "Ερευνα προσβασιμότητας αστικών δημόσιων χώρων στη Θεσσαλονίκη", έκαναν, από τον Φεβρουάριο ως τον Ιούλιο του 2013, οι φορείς Ενωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, Αναπηρία Σήμερα, Αρσις, σε συνεργασία με 12μελή ομάδα στο πλαίσιο 5μηνης απασχόλησης για κοινωφελή εργασία. Την επιμέλεια είχε ο Φώτης Μπίμπασης, πρόεδρος του Αναπηρία Σήμερα, ενώ τον σχεδιασμό και το συντονισμό ο Ακης Αγγελίδης, αρχιτέκτων πολεοδόμος.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου