Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Η σημασία των ξενοδοχειακών υπηρεσιών για παιδιά και ενήλικες με αυτισμό

Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει κάνει τεράστια άλματα στην εξειδίκευση των υπηρεσιών του, για κάθε ομάδα ανθρώπων που το έχει ανάγκη.

Για παράδειγμα, ο σεβασμός ως προς τις επιθυμίες των ηλικιωμένων τουριστών, η προσβασιμότητα και εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των οικογενειών τους, καθώς και οι πλούσιες επιλογές ως προς τη φροντίδα των παιδιών, είναι λίγα μόνο από τα εξαιρετικά επιτεύγματα των ξενοδοχείων, τα οποία επιτρέπουν σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να κάνουν διακοπές και να βιώνουν μοναδικές εμπειρίες, που σε άλλη περίπτωση ίσως να μην τους ήταν καθόλου εύκολο.

Στα επόμενα βήματά της, η φιλοξενία επιδιώκει να συνδέσει όσο το δυνατόν περισσότερες οικογένειες με τις διακοπές των ονείρων τους, όποια και αν είναι η ανάγκη ή η επιθυμία τους. Τελευταία, διερευνάται-και σε πολλές περιπτώσεις επιτυγχάνεται- το τι μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία για τους ανθρώπους με αυτισμό και τις οικογένειές τους. Αν και υπάρχουν λίγες μόνο οργανώσεις που εργάζονται ειδικά για την υποστήριξη και την παροχή διακοπών φιλικών προς τους ανθρώπους με αυτισμό, όπως είναι για παράδειγμα η Autism Double-Checked (ADC), φαίνεται ότι όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στις ΗΠΑ, ο αυτισμός επηρεάζει 1 στα 54 παιδιά, δηλαδή αθροιστικά, αφορά σε περίπου 20 εκατομμύρια ανθρώπους. Επί του παρόντος, πολύ λίγες οικογένειες με ενήλικα ή ανήλικα μέλη με αυτισμό κάνουν διακοπές, όταν όμως ταξιδεύουν, η γενική τους προτίμηση είναι οι πιο ήσυχες, χαμηλές σε κίνηση σεζόν και αν τους αρέσει η υπηρεσία που λαμβάνουν, είναι και οι πιο πιθανοί επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Παράλληλα, λόγω του ότι πολλοί άνθρωποι με αυτισμό αγωνίζονται να κατανοήσουν τα χρονοδιαγράμματα, η αναμονή για οτιδήποτε μπορεί να είναι από δύσκολη έως και αδύνατη, εξ’ ου και οι επιλογή μίας περιόδου χαμηλής κινητικότητας. Εξάλλου, τα μεγαλύτερα πλήθη σημαίνουν περισσότερα οπτικά, ακουστικά και άλλα ερεθίσματα, γεγονός που μπορεί να είναι πολύ αρνητικό για ορισμένους ανθρώπους με αυτισμό.

Η βελτίωση της προσβασιμότητας για αυτιστικά παιδιά και ενήλικες, είναι τουλάχιστον για πολλά ξενοδοχεία των ΗΠΑ αποτέλεσμα σωστού σχεδιασμού, ενώ η προθυμία εκπαίδευσης των εργαζομένων τους και η χαρά που αποκομίζουν από την προσφορά των υπηρεσιών τους, είναι εντυπωσιακή.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει έντονη επιθυμία για ταξίδια και διαμονή σε ξενοδοχεία, ωστόσο πολύ λίγη από αυτή τη ζήτηση υλοποιείται, επειδή οι οικογένειες στην κοινότητα του αυτισμού δεν έχουν καμία εμπιστοσύνη στην κατανόηση του ξενοδοχειακού τομέα για τις ειδικές ανάγκες τους. Σε πρόσφατη έρευνα για τους γονείς αυτιστικών παιδιών, το 87% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν κάνει οικογενειακές διακοπές, ενώ στην ερώτηση αν θα ταξίδευαν περισσότερο αν ήταν διαθέσιμες εγκαταστάσεις φιλικές για τον αυτισμό, το 93% απάντησε θετικά. Επίσης, στην ερώτηση για τα πιο σημαντικά πράγματα που θα μπορούσε να κάνει ένα ξενοδοχείο για να τους εμπνεύσει περισσότερη εμπιστοσύνη, το 95% αξιολόγησε ότι η εκπαίδευση του προσωπικού ως προς την επίγνωση του αυτισμού είναι σημαντική σε ποσοστό 24% και πολύ σημαντική σε ποσοστό 71%.

Ένα από τα καθοριστικά χαρακτηριστικά του αυτισμού είναι η τάση για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά. Εάν ένα παιδί είναι εξοικειωμένο και είναι άνετο με έναν προορισμό, μπορεί να κάνει την εμπειρία πιο απολαυστική και ευκολότερη για όλη την οικογένεια. Επιπλέον, οι γονείς παιδιών με αυτισμό είναι πολύ πιο πιθανό να επιλέξουν προορισμούς και εγκαταστάσεις που έχουν λειτουργήσει στο παρελθόν.

Εν τω μεταξύ, ως άμεση και πρακτική ενέργεια, οι ξενοδόχοι που ενδιαφέρονται να προσφέρουν υψηλές υπηρεσίες στους ταξιδιώτες με αυτισμό, μπορούν να ξεκινήσουν από την εξάλειψη των αναμονών: Οτιδήποτε μειώνει ή εξαλείφει τον χρόνο αναμονής, προσφέρει τεράστια εξυπηρέτηση και, σε έναν κόσμο όπου ο τουρίστας αναζητά άμεση ικανοποίηση, θα βελτιώσει τις υπηρεσίες και για κάθε επισκέπτη.

Πηγή: tornosnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου