Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Βιβλιοπαρουσίαση: «Μου έκλεψαν το όνομά μου»

«Το σχολείο μου η φυλακή μου, κάθε χρονιά μια καταδίκη. Ολα τα ωραία πράγματα στον κόσμο, το καινούργιο φως, η μυρωδιά του φούρνου, τα χαμόγελα, οι λέξεις που προφέρονται ψιθυριστά, είναι για τα άλλα παιδιά. Δεν είναι για μένα».
Παράθυρο στη σκοτοδίνη η φωτοχυσία της Αμαλίας. Σκέψεις και συναισθήματα ένος μαθητή-θύματος σε μια ιστορία ενδοσχολικής βίας απ' αυτές που καθημερινά διαδραματίζονται στις τάξεις και στο προαύλιο.

«Μου έκλεψαν το όνομά μου», το βιβλίο του Tassies Penella Josep Antoni (δική του και η εικονογράφηση), μετάφραση Δημήτρης Ψαρράς, εκδόσεις της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (τηλ. 210-6545402). Ο Ισπανός εικονογράφος, βραβευμένος στην Μπιενάλε της Μπρατισλάβα το 2009, απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς και τονίζει: «Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι το σχολείο δεν θα είναι ο καθρέφτης του μοντέλου εξουσίας και βίας, έτσι όπως παρουσιάζεται καθημερινά στους νέους από μια άρρωστη κοινωνία υπό τον έλεγχο ανεύθυνων ενηλίκων. Ωστόσο, πρέπει να πιστέψουμε στον κοινό μας στόχο, που δεν είναι άλλος απ' το να εργαστούμε για να χτίσουμε το σύνθετο οικοδόμημα της ειρήνης και της υγείας. Η πίστη μας και οι κόποι μας θα βοηθήσουν τους νεότερους να σκεφτούν σύνθετα, αποφεύγοντας την πίεση της βίας, μεγαλώνοντας καλύτερα από μας».

Το βιβλίο παρουσιάζεται στις 10 Οκτωβρίου, ώρα 7.30 μ.μ., στο Ινστιτούτο Θερβάντες Αθήνας (Μητροπόλεως 23). Μιλούν ο Ιωάννης Τσιάντης, αναπληρωτής καθηγητής Παιδοψυχιατρικής και ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος, συγγραφέας, εκπαιδευτικός. Διαβάζει ο ηθοποιός Αντίνοος Αλμπάνης.


Διαβάστε σχετικά κι εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου