Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ έδειξε “ελπιδοφόρα αποτελέσματα” σχετικά με το πώς η καθοδήγηση με βίντεο κινουμένων σχεδίων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με σοβαρές αλλεργίες να κατανοήσουν την κατάσταση ή τη θεραπεία τους.
Η εργασία βασίστηκε γύρω από ένα διαδραστικό ενημερωτικό βίντεο με άβαταρ για παιδιά που χρησιμοποιούσαν συσκευή αυτόματης έγχυσης για αναφυλαξία. Σκοπός της μελέτης ήταν να συγκρίνει την αποτελεσματικότητα της “τυπικής” πρόσωπο με πρόσωπο εκπαίδευσης για τη χρήση της συσκευής, γνωστής ως AAIs, με αυτής ενός βίντεο.
Η Cognitant, μια εταιρεία παροχής πληροφοριών για την υγεία, σχεδίασε μια γάτα avatar με το όνομα “Fizzmo” για να πρωταγωνιστήσει στο βίντεο. Η ομάδα από το Κάρντιφ συνεργάστηκε στην συνέχεια με την Cognitant για τη δημιουργία ενός ψηφιακού προγράμματος, το οποίο τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορούσαν να παρακολουθήσουν είτε σε tablet είτε σε smartphone.
Η πιλοτική εφαρμογή έλαβε επίσης υπόψη την πανδημία COVID-19 και εξέτασε πώς θα μπορούσαν να εκπαιδευτούν τα παιδιά μέσω του διαδραστικού βίντεο, με απλά βήματα εάν χρειαστεί και εξ αποστάσεως στο μέλλον.
Στη μελέτη συμμετείχαν παιδιά δημοτικού σχολείου που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν αντίστοιχη συσκευή και αξιολογήθηκε η ικανότητά τους – μετά από μια εκπαιδευτική συνεδρία – με βάση ορισμένα κριτήρια.
Αυτό περιελάμβανε την παρακολούθηση της ικανότητάς τους να εντοπίζουν πού να τοποθετούν τη συσκευή στο μηρό και πώς να χρησιμοποιούν τη γροθιά για να την πιάνουν γύρω, να αφαιρούν το μπλε καπάκι ασφαλείας, να μάθουν την τεχνική τοποθέτηση, το πάτημα και άλλες πτυχές, όπως το να ακούνε το κλικ της συσκευής και να κρατούν το στυλό στη θέση του για τρία δευτερόλεπτα.
Όταν εξετάστηκαν τα αποτελέσματα σε σύγκριση με την face-to-face εκπαίδευση, τα παιδιά που παρακολούθησαν το διαδραστικό βίντεο κλήθηκαν να το αξιολογήσουν βαθμολογώντας το αν αισθάνονταν σίγουρα για τη χρήση της συσκευής και αν θα ήθελαν περισσότερα tutorials.
Τα αποτελέσματα έδειξαν “σημαντική βελτίωση” στην κατανόηση της διάρκειας χρήσης της συσκευής για τα παιδιά που είδαν το βίντεο, με το 80% να θυμάται όλες τις πληροφορίες, συγκριτικά με το 57% που είχαν δει από κοντά την τυπική μέθοδο.
Η πλειονότητα φαίνεται να απόλαυσε και να κατανόησε το βίντεο, ενώ πολλά παιδιά επιθυμούν να διδαχθούν ξανά με αυτόν τον τρόπο πως να χρησιμοποιούν την συσκευή σε περιπτώσεις ανάγκης, με το 96% να δηλώνουν ότι θα ήθελαν να παρακολουθήσουν και άλλα διαδραστικά βίντεο για παρόμοια θέματα.
Οι ειδικοί ευελπιστούν ότι η πιλοτική μελέτη, η οποία διεξήχθη από την Emily Balls, φοιτήτρια Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, υπό την επίβλεψη του Δρ. David Tuthill, θα υποστηρίξει τη χρήση ανάλογης τεχνολογίας και τρόπου μάθησης και στο μέλλον.
Πηγή: startupper
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου