Σχετικά με τις ελλείψεις σε θέσεις ΔΕΠ και λοιπού προσωπικού, τις πρόσφατες επεμβάσεις και την πανεπιστημιακή αστυνομία, καθώς και τις συνθήκες και τους όρους διεξαγωγής των εξετάσεων στα πανεπιστήμια εξέδωσε ανακοίνωση η ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού).
Mε σοβαρή υποβάθμιση, αναφέρει η ΠΟΣΔΕΠ, απειλούνται τα ελληνικά πανεπιστήμια, «λόγω των σοβαρών ελλείψεων σε θέσεις Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ)και λοιπού προσωπικού».
Η Ομοσπονδία τονίζει ότι «καθώς οι ελλείψεις συνεχίζουν να αυξάνονται, τα κενά Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού που δεν αναπληρώνονται έγκαιρα συνιστούν ένα πρόβλημα σημαντικό που δεν είναι μόνο ποσοτικό. Τα μέλη ΔΕΠ υπηρετούν συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα υψηλής εξειδίκευσης και όταν αποχωρούν δεν μπορεί να υποκαθίστανται από συναδέλφους άλλου αντικειμένου ή νέους διδάσκοντες χωρίς εμπειρία. Χάνονται έτσι γνωστικά αντικείμενα και μαζί η συσσωρευμένη γνώση, με σοβαρές και μακρόχρονες επιπτώσεις στη διδασκαλία, την έρευνα και το επίπεδο των σπουδών».
Η ΠΟΣΔΕΠ ζητά από το υπουργείο Παιδείας την τήρηση της ετήσιας αναπλήρωσης με έγκαιρη κατανομή θέσεων ΔΕΠ, καθώς και ανακοίνωση - δέσμευση του υπουργείου για προγραμματισμένη χορήγηση νέων θέσεων μελών ΔΕΠ, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στην επόμενη τετραετία. Επίσης ζητά να διατεθούν ξανά θέσεις από το υπουργείο Υγείας προς το υπουργείο Παιδείας για τις κλινικές και εργαστήρια των Ιατρικών Σχολών, που είναι ενταγμένες και υπηρετούν τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Αναφορικά με τις πρόσφατες επεμβάσεις της αστυνομίας στο ΑΠΘ και στην ΑΣΟΕΕ, η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι καταδείχθηκε πως όταν έκνομες καταστάσεις αντιμετωπίζονται με σχέδιο και συνεργασία της αστυνομίας με τις πρυτανικές αρχές, η επέμβαση της αστυνομίας μπορεί να είναι αποτελεσματική. Για το λόγο αυτό, δεν χρειάζονται ειδικές ομάδες προστασίας, όπως η «πανεπιστημιακή αστυνομία», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Τέλος, η ΠΟΣΔΕΠ ζητά από το υπουργείο για τη διεξαγωγή των εξετάσεων στα πανεπιστήμια, όπου δεν είναι εκ των πραγμάτων εφικτή η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων, ο διδάσκων να έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης που προβλέπονται στον ισχύοντα νόμο.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου