Το δημόσιο σχολικό σύστημα του Σιάτλ κατέθεσε μήνυση κατά πολλών εταιρειών social media, υποστηρίζοντας ότι οι πλατφόρμες τους έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των μαθητών.
Ισχυρίζονται ότι αυτό παρεμποδίζει τα σχολεία του Σιάτλ «να εκπληρώσουν την εκπαιδευτική τους αποστολή».
Η αγωγή κατατέθηκε κατά των μητρικών εταιρειών των Facebook - Instagram, TikTok, Snapchat και YouTube.
Η σχολική περιφέρεια, η οποία είναι η μεγαλύτερη στην πολιτεία της Ουάσινγκτον με σχεδόν 50.000 μαθητές, ισχυρίζεται στην αγωγή ότι οι εταιρείες «εκμεταλλεύτηκαν με επιτυχία τα ευάλωτα μυαλά των νέων» για να μεγιστοποιήσουν τον χρόνο που περνούν οι χρήστες στις πλατφόρμες τους προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Συνέπειες για τους μαθητές
Οι ενέργειες των πλατφορμών, σύμφωνα με την αγωγή, «αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα πρόκλησης κρίσης ψυχικής υγείας των νέων, η οποία χαρακτηρίζεται από όλο και μεγαλύτερα ποσοστά τους που παλεύουν με άγχος, κατάθλιψη, σκέψεις αυτοτραυματισμού και αυτοκτονικό ιδεασμό».
Η σχολική περιφέρεια σημειώνει ότι οι μαθητές που αντιμετωπίζουν άγχος, κατάθλιψη και άλλα προβλήματα ψυχικής υγείας έχουν χειρότερες επιδόσεις στο σχολείο, είναι λιγότερο πιθανό να παρακολουθούν το σχολείο, είναι πιο πιθανό να κάνουν χρήση ουσιών και να συμπεριφέρονται βίαια.
Η περιφέρεια δήλωσε ότι συνεχίζει να λαμβάνει πρόσθετα μέτρα για την ειδική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και την εξέταση των μαθητών για συμπτώματα ψυχικής υγείας που μπορεί να χρειάζονται περαιτέρω υποστήριξη. Ωστόσο χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο, μακροπρόθεσμο σχέδιο και χρηματοδότηση εν μέσω της αυξανόμενης κρίσης ψυχικής υγείας που βιώνουν σήμερα «οι νέοι στα χέρια των εταιρειών».
Η σχολική περιφέρεια ζητά απροσδιόριστη χρηματική αποζημίωση.
Ένα χρόνο μετά το Κογκρέσο
Η αγωγή έρχεται περισσότερο από ένα χρόνο αφότου τα στελέχη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης αντιμετώπισαν σωρεία ερωτήσεων από το Κογκρέσο κατά τη διάρκεια μιας σειράς ακροάσεων σχετικά με το πώς οι πλατφόρμες τους μπορεί να κατευθύνουν τους νεότερους χρήστες - και ιδιαίτερα τα έφηβα κορίτσια - σε επιβλαβές περιεχόμενο, βλάπτοντας την ψυχική τους υγεία και την εικόνα του σώματός τους.
Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός οικογενειών έχει καταθέσει αγωγές κατά εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης για τις υποτιθέμενες επιπτώσεις τους στην ψυχική υγεία των παιδιών τους, είναι ασυνήθιστο να βλέπεις μια σχολική περιφέρεια να κάνει ένα τέτοιο βήμα, γράφει το CNN.
Σε δήλωση που απέστειλε στο CNN τη Δευτέρα, η Αντιγόνη Ντέιβις, επικεφαλής ασφάλειας της Meta σε παγκόσμιο επίπεδο, δήλωσε ότι συνεχίζει να διοχετεύει πόρους για να διασφαλίσει ότι οι νεαροί χρήστες της είναι ασφαλείς στο διαδίκτυο. Είπε ακόμη ότι οι πλατφόρμες διαθέτουν περισσότερα από 30 εργαλεία για την υποστήριξη των εφήβων και των οικογενειών, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων εποπτείας που επιτρέπουν στους γονείς να περιορίσουν τον χρόνο τον οποίο περνούν οι έφηβοι τους στο Instagram. Το ίδιο και για την τεχνολογία επαλήθευσης της ηλικίας που βοηθά τους εφήβους να έχουν εμπειρίες κατάλληλες για την ηλικία τους. «Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με εμπειρογνώμονες, φορείς χάραξης πολιτικής και γονείς σε αυτά τα σημαντικά θέματα», δήλωσε η ίδια.
Οι άλλες εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια.
Περισσότερα εργαλεία
Το τελευταίο έτος, πολλές εξέχουσες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εισήγαγαν περισσότερα εργαλεία και επιλογές γονικού ελέγχου με στόχο την καλύτερη προστασία των νεότερων χρηστών.
Το TikTok, το οποίο έχει αντιμετωπίσει πιέσεις από νομοθέτες τόσο για τις πιθανές επιπτώσεις του στους νεότερους χρήστες όσο και για τους δεσμούς του με την Κίνα, ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι θα εισαγάγει νέους τρόπους για να φιλτράρει «δυνητικά προβληματικά» βίντεο ή βίντεο μόνο για ενήλικες. Οι πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας κατανέμουν μια «ηλικιακή βαθμολογία» στα βίντεο που εντοπίζονται ως δυνητικά εμπεριέχοντα σύνθετα θέματα. Το TikTok παρουσίασε επίσης ένα εργαλείο που έχει ως στόχο να βοηθήσει τους χρήστες να αποφασίσουν πόσο χρόνο θέλουν να ξοδέψουν στην εφαρμογή.
Το Snapchat, εν τω μεταξύ, εισήγαγε έναν οδηγό για γονείς με στόχο να δώσει στους κηδεμόνες μεγαλύτερη εικόνα για το πώς οι έφηβοι τους χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το με ποιους μίλησαν τα παιδιά τους την τελευταία εβδομάδα, χωρίς να αποκαλύπτεται το περιεχόμενο αυτών των συνομιλιών.
Πηγή: LIFO
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου