Αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία σε 51 επαγγελματικές σχολές και 31 ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, θα έχουν όσοι νέοι 15-29 ετών υποβάλουν αιτήσεις. Η σχετική πλατφόρμα άνοιξε χθες για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας της ΔΥΠΑ, για το σχολικό έτος 2022-23. Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όσοι γεννήθηκαν τα έτη 1993-2007 (15-29 ετών) και είναι κάτοχοι τουλάχιστον απολυτηρίου Γυμνασίου. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-se-epaggelmatike-skhole-epas-tou-oaed.
Να σημειωθεί ότι το σύστημα της μαθητείας που εφαρμόζει η ΔΥΠΑ από το 1952, συνδυάζει τη θεωρητική και εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στη σχολή με το πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο, σε πραγματικές συνθήκες εργασίας (on-the-job-training). Οι μαθητές των ΕΠΑΣ το πρωί πραγματοποιούν μαθητεία σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα σε θέσεις συναφείς με την ειδικότητά τους, ενώ το απόγευμα παρακολουθούν θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα στη σχολή.
Η αμοιβή των μαθητών αντιστοιχεί σε 23,89 ευρώ για κάθε ημέρα μαθητείας στον χώρο εργασίας για 2 έτη.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΥΠΑ, οι μαθητές των ΕΠΑΣ Μαθητείας πραγματοποιούν πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο με αμοιβή και πλήρη ασφάλιση, φοιτούν σε σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια και τους παρέχονται τα απαραίτητα βιβλία, εκπαιδεύονται από έμπειρο εκπαιδευτικό προσωπικό, δικαιούνται σπουδαστική άδεια μέχρι 30 ημέρες με αποδοχές, αναβολή στράτευσης και λαμβάνουν επίδομα στέγασης και σίτισης (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις). Για το σχολικό έτος 2022-2023 θα λειτουργήσουν πανελλαδικά 51 ΕΠΑΣ Μαθητείας με 31 ειδικότητες υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας, όπως αισθητικοί, μάγειροι, βοηθοί βρεφονηπιοκομίας, ψυκτικοί και τεχνικοί ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ θα επαναλειτουργήσει και η ΕΠΑΣ Μαθητείας Παλλήνης στην Περιφέρεια Αττικής.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου