Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Κορίτσια & STEM: Είναι συμπεριληπτική η διδασκαλία της τεχνολογίας;

Στις 23 Νοεμβρίου, το WoT, με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα, εγκαινίασε τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος “Σχολείο Χωρίς Στερεότυπα” με ένα διαδικτυακό εργαστήριο ανάπτυξης δεξιοτήτων για εκπαιδευτικούς, με σκοπό να γίνουν τα πεδία που σχετίζονται με το STEM πιο ελκυστικά και προσβάσιμα σε κορίτσια από διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά υπόβαθρα.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν καταξιωμένες/οι ομιλήτριες και ομιλητές από την Ελλάδα και τις Η.Π.Α., που μοιράστηκαν στοιχεία και μεθόδους από την ακαδημαϊκή έρευνα, αλλά και εργαλεία από τη δική τους εκπαιδευτική πρακτική, μέσα και έξω από το σχολείο.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι πρακτικές που τεκμηριωμένα λειτουργούν για τη συμπεριληπτική διδασκαλία της επιστήμης και της τεχνολογίας στην τάξη;


Χρήσιμα links που μοιράστηκαν οι ομιλήτριες/ές μαζί μας:

Το «Σχολείο χωρίς Στερεότυπα» είναι ένα πρόγραμμα για την επιμόρφωση και τη δικτύωση εκπαιδευτικών, καθώς και την ένταξη της έμφυλης ισότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Στο πλαίσιο του β’ κύκλου του προγράμματος θα υλοποιηθούν επίσης 10 εργαστήρια σε σχολεία Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη των έμφυλων στερεοτύπων στην καθημερινότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. 

Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου “Σχολείο χωρίς στερεότυπα – Όλες δυνατές, όλοι ίσοι” στο σχολείο σας, συμπληρώστε τη φόρμα και θα έρθουμε σε επαφή μαζί σας το συντομότερο!

Ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Σχολείο Χωρίς Στερεότυπα» διοργανώνεται από το Women On Top, με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα.

Λίγα λόγια για τις ομιλήτριες και τους ομιλητές:Μπέττυ Τσακαρέστου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια και Υπεύθυνη ADandPRLAB στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών

Η Μπέττυ Τσακαρέστου, Ph.D, είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (ADandPRLAB), στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, στο Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Υπηρετεί ως Branding Officer & European Liaison for International Communication Division (ICD) at The Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC). Είναι επιστημονική συντονίστρια του προγράμματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας CREATIVE+ και της θερμοκοιτίδας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
To εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο της στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού και στο Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων- ADandPRLAB του οποίου είναι διευθύντρια (και συν ιδρύτρια με τον τ. καθηγητή Δημήτρη Ποταμιάνο το 1993) επικεντρώνεται στο στρατηγικό branding και τις δημόσιες σχέσεις, τη διαχείριση κρίσεων, στην οικονομία της διαμοίρασης και τη συνεργατική κατανάλωση σε ψηφιακό περιβάλλον και σε περιβάλλον κινητών συσκευών, την επιχειρηματικότα στην επικοινωνία, στα μέσα και τη δημοσιογραφία,την κοινωνική καινοτομία συνδεδεμένη με τους Στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ, τη συν-δημιουργία και την καινοτομία στις πόλεις. Η Δρ. Τσακαρέστου έχει αποκτήσει διεθνή ακαδημαϊκή εμπειρία ως επισκέπτρια καθηγήτρια σε πανεπιστήμια στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία. Το 2015, έλαβε υποτροφία από το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ως διεθνής υπότροφος ανταλλαγής στη μελέτη των Ινστιτούτων των ΗΠΑ (SUSI) για τη Δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο. Μεταξύ του 2012 και 2018, έχει συνδιοργανώσει αρκετούς διαγωνισμούς startup weekend και εργαστήρια συν-δημιουργίας. Είναι επιμελήτρια μιας σειράς βιβλίων με θέμα «Ψηφιακός Πολιτισμός» από τις εκδόσεις Πεδίον. Υπηρετεί στο ΔΣ του Ινστιτούτου Επικοινωνίας (2002-) με έδρα την Αθήνα. Μεταξύ του 2010-2012 διετέλεσε Διευθύντρια Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο Υπουργείο Παιδείας με επίκεντρο την ψηφιακή μετάβαση και τον μετασχηματισμό της.Μαριάνθη Λιάπη, Διευθύντρια Ερευνών TUC TIE Lab

Η Μαριάνθη Λιάπη είναι Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο TUC TIE Lab του Πολυτεχνείου Κρήτης. Εξειδικεύεται στην αναβάθμιση χώρων μάθησης και πολιτισμού χρησιμοποιώντας καλές πρακτικές από το design thinking, το συμμετοχικό σχεδιασμό και τη σύγχρονη τεχνολογία των maker spaces, αναπτύσσοντας έτσι κοιτίδες ενδυνάμωσης στη δημιουργικότητα και τις ψηφιακές εφαρμογές. Έχει στο ενεργητικό της 115 ερευνητικά έργα και προγράμματα, μεταξύ των οποίων το “Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα” στο Δήμο Αθηναίων (2016-2022) και στο Δήμο Χανίων (2019-2023), καθώς και το “Εργαστήριο ΠΟΙΩ”, το maker space του Δήμου Αθηναίων. Αποφοίτησε από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ΜΙΤ επάνω στο Design and Computation με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright. Ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2022, υποστηρίζει για δεύτερη ακαδημαϊκή χρονιά το ρόλο της ως Fulbright Outreach Ambassador.Μαρία Γιαννακούρου, Βιομηχανική Ψυχολόγος και Εργονόμος

Η Δρ. Μαρία Γιαννακούρου έχει Δίπλωμα Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο του Maryland, MSc στη Βιομηχανική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Hull της Αγγλίας και Διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά στην Εργονομία. Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εργονομίας, είναι υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στην εταιρεία CRETHIDEV. Έχει διδάξει Εργονομία και Διοίκηση Επιχειρήσεων και έχει επιβλέψει πολλές διπλωματικές εργασίες στο ΕΑΠ και σε άλλα πανεπιστήμια. Είναι συντονίστρια στην Ελλάδα του προγράμματος Women4IT (EEA Grants and Norway Grants Fund for Youth Employment) που έχει στόχο να ενθαρρύνει την ένταξη νεαρών Ελληνίδων στην ψηφιακή οικονομία βελτιώνοντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες σε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, ενώ έχει εργαστεί ως ερευνήτρια στο Δημόκριτο στο πρόγραμμα e-women. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, έχει συγγράψει το βιβλίο Σύγχρονη Εργονομία καθώς και πανεπιστημιακά συγγράμματα.

Εύη Δήμου, IT Service Manager/ πρώην εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

H Εύη Δήμου εργάζεται ως IT Service Manager σε εταιρεία πληροφορικής. Είναι απόφοιτη του τμήματος Ψηφιακά Συστήματα στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Ασφάλεια Ψηφιακών Συστημάτων. Η μέχρι τώρα εργασιακή της σταδιοδρομία είναι κατά κόρον στον τομέα της πληροφορικής και στον εκπαιδευτικό τομέα. Τα πρωτα 3 χρόνια εργάστηκε ως IT Service Manager σε τραπεζικό όμιλο. Έπειτα, έχοντας αποφοιτήσει από το μεταπτυχιακό και για να εξελιχθεί στον τομέα της Ασφάλειας Ψηφιακών Συστημάτων, δούλεψε στον ευρωπαϊκό οργανισμό ENISA – European Union Agency for Cybersecurity ως Information Security Officer. Κατόπιν εργάστηκε στον εκπαιδευτικό τομέα ως καθηγήτρια πληροφορικής. Μέσω της εμπειριας της στην εκπαίδευση, της δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχει στο Women On Top.Patricia Brown, Διευθύντρια Τεχνολογίας, Ladue School District, St. Louis, Missouri

Η Patricia Brown είναι καινοτόμος εκπαιδευτικός αφοσιωμένη στην ανάπτυξη και τη εκπαίδευση των μαθητών μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Είναι πρόθυμη να φέρει μαθητές όλων των ηλικιών στην ψηφιακή εποχή παρέχοντας εμπλουτιστικές, μοναδικές εμπειρίες. Η “MsEdtechie” είναι Διευθύντρια Τεχνολογίας στο Σεντ Λούις του Μιζούρι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ISTE. Βοηθά να γκρεμιστούν οι παραδοσιακοί τοίχοι της τάξης ενθαρρύνοντας τα 4C και την αυθεντική μάθηση. Είναι παθιασμένη με την αντιμετώπιση του χάσματος της ψηφιακής δικαιοσύνης μέσω της πρόσβασης και των ευκαιριών, και προσφέρει πρακτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη ουσιαστικής δέσμευσης τεχνολογίας και παγκόσμιων σχέσεων. Ονομάστηκε National School Board Association 20 to Watch in EdTech, Διακεκριμένη Εκπαιδεύτρια Apple, Πιστοποιημένη καινοτόμος & Εκπαιδεύτρια από την Google for Education, PBS Lead LearningMedia Digital Innovator για το Μιζούρι και Δασκάλα της Χρονιάς στα Δημόσια Σχολεία του Σεντ Λούις το 2006. Είναι μέλος του συμβουλίου του περιοδικού μέλους του ISTE, Empowered Learner, και είναι Διαμεσολαβήτρια του Code.org. Η δουλειά της έχει δημοσιευθεί σε πολλά περιοδικά, συμπεριλαμβανομένων των Tech & Learning, Scholastic Administrator, Edtech και Entrsekt. Ήταν ομιλήτρια TED Master Class στο συνέδριο ISTE 2018 στο Σικάγο. Είναι περήφανη σύζυγος του Μπράιαν και μητέρα των πέντε γιων τους.Ολυμπία Καραλή, Ιδρύτρια & Επικεφαλής του WhyMath

Η Ολυμπία είναι Μαθηματικός με μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διδασκαλία και Μεθοδολογία των Μαθηματικών. Διδάσκει μαθηματικά από το 2005. Το 2019 ίδρυσε το εργαστήρι Μαθηματικών WhyMath το οποίο απευθύνεται σε παιδιά του Δημοτικού σχολείου. Ο στόχος της Ολυμπίας είναι, μέσα από το WhyMath, να δείξει σε γονείς και εκπαιδευτικούς, πως τα Μαθηματικά είναι εύκολα και διασκεδαστικά, αρκεί να εφαρμοστεί η κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση. Η Ολυμπία θέλει να βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά, να κατανοήσουν τα Μαθηματικά, να μην τα φοβούνται και να τα αγαπήσουν.Βίκυ Φίσκα, Codegirls & Coding Bees Instructor

Η Βίκυ Φίσκα είναι μηχανικός πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιατρική Πληροφορική του ΑΠΘ. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στον τομέα της Ιατρικής Μηχανικής & Πληροφορικής ενώ παράλληλα εργάζεται ως βοηθός ερευνητή στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως μηχανικός πληροφορικής στον ιδιωτικό τομέα και ως Educator στην Ακαδημία Ρομποτικής του ΠΑΜΑΚ και στο πρόγραμμα CTY του Αμερικάνικου Κολλεγίου Ανατόλια. Από το 2015 είναι μέλος της ομάδας του Ματαρόα και συμμετέχει ως Instructor στο πρόγραμμα Codegirls και από φέτος ως Senior Instructor στο πρόγραμμα Coding Bees.”Σίμος Τσαμκόσογλου, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Ο Συμεών Τσαμκόσογλου είναι δάσκαλος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία 16 χρόνια. Είναι παθιασμένος με τα προγράμματα Erasmus μιας και θεωρεί ότι μπορούν να δώσουν αυτό το κάτι παραπάνω που λείπει από την εκπαίδευσή μας σήμερα, να την κάνουν πιο σύγχρονη, και να προσφέρουν στους μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς τις δεξιότητες που χρειάζονται. Λάτρης της γνώσης, δεν σταματά να μαθαίνει νέα πράγματα και να τα εφαρμόζει σε κάθε ευκαιρία. Τελευταία του ενασχόληση είναι το Why Community, όπου δίνει τη δυνατότητα να έρθεις σε επαφή με παιδιά και να τους μεταλαμπαδεύσεις αυτή τη σπίθα της περιέργειας που θα τα ωθήσει να εξερευνήσουν και να αναζητήσουν τις δικές τους απαντήσεις στον κόσμο.

Πηγή: womenontop

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου