Τόπος διεξαγωγής προγραμμάτων: Μέγαρο Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Πλατεία Έλενας Βενιζέλου απέναντι από το σπίτι του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα).
Μελέτη, σχεδιασμός, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Ρία Μαρκουλάκη, παιδαγωγός – μουσειοπαιδαγωγός.
Για τη σχολική χρονιά 2012 – 2013 θα λειτουργήσουν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
«ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ»
για την ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού, για την Α΄, Β΄και Γ΄ τάξη Γυμνασίου και
για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου
Οι μαθητές, που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πρωτότυπα τεκμήρια ιστορικής σημασίας από το αρχείο και τις συλλογές του Ιδρύματος, να εξοικειωθούν με την έννοια του αρχείου, καθώς και τη σημασία της πρωτογενούς πηγής στην αναζήτηση της γνώσης και στην τεκμηρίωση της ιστορίας, να ανακαλύψουν τους λόγους διάσωσης και αρχειοθέτησης της πληροφορίας και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία και τη λειτουργία των αρχείων μέσα στην κοινωνία.
«ΣΤΗ ΧΑΛΕΠΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ»
για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού
Η συνοικία της Χαλέπας στις αρχές του 20ου αιώνα αποτελούσε το πιο αριστοκρατικό κομμάτι της πόλης των Χανίων, καθώς και το κέντρο των τότε πολιτικών εξελίξεων.
Με τρόπο βιωματικό μέσα από κατάλληλα προσαρμοσμένες στην ηλικία και στο θέμα παιδαγωγικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν τη συνοικία της Χαλέπας μέσα από τα κτήρια, τα μνημεία και τις πλατείες της, μέσω της ιστορίας και των τεχνών (αρχιτεκτονικής, μουσικής, φωτογραφίας, εικαστικών) συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και ευαισθητοποιούνται απέναντι στην παράδοση και στην ιστορία του τόπου.
«ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ»για την Γ΄ και Δ΄ τάξη Δημοτικού
Μέσα από παιχνίδια σχεδιασμένα γύρω από τα ιστορικά αντικείμενα της οικίας του Ελευθερίου Βενιζέλου οι μαθητές συγκεντρώνουν πληροφορίες για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τη ζωή και την εποχή του, προσεγγίζουν την έννοια και τους σκοπούς του Μουσείου, αντιλαμβάνονται την αξία των συλλογών και ετοιμάζουν την δική τους ιστορία εμπνευσμένοι από τα εκθέματα του σπιτιού της Χαλέπας.
«ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ…»
για ΝΗΠΙΑ (από 4, 5 χρονών) και για την Α΄, Β΄, Γ΄, τάξη Δημοτικού
Μέσα από παραμύθι δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τον Ελευθέριο Βενιζέλο και να ταξιδέψουν σε άλλες εποχές με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο, μία τελείως διαφορετική προσέγγιση, μέσα από τα συναισθήματα!
Θεωρώντας ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά της προσχολικής και σχολικής ηλικίας πέρα από την ανάπτυξη της λογικής νοημοσύνης και την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, επιχειρούμε μία πρώτη προσέγγιση των συναισθημάτων και των βασικών αρχών της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα από τη ζωή, τη δράση, την εποχή του Ελευθερίου Βενιζέλου!
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη μουσειοπαιδαγωγό Κατερίνα Βαζαίου, δασκάλα συναισθηματικής νοημοσύνης του προγράμματος P.A. TH. S (Promoting Alternative Thinking Strategies). Το παραμύθι του προγράμματος γράφηκε από τη μουσειοπαιδαγωγό του Ιδρύματος.
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου τα ακόλουθα προγράμματα:
«ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1897 ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ; Η πορεία προς την Ένωση»
«ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1905 ΣΤΟ ΘΕΡΙΣΟ; Η πορεία προς την Ένωση»
Κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων οι μαθητές μέσα από τεχνικές και εργαλεία της δραματικής τέχνης καλούνται να λάβουν μέρος σε ένα Εκπαιδευτικό Δράμα, το οποίο αποτελείται από θεατρικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και βιωματικές δραστηριότητες, με σκοπό την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξή τους, καθώς και την αποτελεσματικότερη αφομοίωση της γνώσης.
Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στις επαναστάσεις (αναλαμβάνουν ρόλους), βιώνουν την περίοδο της Κρητικής Πολιτείας, δραστηριοποιούνται, αναπαριστούν καταστάσεις, εργάζονται ομαδικά και προχωρούν στη διαχείριση δύσκολων ιστορικών θεμάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους. Η μάθηση επιτυγχάνεται μέσα από την πράξη με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.
Μελέτη, σχεδιασμός, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Ρία Μαρκουλάκη, παιδαγωγός – μουσειοπαιδαγωγός.
Για τη σχολική χρονιά 2012 – 2013 θα λειτουργήσουν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
«ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ»
για την ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού, για την Α΄, Β΄και Γ΄ τάξη Γυμνασίου και
για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου
Οι μαθητές, που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πρωτότυπα τεκμήρια ιστορικής σημασίας από το αρχείο και τις συλλογές του Ιδρύματος, να εξοικειωθούν με την έννοια του αρχείου, καθώς και τη σημασία της πρωτογενούς πηγής στην αναζήτηση της γνώσης και στην τεκμηρίωση της ιστορίας, να ανακαλύψουν τους λόγους διάσωσης και αρχειοθέτησης της πληροφορίας και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία και τη λειτουργία των αρχείων μέσα στην κοινωνία.
«ΣΤΗ ΧΑΛΕΠΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ»
για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού
Η συνοικία της Χαλέπας στις αρχές του 20ου αιώνα αποτελούσε το πιο αριστοκρατικό κομμάτι της πόλης των Χανίων, καθώς και το κέντρο των τότε πολιτικών εξελίξεων.
Με τρόπο βιωματικό μέσα από κατάλληλα προσαρμοσμένες στην ηλικία και στο θέμα παιδαγωγικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν τη συνοικία της Χαλέπας μέσα από τα κτήρια, τα μνημεία και τις πλατείες της, μέσω της ιστορίας και των τεχνών (αρχιτεκτονικής, μουσικής, φωτογραφίας, εικαστικών) συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και ευαισθητοποιούνται απέναντι στην παράδοση και στην ιστορία του τόπου.
«ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ»για την Γ΄ και Δ΄ τάξη Δημοτικού
Μέσα από παιχνίδια σχεδιασμένα γύρω από τα ιστορικά αντικείμενα της οικίας του Ελευθερίου Βενιζέλου οι μαθητές συγκεντρώνουν πληροφορίες για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τη ζωή και την εποχή του, προσεγγίζουν την έννοια και τους σκοπούς του Μουσείου, αντιλαμβάνονται την αξία των συλλογών και ετοιμάζουν την δική τους ιστορία εμπνευσμένοι από τα εκθέματα του σπιτιού της Χαλέπας.
«ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ…»
για ΝΗΠΙΑ (από 4, 5 χρονών) και για την Α΄, Β΄, Γ΄, τάξη Δημοτικού
Μέσα από παραμύθι δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τον Ελευθέριο Βενιζέλο και να ταξιδέψουν σε άλλες εποχές με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο, μία τελείως διαφορετική προσέγγιση, μέσα από τα συναισθήματα!
Θεωρώντας ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά της προσχολικής και σχολικής ηλικίας πέρα από την ανάπτυξη της λογικής νοημοσύνης και την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, επιχειρούμε μία πρώτη προσέγγιση των συναισθημάτων και των βασικών αρχών της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα από τη ζωή, τη δράση, την εποχή του Ελευθερίου Βενιζέλου!
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη μουσειοπαιδαγωγό Κατερίνα Βαζαίου, δασκάλα συναισθηματικής νοημοσύνης του προγράμματος P.A. TH. S (Promoting Alternative Thinking Strategies). Το παραμύθι του προγράμματος γράφηκε από τη μουσειοπαιδαγωγό του Ιδρύματος.
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου τα ακόλουθα προγράμματα:
«ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1897 ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ; Η πορεία προς την Ένωση»
«ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1905 ΣΤΟ ΘΕΡΙΣΟ; Η πορεία προς την Ένωση»
Κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων οι μαθητές μέσα από τεχνικές και εργαλεία της δραματικής τέχνης καλούνται να λάβουν μέρος σε ένα Εκπαιδευτικό Δράμα, το οποίο αποτελείται από θεατρικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και βιωματικές δραστηριότητες, με σκοπό την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξή τους, καθώς και την αποτελεσματικότερη αφομοίωση της γνώσης.
Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στις επαναστάσεις (αναλαμβάνουν ρόλους), βιώνουν την περίοδο της Κρητικής Πολιτείας, δραστηριοποιούνται, αναπαριστούν καταστάσεις, εργάζονται ομαδικά και προχωρούν στη διαχείριση δύσκολων ιστορικών θεμάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους. Η μάθηση επιτυγχάνεται μέσα από την πράξη με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.
Πηγή: Ε.Ι.Ε. "Ελευθέριος Βενιζέλος"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου