Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Προβολή: Privilege (ASL)


Τι σημαίνει προνόμιο; Η Ένωση Κωφών Νέων Αμερικής (DYUSA) δίνει την παρακάτω απάντηση:  Η λέξη "προνόμιο" μπορεί να μεταφραστεί στην Αμερικάνικη Νοηματική Γλώσσα με αυτούς τους τρόπους (ακολουθούν παραδείγματα). Τι σημαίνει; Η κοινωνία παρέχει σε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων περισσότερες ευκαιρίες, πρόσβαση και λιγότερα εμπόδια σε σχέση με άλλα άτομα. Ένα παράδειγμα προνομίου αφορά τους ακούοντες και είναι όταν στο σύστημα παρέχονται πληροφορίες, επικοινωνία και λοιπές διανομές μέσω του ήχου. Αυτό σημαίνει ότι οι ακούοντες μπορούν να αλληλεπιδρούν χωρίς να ανησυχούν για εμπόδια, περιορισμούς στην επικοινωνία ή μη πλήρη πρόσβαση στην πληροφόρηση. Παράδειγμα προνομίου των λευκών είναι όταν ντύνομαι, μιλάω ή συμπεριφέρομαι με τρόπο που ενδεχομένως να είναι απρεπής και δεν σχετίζονται οι πράξεις μου με το χρώμα του δέρματός μου, ενώ άλλες ομάδες στιγματίζονται και έρχονται αντιμέτωπες με στερεότυπα. Παράδειγμα ανδρικών προνομίων είναι όταν οι άνδρες δεν αγχώνονται, πιέζονται ή ανησυχούν μη βρεθούν αντιμέτωποι με ενδεχόμενο βιασμό, σεξουαλική παρενόχληση ή σεξουαλική βία. Μπορώ να συνεχίσω (ενν. τη ζωή μου, τις ασχολίες μου) χωρίς αυτό το επιπλέον άγχος. Παράδειγμα προνομίων των ετεροφυλόφιλων είναι όταν ερωτεύομαι κάποιον του αντίθετου φύλου, η κοινωνία δεν  κατακρίνει ή επικρίνει τα συναισθήματά μου και δεν με απορρίπτει. Μου λένε ότι είναι χαριτωμένο, "συγχαρητήρια" κι εγώ συνεχίζω ανεμπόδιστα.  Αυτά είναι ορισμένα παραδείγματα προνομίων. Άλλα παραδείγματα είναι τα ταξικά τα εκαιδευτικά, των αρτιμελών κλπ. Το σημαντικό είναι να αναγνωρίζεις τις θέσεις "εξουσιας" και τα προνόμια που έχεις και να προκαλέσεις θετική αλλαγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου