ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΥΤΟΙ οι δημιουργοί περιεχομένου, το ελληνικό For You Page θα ήταν ένα μέρος όπου στα βίντεο οι άνθρωποι θα έγερναν τα κεφάλια τους αριστερά και δεξιά, θα δοκίμαζαν σνακ και φαγητά και θα έδειχναν outfits. Τίποτα κακό δεν υπάρχει σε αυτό. Ωστόσο, για καλή μας τύχη, εκεί έξω υπάρχουν λογαριασμοί που εκτός από διασκέδαση παράγουν και σούπερ τροφή για τον εγκέφαλο.
Για καλή μας τύχη, εκεί έξω υπάρχουν λογαριασμοί που εκτός από διασκέδαση παράγουν και σούπερ τροφή για τον εγκέφαλο.
Η ευστροφία και το μεράκι τους για τη γνώση αλλά και για το μέσο τους τούς έχει κάνει να ξεχωρίζουν, να τους αποθηκεύουμε, να τους μοιραζόμαστε στα inbox της πλατφόρμας και όχι μόνο. Εμείς μαζέψαμε κάποιους από τους πιο ενδιαφέροντες και ξεχωριστούς λογαριασμούς του ελληνικού TikTok και ρωτήσαμε τι βλέπει ο κόσμος, πώς μαθαίνει και ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ως δημιουργοί περιεχομένου.
Γιώργος Κιούσης
Πρώτος στη λίστα ένας δάσκαλος που κάνει ίσως το πιο ανάλαφρο περιερχόμενο σε μορφή σφηνακίου. Χρησιμοποιεί memes για να περιγράψει πώς ζούσε η κοινωνία σε σημαντικές ημερομηνίες. Αν έχεις φωτογραφική μνήμη λοιπόν, μαθαίνεις Ιστορία με ημερομηνίες στο πιτς φιτίλι.
«Ονομάζομαι Κιούσης Γιώργος και είμαι δάσκαλος Δημοτικού. Δεν έχω σπουδάσει κάτι ειδικά για την Ιστορία, όμως είναι ένα μάθημα που λατρεύω απ’ όταν ήμουν μαθητής στο Δημοτικό και γνωρίζω ότι λόγω της δυσκολίας του δεν έχει και πολύ υψηλή θέση στη δημοφιλία των μαθημάτων και στην καρδιά των περισσότερων μαθητών.
Οπότε μερικά αστεία βιντεάκια θεώρησα ότι θα βοηθήσουν λίγο την κατάσταση, καθώς, μην κοροϊδευόμαστε, τα σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας είναι αρκετά δύσκολα για τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Και ως χώρα έχουμε υπέροχη μυθολογία και πολύ πλούσια Ιστορία, που είναι καλό να τη γνωρίζουμε.
Όπως οι περισσότεροι, μου αρέσει να ασχολούμαι με τα social media (Facebook, Instagram), ώστε να περνάει ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου μου. Το TikTok προέκυψε πολύ πρόσφατα, μόλις τον περασμένο Γενάρη. Το "μπαμ" έγινε όταν μια μέρα αποφάσισα να ανεβάσω ένα αστείο βιντεάκι με γατιά –τα οποία λατρεύω–, το οποίο πολύ σύντομα αναφερόταν στη στάση του Νίκα, καθώς έχει να κάνει με την Ιστορία που διδάσκω φέτος στην Ε' Δημοτικού.
Δεν θεωρούσα ότι θα έχει κάποια ιδιαίτερη απήχηση, να σου πω την αλήθεια, διότι δεν αφορά κάποιο "πιασάρικο" θέμα, αλλά δεν με ενδιέφερε αυτό, μου αρκούσε που άρεσε σε εμένα. Κάπου εκεί ξεκίνησα να έχω αρκετές ειδοποιήσεις στο TikTok και άρχισα να καταλαβαίνω ότι δεν είμαι ο μόνος που του άρεσε το βίντεο, έως ότου το προφίλ μου άρχισε να κολλάει από τις συνεχόμενες ειδοποιήσεις για like, μηνύματα, αναδημοσιεύσεις, αποθηκεύσεις και αρκετά αιτήματα φιλίας. Αισίως, έχει φτάσει τις 273 χιλιάδες προβολές.
Όσον αφορά την παρουσία γατιών σε πολλά βίντεο, έχει να κάνει με το γεγονός ότι αγαπώ πολύ τα ζώα και ειδικά τις γάτες και είδα πως σε προφίλ του εξωτερικού υπάρχουν πολύ αστεία βίντεο με γάτες και Ιστορία, όπου μαθαίνεις και γεγονότα. Το πρώτο γατο-βίντεο για την Ιστορία που προανέφερα –όπως και ορισμένα άλλα που ακολούθησαν– φτιάχτηκε μέσα σε λίγα λεπτά, καθώς μου ήρθε η έμπνευση εκείνη την ώρα και δεν είπα "ας έχει τέτοιο ύφος το προφίλ μου".
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν αυτή που με έκανε να δημιουργήσω και άλλα βίντεο σχετικά με την Ιστορία, τα οποία παίρνουν αρκετή ώρα, καθώς μπορεί να είναι κάποιο πιο εξειδικευμένο κομμάτι Ιστορίας για το οποίο θέλω να βρω την κατάλληλη εικόνα και ένα ταιριαστό meme.
Από το πρώτο βίντεο και έπειτα δέχτηκα αρκετά μηνύματα για να φτιάξω, όπως προανέφερα, κάποιο βίντεο για συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο ή γεγονός και η μεγαλύτερη χαρά μου είναι όταν βλέπω σχόλια ότι "έτσι την καταλαβαίνω καλύτερα την Ιστορία", "μακάρι να μας την έκαναν έτσι" και μηνύματα ότι "έγραφα τεστ και έγραψα πολύ καλά, γιατί το βιντεάκι με έκανε να θυμάμαι κύρια σημεία". Ξεχωριστή θέση έχουν και τα μηνύματα από παιδιά που δίνουν Πανελλήνιες και μου λένε ότι εκεί που διάβαζαν Ιστορία πέτυχαν κάποιο βιντεάκι μου και "έλιωσαν" στα γέλια. Απίστευτη χαρά να έχεις συμβάλει στη στιγμιαία χαλάρωση των παιδιών που τραβάνε τέτοιο λούκι αυτήν την περίοδο.
Οι περισσότεροι ακόλουθοί μου είναι μαθητές και άτομα περίπου μέχρι την ηλικία μου, οπότε στα βιντεάκια που βοηθούν για κάποιο ιστορικό γεγονός συνήθως γράφω τη χρονολογία του και κάποια λέξη-κλειδί ή αστείο σκηνικό, που βοηθούν έναν μαθητή να γράψει κάτι σωστό, είτε έχει διαβάσει πολύ είτε όχι. Σε διάφορες τάξεις που κάνω μάθημα φτιάχνω καρτούν στους μαθητές μου στο μάθημα της Ιστορίας και αυτό βλέπω εδώ και χρόνια ότι έχει αποτέλεσμα σε παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Το TikTok μου έδωσε αυτήν την ευκαιρία και η αμεσότητά του είναι κάτι που με ενθουσιάζει, όπως και το γεγονός ότι μπορείς να βοηθήσεις ή να κάνεις να γελάσει έναν μαθητή που μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας και που μπορεί να ζορίζεται αρκετά ψυχολογικά λόγω των διαβασμάτων».
Σμαράγδα Αλεξανδρή
H Σμαράγδα με το που μπήκε σάρωσε σε likes και follows. Είναι πολύ φρέσκια προσθήκη, αφού ο λογαριασμός της στο TikTok μετράει μόνο μερικούς μήνες ζωής.
«Είμαι η Σμαράγδα και ασχολούμαι πλέον φουλ τάιμ με την έρευνα, τη δημιουργία και τη διάδοση περιεχομένου γενικών γνώσεων σε κάθε μορφή! Ίσως να με γνωρίζετε από το TikTok, αλλά ασχολούμαι με τέτοιου είδους περιεχόμενο σε κάθε μορφή: βιβλία γνώσεων, δραστηριότητες γνώσεων, events γνώσεων, επιτραπέζια γνώσεων κ.λπ.
Η επαγγελματική μου πορεία μέχρι στιγμής έχει υπάρξει αρκετά σουρεάλ. Ξεκίνησα ως τραγουδοποιός κι έκανα συναυλίες, ύστερα έκανα σπουδές γύρω από το πώς λειτουργεί η μουσική βιομηχανία κι εκεί μπήκα εμμέσως και στον χώρο των μπίζνες και του μάρκετινγκ, ύστερα δούλεψα σε μία start-up που έφτιαχνε λογισμικό για επεξεργασία ήχου και ο ρόλος μου ήταν να κλείνω προωθητικά partnerships με περιοδικά, σάιτ και ίνφλουενσερ και ενδιάμεσα έχω κάνει κι άλλες άσχετες δουλειές.
Παρόλο που όλα αυτά ίσως να φαίνονται κάπως ασύνδετα, πάντα ο πυρήνας μου ήταν ο ίδιος, η επικοινωνία. Αυτό είναι που αγαπώ κι απολαμβάνω πιο πολύ. Να προσπαθώ να βρω τις κατάλληλες λέξεις ώστε να συνδεθώ με τον άλλο και να εξηγήσω καλά αυτό που θέλω να του μεταφέρω. Καλώς ή κακώς, είμαι καλή σε αυτό μόνο όταν πρόκειται για πράγματα που πραγματικά έχουν αξία και τα βρίσκω ενδιαφέροντα. Δηλαδή μάλλον το επικοινωνιακό μου ταλέντο σταματά όταν δεν υπάρχει ειλικρινές ενδιαφέρον.
Το περιεχόμενο που δημιουργώ είναι κατά κύριο λόγο πληροφορίες για τις χώρες, τον πλανήτη, τα ζώα, τα φυτά, τις κοινωνίες, τα έθιμα, το διάστημα, τα φυσικά φαινόμενα και βασικά ό,τι βρίσκω ενδιαφέρον για τον κόσμο και θεωρώ ότι έχει αξία να το γνωρίζουν όλοι. Επειδή όμως ήθελα εξαρχής αυτό το κανάλι να μην είναι μονοθεματικό, μου δίνω και την ελευθερία να ανεβάζω και άσχετα πράγματα – για παράδειγμα κάτι που βρήκα πολύ χαριτωμένο ή κάποια άσχετη σκέψη μου ή απλά μια ωραία θέα που είδα κι ήθελα να τη δείξω και σε άλλους.
Η έμπνευση για το περιεχόμενο έρχεται αρχικά από τη δική μου περιέργεια για τον κόσμο γύρω μου, αλλά όσο μοιράζεσαι πληροφορία τόσο λαμβάνεις ερεθίσματα από τον κόσμο για να ψάξεις κι άλλο. Έχω πει ξανά και ξανά στο κοινό μου ότι θέλω να ακούω τις απορίες τους κι ότι δεν υπάρχουν χαζές ερωτήσεις. Μου γράφουν ερωτήσεις στα σχόλια και ό,τι κινεί και τη δική μου περιέργεια το σημειώνω σε ένα note που έχω στο κινητό μου! Έχω μια τεράστια λίστα ήδη και ανυπομονώ να απαντήσω σε όλες τις απορίες που έχουν μαζευτεί. Στρατηγική για το πώς θα δομήσω το υλικό μου δεν έχω.
Το μόνο που προσπαθώ να σκεφτώ από πριν είναι τι διευκρινίσεις μπορεί να χρειαστεί να κάνω μέσα σε ένα βίντεο ώστε να “προλάβω” κάποια περίεργα σχόλια ή κάποια παρανόηση. Το πιο πετυχημένο μου βίντεο είναι ένα πρόσφατο explainer που έκανα σχετικά με το επεισόδιο μεταξύ Ιράν και Ισραήλ. Αν δεν έχει ο άλλος το κόντεξτ, ξαφνικά πανικοβάλλεται και θεωρεί ότι ξεκινάει ο τρίτος παγκόσμιος, οπότε θεώρησα σημαντικό να κάνω ένα διευκρινιστικό βίντεο, δίνοντας το γενικότερο πλαίσιο. Επειδή είχε να κάνει με κάτι επίκαιρο και με μια απορία που λίγο πολύ όλοι είχαν, ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο προβολές σε λιγότερο από 24 ώρες.
Όταν ξεκίνησα στο TikTok πολύς κόσμος μου έλεγε «καλά, προετοιμάσου! Οι άνθρωποι στο TikTok είναι εντελώς ζώα γιατί υπάρχει ακόμη ανωνυμία και λένε ό,τι θέλουν αφιλτράριστα», αλλά εγώ δεν το βλέπω αυτό. Υπάρχουν κι αυτοί φυσικά, αλλά είναι τόσο λίγοι σε σχέση με όλους τους άλλους που απλά λένε καλά λόγια και νιώθουν ότι παίρνουν αξία από τέτοιου είδους περιεχόμενο, που οι κακιασμένοι δεν φαίνονται καν. Μια χαρά θεωρώ ότι είναι ο περισσότερος κόσμος. Απλά υπάρχει μία μειοψηφία που φωνάζει τόσο πολύ, που δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι “αυτός είναι ο κόσμος". Ε, δεν είναι».
Εύα Επιτροπάκη
Από τον κόσμο των μικρών επιχειρήσεων έρχεται η Εύα Επιτροπάκη. Όπως η ίδια εξηγεί «είμαι επιχειρηματίας και δημιουργός περιεχομένου. Είμαι ιδρύτρια της πλατφόρμας τύπου marketplace www.jamjar.gr, που είναι αφιερωμένη στα μοναδικά προϊόντα ανεξάρτητων δημιουργών και μικρών επιχειρήσεων και πρόσφατα ξεκίνησα τη δική μου εταιρεία παραγωγής περιεχομένου γύρω από τις επιχειρήσεις, τα οικονομικά και την προσωπική ανάπτυξη – στόχος μου να βοηθήσω νέους φιλόδοξους επιχειρηματίες να στήσουν και να αναπτύξουν την επιχείρηση των ονείρων τους.
Μέχρι να μπω ως δημιουργός περιεχομένου στο TikTok η προσωπική μου σχέση με τα social media ήταν από χλιαρή έως και αδιάφορη. Το Facebook το είχα βαρεθεί και το Instagram δεν μου ταίριαξε ιδιαίτερα. Η συνάντησή μου με το YouTube βέβαια δεν ήταν τυχαία, καθώς είχα ήδη αποφασίσει πως ήθελα να βρω ένα κανάλι να πω την ιστορία μου. Να μοιραστώ τις σκέψεις, τις ιδέες, τους προβληματισμούς και τις εμπειρίες μου.
Στην πορεία κατάλαβα πως στην ουσία ήθελα να βοηθήσω άλλους επιχειρηματίες να μην περάσουν αυτά που πέρασα εγώ – που, εντάξει, δεν ήταν τόσο δραματικά όσο ακούγεται/διαβάζεται, αλλά εμένα μου είχαν στοιχίσει και σε χρήμα και σε κόπο και σε χρόνο και σε ψυχικά αποθέματα (αν και από αυτά πάντα μου βρίσκεται ένα εξτρα τμχ. στην αποθήκη). Το YouTube όμως στην πράξη μού φάνηκε αρκετά περίπλοκο, οπότε μια ωραία πρωία άνοιξα το κινητό στο γραφείο και τράβηξα το πρώτο μου βίντεο στο TikTok. Πήγε πολύ καλά ή τελοσπάντων έτσι πίστεψα τότε –έφτασε νομίζω κάπου στα 4.000 views (χαμός)–, πήρα έτσι δύναμη, έμπνευση και είπα "ωραία είναι εδώ", πάμε να δούμε τι παίζει.
Οι σπουδές μου τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο ήταν αφιερωμένες στην Επικοινωνία, τα Media και το Marketing, οπότε ουδεμία σχέση είχα με επιχειρήσεις, οικονομικά κ.λπ. Ό,τι έμαθα το έμαθα στο "πεζοδρόμιο", που λένε, στην πράξη δηλαδή, μέσα από τη δική μου επιχειρηματική διαδρομή σε ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό και δύσκολο business model, όπως αυτό του marketplace. Διάβασα επίσης και διαβάζω αρκετά, ψάχτηκα, γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους, έκανα και κάνω χρόνια business coaching – δεν το έχω σπουδάσει επίσημα, αλλά το αγαπώ και το "ψάχνω" με πάθος.
Θέλω κάθε βίντεο να έχει ένα δυνατό, ξεχωριστό hook που θα τον "ξυπνήσει" τον άλλο και θα του τραβήξει την προσοχή. Το κυρίως θέμα, επίσης, θέλω να είναι juicy, να παίρνει ο άλλος μπόλικη γνώση συμπυκνωμένη σε προσεκτικά επιλεγμένες λέξεις. Γενικώς, θέλω κάθε, μα κάθε βίντεο που δημιουργώ να προσφέρει αξία, να έχει κάτι να δώσει, να βοηθήσει τον άλλο στα δικά του θέματα. Τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι είναι θέματα που έχω αντιμετωπίσει και εγώ ως επιχειρηματίας.
Θέματα που είναι σημαντικά για την πορεία μιας επιχείρησης, με έχουν δυσκολέψει ή τελοσπάντων θέματα που ανεξάρτητα από εμένα ξέρω πως ένας επιχειρηματίας πρέπει να κατέχει καλά. Νομίζω, όπως κάθε δημιουργός περιεχομένου, είμαι μέσα στο περιεχόμενο, "μέσα στα παπούτσια" του κοινού, θέλω να πω, οπότε οι περισσότερες απορίες ήταν και δικές μου απορίες και πολλές φορές μαθαίνω και εγώ μέσα από τα βίντεό μου. Αυτό που βλέπω στα σχόλια είναι ότι υπάρχει πολύς κόσμος που διψάει για γνώση, για προσωπική βελτίωση και ωραίες ιστορίες.
Όσοι ανήκουν στη νεότερη γενιά των Gen Z πιστεύω αναζητούν και περιεχόμενο που τους προσφέρει γρήγορα και εύκολα συμπυκνωμένη γνώση. Μπορεί, βέβαια, για άλλους η αξία αυτή να μην είναι η απαραίτητα η εκπαίδευση αλλά η ψυχαγωγία, η χαλάρωση, το γέλιο. Εγώ καμαρώνω κάθε δημιουργό περιεχομένου που έχει βρει τον τρόπο να προσφέρει αξία στο κοινό του και να απολαμβάνει αυτό που κάνει. Μεγάλο πράγμα.
Τα δύο πιο δημοφιλή μου βίντεο δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Το ένα, που έχει φτάσει 1.5M views και 100.000 likes, ήταν από τα πολύ πρώτα μου και ήταν αφιερωμένο στο πώς κατάφερα να κόψω το τσιγάρο πριν από 11 χρόνια. Τότε γύριζα ένα βίντεο την ημέρα, δεν έγραφα το σενάριο από πριν και έχτιζα την ιδέα, το κείμενο και το "παίξιμο" on the spot. Βγήκε από την ψυχή μου όμως αυτό το βίντεο και ο κόσμος το ‘πιασε. Το άλλο βίντεο, και αυτό στα 1.1M σε views και αντίστοιχα μεγάλο αριθμό likes, ήταν το πρώτο μου business story αφιερωμένο στην ιστορία του Σκλαβενίτη.
Γενικά τα business stories μεγάλων ελληνικών εταιρειών και όχι μόνο το κοινό τα αγαπά γιατί μαθαίνει μαζί με εμένα πράγματα που δεν γνώριζε, "ταξιδεύει" νοητά σε άλλες εποχές και παίρνει –όπως και εγώ βέβαια που τα ψάχνω– μια γεύση από το τι θα πει χτίζω κάτι μεγάλο με μεράκι, όραμα, πάθος και επιμονή.
Το TikTok μου αρέσει, το αγαπώ ως χρήστης πρώτα από όλα, γι' αυτό και πιστεύω, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πως για να δημιουργήσεις ξεχωριστό περιεχόμενο για ένα μέσο πρέπει σε έναν βαθμό να είσαι μέσα, να το αγαπάς, να είσαι μέρος του. Τουλάχιστον εγώ έτσι νιώθω για το TikTok – μου ταιριάζει πολύ. Είναι γρήγορο αλλά ουσιαστικό, έχει φοβερό περιεχόμενο, φανταστικό, ταχύτατο αλγόριθμο, που ξέρει πριν από εμάς για εμάς τι θέλουμε, τι μας ενδιαφέρει κ.ο.κ.
Θόδωρος Παπακώστας
Ένα από τα πιο δημοφιλή πρόσωπα στην educational πλευρά του διαδικτύου είναι ο Θόδωρος Παπακώστας, γνωστός στα κοινωνικά δίκτυα και ως Archaeostoryteller.
«Ετσι, γιατί είναι εύκολο να το γράψεις σωστά #not. Η σχέση μου με τα social είναι καλή, το TikTok με παίδεψε λίγο παραπάνω γιατί δεν είμαι και Gen Z και ήθελε έναν κόπο παραπάνω να εξοικειωθώ.
Αλλά ο τολμών νικά. Το περιεχόμενό μου αφορά την επικοινωνία της επιστήμης και συγκεκριμένα, για μένα, την αρχαιογνωσία. Αρχαιολογία, ιστορία, πολιτισμός, τέχνες, οτιδήποτε έχει να κάνει με τον αρχαίο κόσμο.
Έχω πτυχίο αρχαιολογίας, μεταπτυχιακό στην προϊστορική αρχαιολογία και διδακτορικό στην κλασική αρχαιολογία. Άρα νομίζω μια αίσθηση την έχω για την αρχαιολογία. Γενικά θεωρώ ότι σε θέματα επιστήμης καλό είναι το περιεχόμενο να είναι από ανθρώπους που κατέχουν το θέμα και όχι από κάποιον που απλά το νιώθει ως ευχάριστο χόμπι.
Οι απορίες που λύνω μέσα από το περιεχόμενο που παράγω προκύπτουν από το ίδιο το κοινό. Και γιατί είναι το άμεσο περιεχόμενο και γιατί στην τελική, αφού η δουλειά μου είναι η επικοινωνία της επιστήμης, καλό είναι να ακούω τι απορίες έχει το ίδιο το κοινό για την αρχαιότητα.
Αυτό που βλέπω στα σχόλια είναι τη Σάρα και τη Μάρα και το κακό συναπάντημα. Προφανώς και έχει πάρα πολλά εύλογα σχόλια, θετικά και αρνητικά. Αλλά έχει και κάθε καρυδιάς καρύδι. Από hate μέχρι ό,τι πιο κουφό μπορεί να φανταστεί κανείς. Το πιο δημοφιλές μου δεν είναι βίντεο, είναι καρουζέλ φωτογραφιών.
Προκειται για την ιστορία της Ελένης Τοσίτσα, μιας αγράμματης γυναίκας που κληρονόμησε την τεράστια περιουσία του άνδρα της στα μέσα του 19ου αιώνα και χάρισε ένα τεράστιο ποσό είτε για φιλανθρωπικούς σκοπούς είτε για να χτιστεί το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Γιώργος
Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός της ψηφιακής περσόνας The Trivialist στα social media, όπου ανεβάζει ιστορίες χιουμοριστικές και πικάντικες για την τέχνη, τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων ανά τους αιώνες. Προσφάτως εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Από τον βασιλιά Θάνατο στον βασιλιά Ήλιο», από τις εκδόσεις Διόπτρα, οπότε είναι πλέον και συγγραφέας. Η σελίδα του μετρά στο Instagram και στο Facebook τρία περίπου χρόνια.
Στο TikTok είναι σχετικά καινούργιος, όμως βλέπω πως υπάρχει και εκεί η προοπτική για ένα κοινό που αγαπά το εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Ποιοι τον παρακολουθούν; Γυναίκες και άντρες όλων των ηλικιών αλλά και έφηβοι. Συνήθως είναι άνθρωποι με αγάπη προς τον πολιτισμό ή αναγνώστες που ομολογούν πως σιχαίνονταν την Ιστορία μέχρι που ανακάλυψαν τα κείμενά του, διότι δεν μπορούσαν να φανταστούν πως το τόσο μισητό εκείνο μάθημα στο σχολείο θα μπορούσε να γίνει απολαυστικό.
Αυτό που εκείνος κάνει μέσα από τις σελίδες του είναι να δημιουργεί μικρές αναρτήσεις με μικρά στιγμιότυπα από την ευρωπαϊκή ιστορία και τον πολιτισμό, αναρτήσεις που εξιστορούν κυρίως κωμικά ή τραγελαφικά γεγονότα, όλα τους επικεντρωμένα στον άνθρωπο, είτε πρόκειται για βασιλιάδες, καλλιτέχνες, επιστήμονες, ιερωμένους ή απλούς, καθημερινούς ανθρώπους.
«Έχω σπουδάσει Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και τώρα ολοκληρώνω το μεταπτυχιακό μου στη Φιλοσοφία και τις Τέχνες, οπότε το περιεχόμενο της σελίδας μου είναι συναφές με το αντικείμενο των σπουδών μου. Προτιμώ να ανεβάζω σχετικά μικρές αναρτήσεις, δίνοντας έμφαση στην ουσία και παροτρύνοντας τους αναγνώστες/τριες μου σε περισσότερη προσωπική έρευνα, ώστε να αγαπήσουν και οι ίδιοι/ες την ιστορία. Αγαπώ τα plot twists, γι’ αυτό τις περισσότερες φορές οι ιστορίες μου αλλιώς ξεκινούν και αλλιώς καταλήγουν. Για να καταλήξω σε ένα τελικό κείμενο, χρειάζεται αρκετή μελέτη και διάβασμα.
Πολλές φορές μπορεί να χρειαστούν και ώρες ώστε να επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, ενώ δεν έχουν λείψει και εκείνες οι περιπτώσεις που το κείμενο μπαίνει στο συρτάρι γιατί δεν με ικανοποιεί αισθητικά ή από άποψη περιεχομένου. Νομίζω μία ανάρτηση που αγάπησε πολύ ο κόσμος ήταν εκείνη για τη φυματίωση. Οι ευγενείς της Ευρώπης και οι ρομαντικοί καλλιτέχνες επιδίωκαν έναν θάνατο από φυματίωση, πιστεύοντας πως ήταν η ασθένεια των πλουσίων, ώσπου έγινε γνωστό πως οι περισσότεροι ασθενείς ήταν φτωχοί, οπότε η νόσος κατέστη ντεμοντέ.
Σήμερα υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι educational λογαριασμοί που ελαφραίνουν το βάρος που έχουμε στη συνείδησή μας ότι το TikTok μάς τρώει χρόνο με βλακείες, αφού μέσα από εκεί μαθαίνεις. Π.χ. αν ακολουθείς δημιουργούς περιεχομένου όπως ο (@_astronio_), ο γνωστός αστροφυσικός, γεμίζει το μυαλό με διάφορα ωραία που αφορούν το σύμπαν. Από την άλλη, αν δεν έχεις ιδέα από μετοχές, ο Άγγελος, ή αλλιώς @metoxes, θα σε κατατοπίσει πλήρως, ώστε να προσγειωθείς όσο πιο ομαλά γίνεται στον κόσμο του Χρηματιστηρίου, αναλύει τέλεια τα οικονομικά. Ο Μάνος Κουκοβιός κάνει τεχνολογία και ΑΙ και είναι εξαιρετικός. Αλλά τι θα ήταν και τα σόσιαλ μίντια χωρίς ιστορία της τέχνης;».
Διονυσία Ανδριοπούλου
Εδώ έρχεται η Διονυσία Ανδριοπούλου ή καλύτερα η @itsyourteacher. Η Διονυσία ασχολείται με την προσχολική εκπαίδευση και τη ζωγραφική. Στα σόσιαλ εξηγεί και μοιράζεται πληροφορίες για έργα τέχνης και ζωγράφους.
«Θα αναρωτιέστε πώς από την προσχολική αγωγή κατέληξα στην ιστορία της τέχνης. Η πρώτη μου σχολή είχε μάθημα ιστορία της αρχιτεκτονικής, κάτι που μου άρεσε πολύ και ξεκίνησα να ψάχνω περισσότερες πληροφορίες από μόνη μου, εκτός ύλης. Η ιστορία της αρχιτεκτονικής με οδήγησε στην ιστορία της τέχνης. Θεωρούσα απαραίτητο οι μικροί μου μαθητές να έρχονται σε επαφή με την ιστορία της τέχνης και ήθελα να παρουσιάζω πίνακες με τέτοιο τρόπο ώστε να τους φαίνονται ενδιαφέροντες.
Παρ' όλα αυτά, υπήρχαν κάποιοι πίνακες που δεν μπορούσα να τους μοιραστώ με τα παιδιά, έτσι ξεκίνησα να μιλάω για αυτούς στους φίλους μου. Οι φίλοι μου επέμεναν ότι αυτές τις πληροφορίες πρέπει να τις ακούσουν και άλλοι και έτσι ανέβασα το πρώτο μου βίντεο στο TikTok.
Όπως καταλαβαίνετε, ένας πίνακας φέρνει πολλές αντιδράσεις. Και όταν παρουσίασα το "The sin" του Heinrich Lossow (1880), έναν σοκαριστικό πίνακα που αφορά το μεγαλύτερο σκάνδαλο της παπικής Εκκλησίας, το βίντεό μου έφτασε τις 430.755 χιλ. προβολές, με άπειρες αντιδράσεις.
Πλέον έχουμε μαζευτει 17.000 άτομα στο προφίλ μου και πιστεύω ότι ο λόγος είναι επειδή μιλάω για την ιστορία της τέχνης με τον πιο απλό και αυθόρμητο τρόπο και απαντάω σε κάθε ερώτηση χωρίς να κρίνω.
Αυτό είναι που μου άρεσε και στην πλατφόρμα του TikTok, ότι το βίντεό σου τυχαία μπορεί να βρεθεί στο fy κάποιου που ίσως κάτι πάρει από αυτό. Τέλος, να σας πω ότι ο κόσμος ζητάει ποιοτικό περιεχόμενο.
Πλέον βλέπω προφίλ στο TikTok που μιλάνε για γεωγραφία, αρχαιολογία, μουσική και ο κόσμος τα στηρίζει, γι' αυτό, αν ξέρεις κάτι καλά, απλά μοιράσου το. Και εγώ από άλλον εμπνεύστηκα και έκανα το πρώτο βήμα. Οι σελίδες "the girl and the gallery" και "the gaze" είναι κάποια από τα προφίλ που είχα ως πρότυπο. Μακάρι και εγώ μια μέρα να μη μιλάω για πίνακες από green screen αλλά από κοντά, στο αντίστοιχο μουσείο».
Πηγή: LiFO
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου