Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

“Γονείς ελικόπτερα” και εκπαιδευτικοί- Ένας “ακήρυχτος πόλεμος” στα σχολεία

Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται πως παίρνουν οι συγκρούσεις εκπαιδευτικών με πιεστικούς και παρεμβατικούς γονείς.

Σύμφωνα με τον κ. Ευάγγελο Κελεσίδη, διευθυντή πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, πολλά σχολεία στη χώρα μας μετατρέπονται συχνά σε πεδίο αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων με τους λεγόμενους “γονείς ελικόπτερα” που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα αναφορικά με τα παιδιά τους και κατηγορούν συχνά τους εκπαιδευτικούς ότι μιλούν με απαξιωτικό τρόπο σε αυτά, ότι δεν τα προσέχουν στα διαλείμματα ή στις εξόδους τους από τα σχολεία, δεν τα βάζουν μεγάλους βαθμούς, όπως αξίζουν, και πολλά άλλα». Ο κ. Κελεσίδης προέτρεψε τους γονείς να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και τους συμβούλους εκπαίδευσης για τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών, ενώ χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας τη λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων, όπου εκεί πρέπει να γίνεται ανοικτή συζήτηση και παρεμβάσεις.

Όπως τόνισε η ψυχολόγος, κα Μυρτώ Στάγκου, πρόκειται για έναν κακώς εννοούμενο υπερπροστατευτισμό και υπερευαισθησία των οικείων των μαθητών που ψάχνουν για επίδειξη πυγμής και ισχύος μέσα στα σχολεία, ενώ πολλές φορές εσφαλμένα συγκρίνουν τα παιδιά τους με τους συμμαθητές τους.

Δεν είναι λίγες μάλιστα οι φορές που οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να απευθυνθούν στον Εισαγγελέα για να αντιμετωπίσουν τις αυθαιρεσίες σε βάρος τους.

Σύμφωνα με δεδομένα από τους υπεύθυνους αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, στην αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγκεντρώνονται κάθε χρόνο περίπου 100-110 αναφορές συγγενών των μαθητών για αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά των δασκάλων. Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες, ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές, αφορά ισχυρισμούς παρεμβατικών γονιών για προσβολή της προσωπικότητας των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς. Και αυτό επειδή μπορεί απλά να χαρακτήρισαν αδιάβαστο έναν μαθητή ή να μίλησαν για τις χαμηλές επιδόσεις του.

Δείτε το σχετικό βίντεο από την εκπομπή της ΕΡΤ3 "Μέρα με Χρώμα"


Πηγή: ertnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου