Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Η Μετάβαση στην Ψηφιακή Μάθηση: 10 Οφέλη & 10 Προβληματισμοί

10 Οφέλη

1. Εμπλοκή: Βελτίωση των μαθησιακών κινήτρων και προώθηση της εμπλοκής των εκπαιδευόμενων μέσω των ευκαιριών που παρέχουν η δημιουργία περιεχομένου και τα εικονικά παιχνίδια στρατηγικής σκέψης.
2. Χρόνος: Επέκταση του χρόνου μάθησης, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αφομοιώνουν γνώσεις σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.

3. Τοποθεσία: Η μάθηση δημιουργεί ένα νέο κόσμο ευκαιριών σε οποιοδήποτε περιβάλλον και σε οποιαδήποτε στιγμή.

4 Ρυθμός: Οι μαθητές εξελίσσονται με το δικό τους ρυθμό.

5. Εξατομίκευση: Η μάθηση προσαρμόζεται σύμφωνα με το ατομικό επίπεδο και τρόπο πρόσκτησης γνώσης.

6. Περιεχόμενο: Πλούσιο, γόνιμο και σύγχρονο.

7. Διαμοιρασμός πληροφοριών: Η διαφορά μεταξύ του «παραδίδω» ένα γραπτό και του «δημοσιεύω ή κοινοποιώ». Παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να διαχέουν ουσιαστικές πληροφορίες.

8. Δεδομένα: Άμεση και πολύπλευρη απόκριση.

9. Αυτονομία: Οι μαθητές επιλέγουν τι πρέπει να μαθαίνουν και πώς να επιδεικνύουν τη γνώση τους.

10. Γονική Συμμετοχή: Διαφάνεια.


10 Προβληματισμοί

1. Ευρυζωνική Υποδομή: Προσιτή σύνδεση δικτύου στο σπίτι

2. Κίνδυνος υπερεκτίμησης της Τεχνολογίας

3. Απαρχαιωμένα μοντέλα συμπεριφοράς : Εκπαιδευτικοί, σχολική διοίκηση και γονείς παγιδευμένοι σε ένα παλιό μοντέλο δράσης

4. Εξισορρόπηση Γνωστικού Επιπέδου: Η δυνατότητα διαχείρισης χρόνου που παρέχεται στους μαθητές μπορεί να οδηγήσει σε σχηματισμό ομάδων δύο ταχυτήτων.

5. Διοίκηση και Προγραμματισμός: Η εξατομικευμένη μάθηση απαιτεί άριστη διαχείριση και βέλτιστα εργαλεία προγραμματισμού.

6. Προετοιμασία & Ανάπτυξη: Η εκμάθηση νέων εργαλείων ενδεχομένως να είναι εύκολη. Η εκμάθηση και η προσαρμογή σε νέους ρόλους, ωστόσο, παρουσιάζεται δυσκολότερη καθώς προσκρούει σε παραδοσιακά μοντέλα μάθησης.

7. Αδυναμία αναβαθμίσεων: Δυσκολία στην εξασφάλιση των τελευταίων εκδόσεων λογισμικού και υλικού.

8. Διαλειτουργικότητα: Δεν υπάρχει πάντα η δυνατότητα συνδυασμού του διαθέσιμου περιεχόμενου με τις εφαρμογές.

9. Ανώτατη Εκπαίδευση: Οι απαιτήσεις εισαγωγής και οι διδακτικές πρακτικές στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα επηρεάζουν τις διδακτικές πρακτικές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

10. Ασφάλεια και Αντιγραφή: Η τεχνολογία θα λύσει κάποια προβλήματα αλλά, ίσως, δημιουργήσει και νέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου