Η απώλεια ακοής στο ένα αυτί αρκεί για να προκαλέσει προβλήματα γλώσσας στα παιδιά, ανέφεραν ερευνητές.
Ωστόσο, σημειώνουν στο περιοδικό ‘Pediatrics’, το ένα στα 20 παιδιά με τέτοιου είδους απώλεια ακοής συχνά δεν λαμβάνει τη βοήθεια που χρειάζεται, όπως μπροστινή θέση στην τάξη, βοηθήματα ακοής ή ειδική εκπαίδευση. Όπως δήλωσε η ερευνήτρια Sandra M. Grether, η κύρια ιδέα που αποκαλύπτεται από την έρευνα είναι ότι δεν πρέπει να αγνοούνται τα παιδιά με απώλεια ακοής στο ένα αυτί.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Washington στο Σαιν Λούις, με επικεφαλής την Dr. Judith Lieu, εξέτασαν 74 ζευγάρια αδερφών σχολικής ηλικίας. Τα μισά είχαν απώλεια ακοής στο ένα αυτί, ενώ τα αδέρφια τους είχαν φυσιολογική ακοή.
Τα παιδιά με βλάβη είχαν χαμηλότερες επιδόσεις σε τεστ κατανόησης και λόγου και ήταν περισσότερο πιθανό να λάβουν θεραπεία λόγου σε σχέση με τα αδέρφια τους, αλλά στις εξετάσεις IQ η επίδοση ήταν το ίδιο καλή.
Σε αντίθεση με τα παιδιά που έχουν απώλεια ακοής και στα 2 αυτιά και συνήθως εξοπλίζονται με ακουστικά βοηθήματα, και λαμβάνουν διευκολύνσεις για αναπηρία, παιδιά με απώλεια ακοής στο ένα αυτί μπορεί ενδεχομένως να μη θεωρείται πως εμφανίζουν σημαντική απώλεια ακοής, σημειώνουν οι ερευνητές. Πρόσθεσαν ότι τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι παιδιά με απώλεια ακοής στο ένα αυτί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα των ίδιων διευκολύνσεων με τα παιδιά που εμφανίζουν απώλεια ακοής στα 2 αυτιά.
Εκτός από ακουστικά βοηθήματα, υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για να βοηθηθούν αυτά τα παιδιά, όπως FM που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της φωνής ενός δασκάλου. Ωστόσο, σημειώνουν οι ερευνητές, οι γονείς συχνά πρέπει να πιέζουν για να αποκτήσουν τα σχολεία τέτοια συστήματα.
Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Pediatrics’.
Πηγή: Αναπηρία Τώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου