Ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό μοντέλο για παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger
Λίγα λόγια για το εισαγωγικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που χαρακτηρίζουν τα παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το πρωτοποριακό αυτό μοντέλο συνδυάζει τεχνικές του δράματος με αρχές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
Λίγα λόγια για το εισαγωγικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που χαρακτηρίζουν τα παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το πρωτοποριακό αυτό μοντέλο συνδυάζει τεχνικές του δράματος με αρχές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
Το ΓΣΔ στοχεύει να προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά με ΥΛΑ και Asperger να ανακαλύψουν τους κανόνες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, όπως η βλεμματική επαφή, η αναγνώριση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας. Τα παιδιά δεν καλούνται να μάθουν μηχανικά κάποιες κοινωνικές δεξιότητες ή συμπεριφορές αλλά οδηγούνται, μέσα από τη μαγεία του δράματος, να ανακαλύψουν σε τι θα μπορούσαν να τους εξυπηρετήσουν αυτές οι δεξιότητες, ώστε να φτάσουν στο στόχο τους. Κατά τη διάρκεια ενός θεατρικού δρώμενου τίθενται μια σειρά προβλημάτων που στοχεύουν να παροτρύνουν τα παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Asperger να αντιληφθούν τη σχέση δράσης - αντίδρασης και το πώς μια διαφορετική συμπεριφορά μπορεί να έχει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ σε παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της Δρ Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων προβληματικών συμπεριφορών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΓΣΔ επισκεφθείτε το http://www.cbdmethod.com/
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΓΣΔ επισκεφθείτε το http://www.cbdmethod.com/
Θεματικές ενότητες – περιεχόμενο:
1. Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (Θεωρία)
• Πώς σχετίζεται με τον αυτισμό
• Ποιά είναι η φιλοσοφία του
• Ποιοί είναι οι στόχοι του
2. Το Γνωσιακό Συμπεροφορικό Δράμα στην Πράξη
• Οι συμμετέχοντες βιώνουν σαν μαθητές το ΓΣΔ
• Δίνονται πρακτικά παραδείγματα της εφαρμογής του
3. Πώς κάνουμε ένα πλάνο μαθήματος ΓΣΔ
• Στόχοι
• Δομή
• Εξέλιξη
• Λύση
Σε ποιους απευθύνεται:
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής.
Σκοπός της εκπαίδευσης:
• η κατανόηση των αναγκών των παιδιών με ΥΛΑ και Αsperger
• η κατανόηση του ΓΣΔ ως εκπαιδευτικό εργαλείο
• η πρακτική εφαρμογή του ΓΣΔ σε άτομα με ΥΛΑ και Αsperger
Βιογραφικά στοιχεία εισηγητή:
Η Δρ. Χάρις Καρνέζη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και δούλεψε επαγγελματικά ως ηθοποιός για περίπου δέκα χρόνια. Πήρε Μάστερ (MA) στο «Θέατρο στην Εκπαίδευση» από το University of Central England στο Birmingham και έκανε διδακτορικό με υποτροφία στο πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, Trinity College Dublin. Κατά τη διατριβή της μελέτησε τις ανάγκες των παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Αsperger και σχεδίασε ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο για τα παιδιά αυτά, το «Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα» (ΓΣΔ) που συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές από γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες. Για τη μελέτη της αυτή χρηματοδοτήθηκε από το Ιρλανδικό Κρατικό Συμβούλιο Εδικής Εκπαίδευσης ενώ παράλληλα κέρδισε και το μεταπτυχιακό βραβείο έρευνας του πανεπιστημίου του Δουβλίνου. Τα αποτελέσματα της μελέτης της παρουσίασε σε διεθνή συνέδρια στην Ιρλανδία, την Αυστραλία και το Μεξικό, ενώ παράλληλα δίδαξε το μοντέλο της σε ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής και τόσο στην Ιρλανδία όσο και στην Αυστραλία. Έχει κάνει διαλέξεις και σεμινάρια στα πανεπιστήμια Newman College στο Birmingham της Αγγλίας και στο Trinity College της Ιρλανδίας, ενώ έχει σταθερές συνεργασίες με ειδικά σχολεία τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ιρλανδία όπου εφαρμόζει το ΓΣΔ. Μέχρι στιγμής έχει δουλέψει σε τακτική βάση με πάνω από 150 παιδιά στο φάσμα του αυτισμού σε Ιρλανδία και Αυστραλία.
Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Autism Theatre Research Network.
Διάρκεια Εισαγωγικού Σεμιναρίου : 4 ώρες
Ημερομηνία & Ώρα Διεξαγωγής : Σάββατο 4 Δεκεμβρίου, 10.00 – 14.00
1. Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (Θεωρία)
• Πώς σχετίζεται με τον αυτισμό
• Ποιά είναι η φιλοσοφία του
• Ποιοί είναι οι στόχοι του
2. Το Γνωσιακό Συμπεροφορικό Δράμα στην Πράξη
• Οι συμμετέχοντες βιώνουν σαν μαθητές το ΓΣΔ
• Δίνονται πρακτικά παραδείγματα της εφαρμογής του
3. Πώς κάνουμε ένα πλάνο μαθήματος ΓΣΔ
• Στόχοι
• Δομή
• Εξέλιξη
• Λύση
Σε ποιους απευθύνεται:
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής.
Σκοπός της εκπαίδευσης:
• η κατανόηση των αναγκών των παιδιών με ΥΛΑ και Αsperger
• η κατανόηση του ΓΣΔ ως εκπαιδευτικό εργαλείο
• η πρακτική εφαρμογή του ΓΣΔ σε άτομα με ΥΛΑ και Αsperger
Βιογραφικά στοιχεία εισηγητή:
Η Δρ. Χάρις Καρνέζη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και δούλεψε επαγγελματικά ως ηθοποιός για περίπου δέκα χρόνια. Πήρε Μάστερ (MA) στο «Θέατρο στην Εκπαίδευση» από το University of Central England στο Birmingham και έκανε διδακτορικό με υποτροφία στο πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, Trinity College Dublin. Κατά τη διατριβή της μελέτησε τις ανάγκες των παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Αsperger και σχεδίασε ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο για τα παιδιά αυτά, το «Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα» (ΓΣΔ) που συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές από γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες. Για τη μελέτη της αυτή χρηματοδοτήθηκε από το Ιρλανδικό Κρατικό Συμβούλιο Εδικής Εκπαίδευσης ενώ παράλληλα κέρδισε και το μεταπτυχιακό βραβείο έρευνας του πανεπιστημίου του Δουβλίνου. Τα αποτελέσματα της μελέτης της παρουσίασε σε διεθνή συνέδρια στην Ιρλανδία, την Αυστραλία και το Μεξικό, ενώ παράλληλα δίδαξε το μοντέλο της σε ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής και τόσο στην Ιρλανδία όσο και στην Αυστραλία. Έχει κάνει διαλέξεις και σεμινάρια στα πανεπιστήμια Newman College στο Birmingham της Αγγλίας και στο Trinity College της Ιρλανδίας, ενώ έχει σταθερές συνεργασίες με ειδικά σχολεία τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ιρλανδία όπου εφαρμόζει το ΓΣΔ. Μέχρι στιγμής έχει δουλέψει σε τακτική βάση με πάνω από 150 παιδιά στο φάσμα του αυτισμού σε Ιρλανδία και Αυστραλία.
Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Autism Theatre Research Network.
Διάρκεια Εισαγωγικού Σεμιναρίου : 4 ώρες
Ημερομηνία & Ώρα Διεξαγωγής : Σάββατο 4 Δεκεμβρίου, 10.00 – 14.00
Κόστος : 45 ευρώ
Επικοινωνία : 210 8900036 και 6932 310936
Παρακαλούμε συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής
Συμβουλευτικό & Θεραπευτικό Κέντρο Βάρης
Βάκχου 13, 16672 Βάρη http://www.psychosynthesis.gr/
Συμβουλευτικό & Θεραπευτικό Κέντρο Βάρης
Βάκχου 13, 16672 Βάρη http://www.psychosynthesis.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου