Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι είναι η κατάλληλη περίοδος να βγάλει από το συρτάρι το νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών
Πριν έναν ακριβώς χρόνο, αρχές Δεκεμβρίου του 2023, στη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Παιδείας ανάμεσα στον Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών και στην τότε υφυπουργό Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, η τελευταία, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Συλλόγου για τον διαγωνισμό των Εκπαιδευτικών, δήλωσε ότι ο Γραπτός ΑΣΕΠ βρίσκεται "σε ύπνο" και ότι οι διορισμοί του νέου έτους θα πραγματοποιηθούν κανονικά με το υπάρχον σύστημα
Ένα χρόνο, αργότερα, σήμερα, είναι φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να βγάλει πλέον από τα συρτάρια του τον Φάκελο «Νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών» που τον είχε έτοιμο επί υπουργίας Κεραμέως ακόμη.
Η απόφαση αυτή του υπουργείου Παιδείας είχε σαν εμπροσθοφυλακή την τροπολογία (που έγινε κιόλας ΦΕΚ) για την κάλυψη των κενών με υποψήφιους εκπαιδευτικούς εκτός πινάκων κατάταξης ΑΣΕΠ, ακόμη και συνταξιούχους.
Για πρώτη φορά στην ιστορία το υπουργείο Παιδείας κάλεσε συνταξιούχους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν κενά, λες και τελείωσαν οι πτυχιούχοι. Για πρώτη επίσης φορά καταργείται η προϋπηρεσία για όσους εκπαιδευτικούς δουλέψουν σε αυτές τις τοπικές προσκλήσεις. Εκτός πινάκων - εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ δηλαδή - εκτός υποτυπωδών ελέγχων, χωρίς προσμέτρηση προϋπηρεσίας, χωρίς ενιαία κριτήρια, με τοπικού χαρακτήρα προσλήψεις με ευθύνη διευθυντών Εκπαίδευσης και περιφερειακών διευθυντών!
Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια!
Το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζεται "πονόψυχο" για την κάλυψη των κενών στα σχολεία (που η ίδια η πολιτική του έχει δημιουργήσει με τους κλειστούς πίνακες και τους μισθούς πείνας) και παράλληλα σερβίρει και το παραμύθι ότι «οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν πάνε να δουλέψουν». Έτσι οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας στήνουν ένα δούρειο ίππο για να μπορέσουν να στρώσουν επικοινωνιακά το έδαφος για την επιβολή του διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών.
Υβριδικό σύστημα με διαγωνισμό και προσοντολόγιο
Οι πληροφορίες επιμένουν ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι αφού αντληθούν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2024 και 2025 από τους υπάρχοντες πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής του ΑΣΕΠ, να ψηφιστεί νέο σύστημα διορισμών το α΄ τρίμηνο του 2025 και να γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ το β εξάμηνο του 2025 από όπου οι εκπαιδευτικοί που δεν «πιάνουν» τη βάση στις εξετάσεις θα τίθενται εκτός πίνακα διορισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας έχει στην ατζέντα του να προχωρήσει με το παρακάτω μοντέλο:
Διεξαγωγή Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών όπου πάνω στην βαθμολογία των εξεταζόμενων θα συνυπολογίζονται τα εξής:
- Προϋπηρεσία
- ακαδημαϊκά προσόντα (σεμινάρια ΑΕΙ, μεταπτυχιακά, πιστοποίηση ξένων γλωσσών και υπολογιστών κλπ)
- κοινωνικά κριτήρια
- Παιδαγωγική κατάρτιση
Θα υπάρχει κατάρτιση πίνακα μόνο για τους εκπαιδευτικούς που "πιάνουν" τη βάση ενώ θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια.
Η ιστορία των μεθοδεύσεων
Επισημαίνουμε ότι ο προσανατολισμός για αλλαγή του συστήματος διορισμών / προσλήψεων των εκπαιδευτικών για το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας είναι σταθερός χρόνια τώρα. Έχει εξαγγελθεί πολλές φορές από την πρώην υπουργό Παιδείας αλλά μαζεύτηκε πίσω είτε γιατί δεν ήθελε να δοκιμάσει την "καυτή πατάτα" είτε γιατί υπήρχαν άλλες προτεραιότητες την περίοδο 2000-2023.
Παράλληλα θυμίζουμε ότι ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης επανέφερε το θέμα από τους πρώτους μήνες της ανάληψης της νέας υπουργικής του ευθύνης.
Στις 18/7/2023 στην συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε απέξω απέξω ότι προσπαθεί να βρει ένα σύστημα ώστε «να συγκεράσει το νέο αίμα των εκπαιδευτικών με αυτούς που εργάζονται χρόνια στην εκπαίδευση». Στο πλαίσιο αυτό έκανε λόγο για ένα υβριδικό τρόπο διορισμού. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο.
Η εκτίμηση για το πολιτικό κόστος
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας έχει στην ατζέντα του να προχωρήσει με το παραπάνω μοντέλο μέσα στο 2025 και πλέον εκτιμά ότι τώρα πλέον μπορεί να αποφύγει ή να εξουδετερώσει τις αντιδράσεις που γνωρίζει καλά ότι υπάρχουν.
Η σκέψη για υβριδικό μοντέλο περιέχει μια πρώτη ζώνη αντιμετώπισης των αντιδράσεων καθώς η εξαγγελία του επιβάλλει την δημιουργία - κατασκευή αντιμαχόμενων ομάδων και πριμοδοτεί έναν κανιβαλικό ανταγωνισμό ανάμεσα σε αναπληρωτές και νέους πτυχιούχους με τεχνητές διαχωριστικές γραμμές.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης γνωρίζει πως "πολιτικά" η κατάλληλη περίοδος για διεξαγωγή Γραπτού Διαγωνισμού ΑΣΕΠ είναι το 2025.
Και αυτό γιατί σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας με τους διορισμούς που έγιναν, «αφοπλίστηκε» ένα μεγάλο τμήμα αυτών που είχαν συγκεντρώσει προϋπηρεσία αλλά και πολλά μοριοδοτούμενα προσόντα! Αυτή την ομάδα εκπαιδευτικών σίγουρα δεν την συνέφερε η διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού καθώς θα "ακύρωνε" όλα αυτά τα χρόνια περιπλάνησης υπό το καθεστώς της αναπλήρωσης.
Ο Υπουργός Παιδείας εκτιμά πως η μικρή ποσοτικά αλλά δυναμική μάζα εκπαιδευτικών έχει φύγει από την εξίσωση!
Τώρα απομένουν οι δεκάδες χιλιάδες νέοι απόφοιτοι παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών (περίπου 200.000), βάζοντας μέσα και τους αποφοίτους των κολλεγίων που τους δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν μια θέση άμεσα στο σχολείο.
Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο εδώ και καιρό να «παίξει» και το χαρτί των «συμβουλών» του ΟΟΣΑ. Είναι προφανές ότι η εμπλοκή του δήθεν ουδέτερου ΟΟΣΑ είναι μια δεύτερη γραμμή αντιμετώπισης των αντιδράσεων από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας.
Μια συμφωνημένη "μελέτη" του ΟΟΣΑ θα αναδείξει τα προβλήματα του τρέχοντος τρόπου διορισμού/ προσλήψεων εκπαιδευτικών, θα πλειοδοτήσει στην θέση του υπουργείου Παιδείας για τον άδικο αποκλεισμό των νέων πτυχιούχων (του νέου αίματος όπως λέει), θα κινδυνολογήσει με προτάσεις για προσλήψεις εκπαιδευτικών από τις περιφέρειες εκπαίδευσης, του διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές σχολείων ή ακόμη και τους δήμους και θα βάλει τη σφραγίδα του στην επαναφορά του ΑΣΕΠ με ένα μεταβατικό πρόγραμμα.
Πηγή: alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου