Γράφει η Κατερίνα Καλφοπούλου στο Θαλής + Φίλοι
Το μάθημα των Μαθηματικών στο Λύκειο, με τη στείρα φορμαλιστική μορφή του, αποτελούσε και αποτελεί τον εφιάλτη μιας μεγάλης μερίδας μαθητών, οι οποίοι αδυνατώντας να αντιληφθούν τη λειτουργία των μαθηματικών τύπων και των μεταβλητών που υπεισέρχονται σ’ αυτούς, πολύ δε περισσότερο τις τεχνολογικές, φιλοσοφικές, οικονομικές, κοινωνικές και λοιπές πρακτικές στις οποίες οι τύποι αυτοί βρίσκουν εφαρμογή, συχνά εκφράζουν διαμαρτυρίες όπως: «και πού θα τα χρειαστώ εγώ αυτά τα Μαθηματικά;» ή «γιατί πρέπει να τα μάθω;». Τέτοιες στάσεις αμφισβήτησης και αρνητισμού χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης και ιδιαίτερων ελιγμών, από την πλευρά του εκπαιδευτικού, προκειμένου να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα. Τα «παρα-μαθηματικά κείμενα», λειτουργούν ως μέσο ανατροπής της αρνητικής στάσης αρκετών μαθητών. Προερχόμενα από «εξωσχολικές πήγες», αποτελούν ένα πειστικό και αποτελεσματικό εργαλείο, κυρίως επειδή προκαλούν στους μαθητές έντονο ξάφνιασμα, αφενός και αφετέρου προσφέρουν αυτό που ο Roland Barthes αποκαλεί απόλαυση του κειμένου.
Διαβάστε το άρθρο εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου