Μαθητές, νέοι και νέες αλλά και ενήλικοι με αναπηρία, ωφελούμενοι και ωφελούμενες των ΚΔΑΠ-μεΑ του δήμου Νεάπολης-Συκεών επισκέφτηκαν μαζί με τους συνοδούς τους το 5ο δημοτικό σχολείο Συκεών και συμμετείχαν σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις με τους μαθητές.
Με την πολύτιμη συνδρομή της Κοινωφελούς Επιχείρησης Υπηρεσιών Νεάπολης-Συκεών (ΚΕΥΝΣ), των διευθύνσεων των σχολείων και των ωφελούμενων των ΚΔΑΠ-μεΑ οι μαθητές και οι μαθήτριες βίωσαν πρόσκαιρα κάποιας μορφής αναπηρία με τη χρήση των κατάλληλων μέσων και τεχνασμάτων προκειμένου να αντιληφθούν βιωματικά τις επιπτώσεις μιας μορφής αναπηρίας κάποιου βαθμού.
Από τα αξιοσημείωτα της δράσης που πραγματοποιήθηκε και κατά την περυσινή σχολική χρονιά ήταν το ενδιαφέρον που προκαλεί το θέμα στους μαθητές και τις μαθήτριες των δημοτικών σχολείων με κοινό συμπέρασμα ότι η συμπεριληπτική διαδραστική συνύπαρξη αποδεικνύει πως οι όποιες διαφορές μικραίνουν όταν υπάρχει η βούληση στην πράξη.
Οι τέσσερις διαφορετικοί σταθμοί βιωματικών δραστηριοτήτων όπως έχουν οριστεί είναι οι εξής:
–Οπτική δραστηριότητα: Οι μαθητές προσπαθούν να γράψουν στο χαρτί πάνω στις γραμμές και να διαβάσουν μέσα από βιβλίο φορώντας ειδικά γυαλιά μειωμένης όρασης. Επίσης, βιώνουν την εμπειρία να περπατήσουν με λευκό μπαστούνι.
–Ακουστική δραστηριότητα: Οι μαθητές φορούν ειδικά ακουστικά και στη συνέχεια πρέπει να ακούσουν, να κατανοήσουν και να ολοκληρώσουν μια εργασία.
–Δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας: Οι μαθητές φορώντας ειδικά γάντια εργασίας πρέπει να περάσουν τις χάντρες σε κορδόνια, να τοποθετήσουν συνδετήρες στις σελίδες ενός βιβλίου. Τους ζητείται επίσης να σκεφθούν τι θεωρούν δυσκολότερο να καταφέρουν.
–Δραστηριότητες αδρής κινητικότητας: Οι μαθητές βιώνουν την εμπειρία πως είναι να κινείται κάποιος με αναπηρικό αμαξίδιο, πατερίτσες κ.λ.π.
Πηγή: thestival
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου