Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Παιδικές χειροτεχνίες: Η τέχνη της… φαντασίας

Η τέχνη για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελεί συνώνυμο της κατασκευής και είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίον μπορούν τα παιδιά να αποδώσουν οποιαδήποτε εικόνα της καθημερινότητάς τους με τα πιο ευφάνταστα σχέδια και μέσα από τα πιο ταπεινά υλικά. Ακόμα εντυπωσιακότερο, όμως, είναι το πόσο αγαπούν τα περισσότερα παιδιά να γίνονται μικροί καλλιτέχνες, επιδιδόμενοι σε τέτοιες δραστηριότητες, ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε δίπλα τους για να τα βοηθάμε και να τα επιβραβεύουμε. 

Πώς θα φτιάξουμε χειροτεχνίες με τα παιδιά;
Ορισμένες νέες μέθοδοι «διδασκαλίας» καλλιτεχνικών σε παιδικούς σταθμούς και νήπια απέχουν πολύ από τον τρόπο με τον οποίον εμείς μάθαμε να αποτυπώνουμε τον κόσμο μέσα από χειροτεχνίες. Η νηπιαγωγός κ. Μαρία Βουβούση, συγκεκριμένα, εξηγεί ότι «η δική μας πραγματικότητα μπορεί να απέχει πολύ από αυτήν του παιδιού. Εμείς, δηλαδή, μπορεί να βλέπουμε ένα σπίτι ως ένα τετράγωνο κουτί με κόκκινα κεραμίδια. Το παιδί μας, όμως, που έχει γεννηθεί και μεγαλώσει σε διαμέρισμα δεν έχει λόγο να το βλέπει έτσι –ούτε φυσικά να το ζωγραφίζει έτσι.»

Η κ. Βουβούση, λοιπόν, προτείνει να βοηθήσουμε τα παιδιά να βρουν το πραγματικό νόημα της τέχνης δημιουργώντας στο δωμάτιό τους ένα Εργαστήρι Τέχνης, το οποίο θα περιλαμβάνει τα απαραίτητα και μη υλικά που μπορούν να χρησιμεύσουν σε πάσης φύσης κατασκευές. Πιο συγκεκριμένα, στο αυτοσχέδιο Εργαστήρι Τέχνης του παιδιού θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν: 
-Μαρκαδόροι 
-Κόλλες σε υγρή και στικ μορφή 
-Μολύβια και γόμες 
-Έγχρωμες κόλλες χαρτιού για χειροτεχνίες 
-Ψαλίδι ασφαλείας 
-Πηλός ή πλαστελίνη

Εκεί μπορείτε επίσης να συγκεντρώνετε όσα υλικά σκοπεύατε να πετάξετε, όπως κορδέλες από ζαχαροπλαστεία, παλιές εφημερίδες και περιοδικά, χάρτινα ή μεταλλικά κουτιά, νήματα, παλιά υφάσματα.

«Με την βοήθεια όλων των παραπάνω οι κατασκευές θα έχουν περισσότερο ενδιαφέρον αφού θα προέλθουν από πραγματική δημιουργία. Θα είναι πραγματικά έργα τέχνης», λέει η κ. Βουβούση.

Πηγή: in2life.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου