Την ανάγκη άμεσης εισαγωγής των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στα σχολεία για να επιτευχθεί βιώσιμη ανάπτυξη στην ΕΕ, διαπιστώνει έκθεση.
Η έκθεση που πραγματοποιήθηκε από το European Schoolnet και το Πανεπιστήμιο της Λιέγης, τονίζει ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν την βούληση να στραφούν στην «ψηφιακή τεχνολογία», ωστόσο η χρήση των νέων τεχνολογιών στα σχολεία είναι χαμηλή παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των υπολογιστών διπλασιάστηκε από το 2006.
«Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο στην ανάπτυξη και χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στα σχολεία. Η Ευρώπη θα επιτύχει βιώσιμη ανάπτυξη μόνο παράγοντας απόφοιτους και εργαζόμενους με υψηλά προσόντα στις νέες τεχνολογίες», τόνισε η Επίτροπος σε ζητήματα εκπαίδευσης και πολιτισμού, Ανδρούλλα Βασιλείου.
Χρειάζεται αλλαγή πολιτικής
Σύμφωνα με την έκθεση, μόλις το ήμισυ των 16χρονων φοιτούν σε «εξαιρετικά ψηφιακά εξοπλισμένα σχολεία», ενώ το 20% των φοιτητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ υπολογιστή σε κάποιο μάθημα στο σχολείο.
Ακόμη διαπιστώνει σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις χώρες. Οι σκανδιναβικές χώρες διαθέτουν τον καλύτερο εξοπλισμό (Σουηδία, Δανία, Φινλανδία) σε αντίθεση με την Ελλάδα, Ιταλία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Πολωνία και Ρουμανία που διαθέτουν εμφανώς ελλιπή εξοπλισμό.
Ακόμη οι φορητοί υπολογιστές, οι ταμπλέτες και τα netbooks αντικαθιστούν τους σταθερούς υπολογιστές σε πολλά σχολεία.
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως υπάρχει εμφανής ανάγκη για «ριζική αλλαγή της πολιτικής», υποστηρίζοντας παράλληλα ότι είναι θετικοί στη χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στη διαδικασία της μάθησης. Η έκθεση επισημαίνει ωστόσο ότι η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες είναι «σπάνια υποχρεωτική» και ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιλέγουν να ακολουθήσουν ιδιαίτερα μαθήματα κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.
Απόψεις
Η αρμόδια επίτροπος για την ψηφιακή ατζέντα Neelie Kroes είπε:
«Τα προσόντα και η εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όλους τους φοιτητές και εκπαιδευτικούς, όχι μόνο στους λίγους τυχερούς. Θέλουμε οι νέοι μας να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες από την αρχή της σχολικής τους καριέρας, καθώς και τους δασκάλους να μοιραστούν τη γνώση τους».
Η Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος σε ζητήματα εκπαίδευσης και πολιτισμούσχολίασε:
«Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο στην ανάπτυξη και χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στα σχολεία. Η Ευρώπη θα επιτύχει βιώσιμη ανάπτυξη μόνο παράγοντας απόφοιτους και εργαζόμενους με υψηλά προσόντα στις νέες τεχνολογίες, οι οποίοι με τη σειρά τους θα συνεισφέρουν στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα».
Ο Marc Durando, διευθυντής του European Schoolnet τόνισε:
«Οι χαράσσοντες πολιτική θα πρέπει να εστιάσουν σε συγκεκριμένα μέτρα σε σχολικό επίπεδο για να στηρίξουν τη χρήση και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών μέσα στην τάξη, καθώς και να επενδύσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων μέσω νέων μοντέλων εκπαίδευσης (διαδικτυακές κοινότητες κλπ).
Σύνδεσμοι
Press Release
European Commission: ICT in schools survey – many children not getting what they need; teachers need more training and support
EU Documents
Digital Agenda in Europe: Survey of schools: ICT in Education
Πηγή: EurActiv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου