Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Νεκτάριος Παΐσιος: Στον κολοσσό Google παρά την αναπηρία όρασης

Το γεγονός ότι είναι τυφλός από την ηλικία των τεσσάρων ετών δεν τον εμπόδισε να προοδεύσει, να προχωρήσει, να εξελιχθεί και να κατακτήσει τους στόχους του. Αποτέλεσμα αυτής της εκπληκτικής του πορείας να είναι σήμερα, για 15 ολόκληρα χρόνια, αναπόσπαστο μέρος στο δυναμικό μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, της Google. Ο λόγος για τον συμπατριώτη μας, Νεκτάριο Παΐσιο, τον οποίο «γνωρίσαμε» μέσα από τη ραδιοφωνική εκπομπή του Πανεπιστημίου Κύπρου «Λόγος και Αντίλογος», στο ΡΙΚ, το βράδυ της περασμένης Τρίτης, ανήμερα των γενεθλίων του αλλά και της Παγκόσμιας Ημέρας Braille. 

Ο Νεκτάριος Παΐσιος μιλώντας στην εκπρόσωπο Τύπου του Πανεπιστημίου Κύπρου, Δόξα Κωμοδρόμου, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στα αρχικά στάδια της αναπηρίας του, τα πρώτα του βήματα στη Σχολή Τυφλών, στη Σχολή «Φάλκον» και αργότερα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Ακολούθως, κι αφού μετέβηκε στις ΗΠΑ για διδακτορικές σπουδές, εργοδοτήθηκε από την εταιρεία κολοσσό, την Google.

Ξεδιπλώνοντας τα όσα πέρασε και έζησε μέχρι να κατακτήσει τους στόχους του, ο Νεκτάριος Παΐσιος συγκίνησε λέγοντας: «Ήμουν τυχερός που αυτό έχει συμβεί στην παιδική μου ηλικία, επομένως έχω συνηθίσει σε αυτό τον τρόπο ζωής. Είναι πιο δύσκολο να συνηθίσει κάποιος όταν μειώνεται σταδιακά η όρασή του από το να χάσει εντελώς την όρασή του σε μεγαλύτερη ηλικία». 

Όπως ανέφερε, η μεγάλη πλειονότητα των ατόμων με προβλήματα όρασης παγκόσμια είτε είναι άνεργοι, είτε υποαπασχολούνται, είτε εργοδοτούνται ως τηλεφωνητές. «Χωρίς την οικογένειά μου ίσως να μην μπορούσα να μεταβώ στην Αμερική και να μην κατάφερνα να εργοδοτηθώ σε μια διεθνή εταιρεία, όπως η Google. Αυτό που πήρα από την οικογένειά μου, δηλαδή την αισιοδοξία που πρέπει να μας διακατέχει, τον τρόπο που πρέπει να σκεφτόμαστε, βλέποντας τη θετική πλευρά των πραγμάτων, χωρίς την ίδια ώρα να είμαστε υπεραισιόδοξοι, λέγοντας ότι όλα θα γίνουν από μόνα τους. Πολλά πράγματα δεν τα φέρνουμε μαζί μας, αλλά τα αναπτύσσουμε με την πολλή δουλειά, δεν αρκεί μόνο το ταλέντο. Αυτός ο τρόπος σκέψης οδηγεί τον άνθρωπο στην επιτυχία», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Αναφορικά με το πώς εξελίχθηκε στον τομέα της Πληροφορικής, κάτι που του άνοιξε και τις πόρτες του κολοσσού, στον οποίο εργάζεται, ο κ. Παΐσιος εξήγησε ότι του άρεσε από τα μαθητικά του χρόνια. «Είχα την πρώτη αλληλεπίδραση στην ηλικία των 10 ετών. Όταν έφθασε η ώρα να πάω στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, αρχικά αποφάσισα να ενταχθώ στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής, γιατί μου άρεσε η εκπαίδευση και η ψυχολογία. Ήμουν άτομο το οποίο του άρεσε να μαθαίνει. Στην πορεία όμως πρόσθεσα ένα δευτερεύον μάθημα, αυτό της πληροφορικής. Αφού πήγαινα πολύ καλά και στους βαθμούς μου, αποφάσισα να το κάνω καριέρα», ανέφερε. 

Για το Πανεπιστήμιο Κύπρου έχει τα καλύτερα να πει, καθώς ήταν πολύ βοηθητικό απέναντί του, ιδιαίτερα οι ακαδημαϊκοί του. «Με βοήθησαν πάρα πολύ σε ατομικό επίπεδο. Οι υποδομές σε θέμα διοίκησης και φοιτητικής μέριμνας έχουν βελτιωθεί από τότε. Θυμάμαι τις γνωριμίες με άτομα του τμήματός μου και μου ήταν πολύ ευχάριστες οι στιγμές στην καφετέρια ή και στις δια ζώσης συναντήσεις μας. Νοσταλγώ το πνεύμα του Πανεπιστήμιου, εκεί όπου μπορεί κανείς να πειραματιστεί, να μιλήσει ελεύθερα, να εξερευνήσει τις απόψεις των ακαδημαϊκών ή συμφοιτητών του γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, να συμφωνήσει ή/και να διαφωνήσει. Η ζωή του φοιτητή είναι ευχάριστη και αντιμετωπίζεται σφαιρικά στην Πανεπιστημιούπολη με τη συμμετοχή του παράλληλα στους φοιτητικούς ομίλους», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Από την Κύπρο στην Καλιφόρνια και στη Νέα Υόρκη 

Στο διδακτορικό του ο Νεκτάριος Παΐσιος ακολούθησε σπουδές στην Πληροφορική, κάνοντας έρευνες που τον οδήγησαν από τη Νέα Υόρκη στην Καλιφόρνια. «Έκανα αίτηση, πήγα καλά στις συνεντεύξεις και είχα την τύχη να εργοδοτηθώ στην Google. Τo 2010 δούλεψα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα Player του YouTube. Το επόμενο καλοκαίρι και μετά από καλά σχόλια των προϊσταμένων μου, μετακινήθηκα στη Νέα Υόρκη στον τομέα της προσβασιμότητας. Χρειαζόταν βελτίωση το πρόγραμμα της Google dogs, το οποίο εξυπηρετεί άτομα με αναπηρίες. Ήταν πολύ ενδιαφέρον καθώς έμαθα να σχεδιάζω περισσότερο. Αργότερα, επειδή ήξερα τα προβλήματα της Google chrome, το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί ο καθένας για να πλοηγηθεί στο διαδίκτυο, εργάστηκα για βελτίωσή του. Χαίρομαι όταν ακούω από φίλους μου ότι βελτιώθηκε αισθητά αυτή η προσβασιμότητα», όπως είπε. 

Η βοήθεια από τη Σχολή Τυφλών

Στο πλαίσιο της ενδιαφέρουσας συνέντευξής του, ο κ. Παΐσιος δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί στη Σχολή Τυφλών. «Τα βασικά εφόδια που εξασφάλισα πέραν από την οικογένειά μου ως ένα κανονικό παιδί, τα είχα και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ως ένα κανονικό παιδί, τα ίδια πράγματα που θα έλεγαν ή θα έπρατταν σε ένα παιδί χωρίς αναπηρία, ήταν η ίδια και προς εμένα. Η συμπεριφορά των γύρω μου, μου έδωσε την ευκαιρία να αναπτυχθώ, να κάνω λάθη, να μάθω, να βελτιωθώ. Υπήρχε βεβαίως και η αναγκαία αυστηρότητα απέναντί μου. Στη Σχολή Τυφλών έμαθα τη γραφή Braille και αυτό ήταν ιδιαίτερα βοηθητικό στη μετέπειτα πορεία μου», δήλωσε.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι στη Σχολή Τυφλών υπήρχε ένας προοδευτικός τρόπος σκέψης από συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δίδασκαν από τη Γ’ Δημοτικού τα παιδιά να δακτυλογραφούν. «Η εξοικείωση με τη δακτυλογραφία ήταν πολύ χρήσιμη. Αργότερα, στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο «Φάλκον» διεύρυνα περισσότερο τους ορίζοντές μου», σημείωσε ο κ. Παΐσιος. 

Καταληκτικά, όσον αφορά στο τι επιθυμεί, απάντησε: «Επιθυμώ οι άνθρωποι να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, να ζουν το παρόν και να μην λυπούνται για πράγματα που έχουν τελειώσει ή για πράγματα που ίσως τρομάζουν για το μέλλον».

Σημ. Μπορεί όποιος το επιθυμεί να ακούσει τη συνέντευξη του Νεκτάριου Παΐσιου στο σύνδεσμο: https://bit.ly/333gXDO

Ευαγγελία Σιζοπούλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου