Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Αποτελέσματα Μαθητικού Διαγωνισμού 2019 με θέμα «Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα»

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης Νέων1, ανακοινώνουν τα αποτελέσματα του 23ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα «Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα» που έλαβε χώρα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.

Περισσότεροι από 1.300 μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας, ανάμεσά τους και μαθητές πρόσφυγες, σε 36 πόλεις σε όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στον φετινό Διαγωνισμό μαθητικής δημιουργίας. Μαθητές όλων των ηλικιών προσκλήθηκαν να συζητήσουν, να εκφράσουν τις απόψεις τους, να διερευνήσουν, να μοιραστούν τις ιδέες τους και δουλεύοντας ομαδικά να απαντήσουν μέσα από τα κείμενα, τα κολλάζ, τις αφίσες και τα σχέδιά τους σε ερωτήματα όπως: «Πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν τόσοι άνθρωποι μέσα στην ιστορία δεν είχαν βρει καταφύγιο σε μια άλλη χώρα, όταν η δική τους δεν μπορούσε πια να τους προστατεύσει;» ή «Πόσα θα χάναμε από την κοινή μας ζωή αν οι άνθρωποι έχαναν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ταλέντο και τις δεξιότητές τους;».

«Εχω ακούσει πολλά άσχημα σχόλια για τους ανθρώπους αυτούς. Από το να τσακώνομαι αποφάσισα κάτι να κάνω. Έτσι αποφάσισα να λάβω μέρος στον διαγωνισμό», λέει η Μελίνα 16 ετών, μαθήτρια από τη Χίο που διακρίθηκε με το κείμενό της στον Διαγωνισμό.

Τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού ανακοινώνονται την Παγκόσμια Ημέρα Προσφυγων, μια μέρα ορόσημο που σκοπό έχει να θυμίσει στον κόσμο ότι κάθε στιγμή υπάρχουν άνθρωποι που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες αναζητώντας ασφάλεια και προστασία. Φέτος όμως έχουμε την ευκαιρία να εστιάσουμε στο ότι οι πρόσφυγες αποτελούν μέρος μιας μεγαλύτερης εικόνας, μέρος της κοινωνίας. Παρόλο που οι πρόσφυγες ανήκουν στους ευάλωτους πληθυσμούς του κόσμου, η συμβολή τους και η συνεισφορά τους στις κοινότητές τους μπορεί να είναι πολύτιμη εάν τους δοθεί η ευκαιρία. Οι συμμετοχές των μαθητών στον Διαγωνισμό είναι μια δυνατή φωνή για την υποστήριξη αυτού του σκοπού, ενώ τιμούν παράλληλα το κουράγιο, τη δύναμη και τις δεξιότητες των ανθρώπων που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν βίαια τις εστίες τους.

Σήμερα, το 1 τοις εκατό της ανθρωπότητας έχει ξεριζωθεί λόγω της βίας, των συρράξεων και των διώξεων. Οι άνθρωποι δεν αφήνουν πίσω τους μόνο προσωπικά πολύτιμα αντικείμενα, αλλά και πράγματα που δεν θα χωρούσαν στη βαλίτσα που κουβαλούν: δεξιότητες, γνώσεις, ταλέντα, όνειρα και ελπίδες ανεξάρτητα από το πού θα καταλήξουν να ζουν. Οι μαθητές παίρνουν θέση και στέκονται στο πλευρό των προσφύγων καλώντας μας να τους υποδεχτούμε μαζί με τις προοπτικές που φέρνουν μαζί τους.

Η Επιτροπή θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά όλα τα παιδιά και τα σχολεία που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό για την πρωτοτυπία των έργων τους και τη δημιουργικότητά τους, καθώς επίσης και τους εκπαιδευτικούς τους για τη διαρκή υποστήριξη που προσφέρουν. Τα μέλη της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης Νέων αξιολόγησαν τις συμμετοχές βάσει της εξειδίκευσής τους. Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν έλαβαν αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής, ενώ το βραβείο για τα έργα που διακρίθηκαν ήταν μια στιγμιαία φωτγραφική μηχανή (instant camer).



Τα σχολεία που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό είναι τα εξής:
1ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
3ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης
1ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας
3ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Δημοτικό Σχολείο Κάμπου Χίου
Δημοτικό Σχολείο Λακκίου Λέρου σε συνεργασία με το LEDU – Κέντρο Μη τυπικής Εκπαίδευσης για παιδιά πρόσφυγες (ΑΡΣΙΣ)
Δημοτικό Σχολείο Χανιώτης Χαλκιδικής
Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο)
7ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού
Γυμνάσιο Ευξεινούπολης Μαγνησίας
3ο Γενικό Λύκειο Χίου
Λύκειο της Ελληνογαλλικής Σχολής «Άγιος Ιωσήφ»

Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι συμμετοχές των παιδιών που διακρίθηκαν είναι διαθέσιμα εδώ.

Στην Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, που διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες συμμετέχουν: το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.

Πηγή: UNHCR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου